Gå til innhold

Trenger hjelp!!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er en jente på 16 år som har kjempe lavt jernlager i kroppen min. I morgen så skal jeg på sykehuset for å få jern intravenøst da kroppen min ikke tar opp pillene jeg har kjøpt på apoteket godt nok. Spørsmålet mitt er om noen vet hvor intravenøsten settes? Håndleddet eller armen eller? Har hørt så mye rart så er usikker og gruer mer veldig 

Anonymkode: 3a49e...a28

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke svare på hvor de setter det hen på kroppen, men lurte bare på om du har prøvd å spise c-vitaminer i lag med jern-pillene?:)

Anonymkode: ed61f...93e

Skrevet

Vil anta du får venflon i hånden (oppå hånden). Det stikker litt akkurat når nålen settes, men så tas nålen ut og det ligger bare en liten plastslange igjen. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk c-vitamin også da jeg kjøpte jern på apoteket, har tatt 2 jernpiller og 1 c-vitamin hver eneste dag i 5 uker. Jeg har gått fra å ha 2 til 4 så har gått opp litt, men det holder ikke mål når jeg skal ha opp mot 12(?) 

Tusen takk Teriyaki, har lest så mye om de bivirkningene også så er veldig nervøs.. Men får bare krysse alt som kan krysses :P

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke svare på hvor de setter det hen på kroppen, men lurte bare på om du har prøvd å spise c-vitaminer i lag med jern-pillene?:)

Anonymkode: ed61f...93e

Jeg fikk c-vitamin også da jeg kjøpte jern på apoteket, har tatt 2 jernpiller og 1 c-vitamin hver eneste dag i 5 uker. Jeg har gått fra å ha 2 til 4 så har gått opp litt, men det holder ikke mål når jeg skal ha opp mot 12(?) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Teriyaki skrev:

Vil anta du får venflon i hånden (oppå hånden). Det stikker litt akkurat når nålen settes, men så tas nålen ut og det ligger bare en liten plastslange igjen. :)

Tusen takk Teriyaki, har lest så mye om de bivirkningene også så er veldig nervøs.. Men får bare krysse alt som kan krysses

Skrevet

Husk at koffein hemmer jernopptaket, så om du drikker kaffe,  te,  brus o.l. sammen med eller i kort tid før/etter måltid vil ikke jernet tas opp like godt i kroppen :)

Skrevet (endret)
Den 21. juli 2016 at 21.46, Lill3My skrev:

Husk at koffein hemmer jernopptaket, så om du drikker kaffe,  te,  brus o.l. sammen med eller i kort tid før/etter måltid vil ikke jernet tas opp like godt i kroppen :)

Endret av Litenjente

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...