Gå til innhold

Blir syk av å vente ...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg blir syk av å vente. Jeg venter på resultat på prøver for å få svar på om jeg har tilbakefall av en aggressiv kreftform. Det tar uker, kanskje en måned eller mer pga ferieavvikling og jeg klarer ikke å fungere normalt. Stadige angstanfall og aldri ro i kropp og sjel. Er det noen her som har erfaring å dele eller bare tips til noe jeg kan gjøre for å få det bedre?

Anonymkode: f6f18...0b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir du virkelig dårligere så bør du kontakte lege øyeblikkelig! 

AnonymBruker
Skrevet

Dessverre ingen tips utover å kontakte lege for evnt å få noe beroligende for en periode om dette kan hjelpe? Følee virkelig med deg.

Anonymkode: b0d23...d8f

Skrevet

Kontakt legen eller oppsøk Legevakten. 

Skrevet

En ting er sikkert. Angstanfall er veldig ubehagelig og kan være smertefulle. En annen ting som er sikkert, angstanfall kan ikke gjøre deg noe annet enn å skremme deg. Slik tenker jeg om mine anfall. De kan ikke gjøre meg noe men de kan få meg til å føle skam hvis andre mennesker ser det (og det er synlig når svetten renner ). Prøv mindfulness apper på telefonen eller les en bok om det. Uansett hvilket svar du får på disse prøvene, mindfulness kommer godt med. 

Ellers kan du jo lage dagbok her på KG og skrive ned alt du føler nå fremover motprøvesvar.

AnonymBruker
Skrevet

Ring legen og si du trenger beroligende, det kommer du til å få mest sannsynlig. 

Anonymkode: a388a...2a6

AnonymBruker
Skrevet

Dette er kanskje noe å lese/se på mens du venter: http://www.chrisbeatcancer.com/

Jeg har ikke hatt kreft, men har hatt frykt for kreft, og det ble ikke bedre når en venninne ble diagnostisert med brystkreft og tok cellegift og stråling og hele pakka.
Etter å ha sett videoene til Chris der han intervjuer kreft-overlevende som ikke har tatt cellegift, stråling eller operasjon, lest om forskning han legger frem, lest kostrådene hans og tatt dem i bruk har jeg null frykt for kreft. Det er veldig mye bra informasjon på siden hans som man aldri får vite av en kreftlege.
Han er på YouTube også: https://www.youtube.com/user/chrisbeatcancer

Anonymkode: 9ece5...4c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...