Gå til innhold

Bedre avtale med Sats/Elixia i Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bindingstiden min hos Sats/Elixia går ut i august og vurderer å bytte treningssenter pga. den høye prisen. Jeg er egentlig greit fornøyd med å trene på senteret, men det er litt dyrt med tanke på min bruk av deres tjenester. Trener stort sett frivekter, og trener 90% av øktene mine på Elixia Ryen. Jeg har medlemskapet City som koster 625,- pr mnd og som jeg får 10% på gjennom arbeidsplassen min, altså ca. 560 kroner i måneden.

Da er det mulig for meg å skifte til Fresh Fitness Ryen (250,-) eller til Icon Manglerud (400,-). Jeg har ikke vært på noen av disse sentrene, og jeg tviler på at de er i stand til å dekke mine behov sammenlignet med Elixia på Ryen som er et glimrende senter.

Men jeg har lyst til å forhandle litt med Sats/Elixia for å få en bedre avtale. Jeg vet om folk som trente der før fusjonen og som fortsatt har gammel pris (rundt 400 kroner). Noen har avtaler som gir dem hhv. 20% (http://www.okbil.no/sats-elixia.php) eller 30% (https://www.pf.no/pf/hvorfor_bli_medlem+/medlemsfordeler/sats_elixia/) på ordinære priser.

Er det noen her inne som har greid å forhandle seg frem til en bedre avtale på egenhånd? Hva er beste strategi, bør jeg kontakte en av selgerne deres på stand før eller etter jeg har meldt meg ut? 

Jeg har også hørt at man blir ringt dersom man sier opp medlemskapet. Noen som har fått bedre avtale av selgerne på telefonen?

:)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du kun trener vekter og har null intresse av gruppetimer,så hadde jeg byttet.

Anonymkode: 98919...51c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trodde ICON var ganske bra?

Anonymkode: fc8fe...2db

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, thedude1989 skrev:

Bindingstiden min hos Sats/Elixia går ut i august og vurderer å bytte treningssenter pga. den høye prisen. Jeg er egentlig greit fornøyd med å trene på senteret, men det er litt dyrt med tanke på min bruk av deres tjenester. Trener stort sett frivekter, og trener 90% av øktene mine på Elixia Ryen. Jeg har medlemskapet City som koster 625,- pr mnd og som jeg får 10% på gjennom arbeidsplassen min, altså ca. 560 kroner i måneden.

Da er det mulig for meg å skifte til Fresh Fitness Ryen (250,-) eller til Icon Manglerud (400,-). Jeg har ikke vært på noen av disse sentrene, og jeg tviler på at de er i stand til å dekke mine behov sammenlignet med Elixia på Ryen som er et glimrende senter.

Men jeg har lyst til å forhandle litt med Sats/Elixia for å få en bedre avtale. Jeg vet om folk som trente der før fusjonen og som fortsatt har gammel pris (rundt 400 kroner). Noen har avtaler som gir dem hhv. 20% (http://www.okbil.no/sats-elixia.php) eller 30% (https://www.pf.no/pf/hvorfor_bli_medlem+/medlemsfordeler/sats_elixia/) på ordinære priser.

Er det noen her inne som har greid å forhandle seg frem til en bedre avtale på egenhånd? Hva er beste strategi, bør jeg kontakte en av selgerne deres på stand før eller etter jeg har meldt meg ut? 

Jeg har også hørt at man blir ringt dersom man sier opp medlemskapet. Noen som har fått bedre avtale av selgerne på telefonen?

Det skjer ikke,men du kan prøve..

Oppdater oss.

Anonymkode: 98919...51c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har priority medlemskap til 399kr. Det som opprinnelig koster 700kr. Fikk det gjennom en venninne som jobber der 👌🏻

Anonymkode: af60a...98e

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, thedude1989 skrev:

Nå kan du bygge ditt eget medlemsskap hos sats. Jeg har nå kun tilgang på apparater, og et senter. Koster meg 349 i mnd.

Anonymkode: 147eb...d9b

Skrevet
Den 21.7.2016 at 15.03, AnonymBruker skrev:

Trodde ICON var ganske bra?

Anonymkode: fc8fe...2db

Godt mulig, men senteret som ligger på Manglerud Senter har et veldig lite areal for frivekter. Størst fokus på gruppetimer der. Derfor er det ikke så aktuelt. Mulig at ICON sine sentere er bedre andre steder. Det er jo sentere som i sin tid var eid av SATS (og som ble solgt i løpet av fusjonen), så de holder vel samme nivå som SATS sine sentere.

Den 21.7.2016 at 15.09, AnonymBruker skrev:

Jeg har priority medlemskap til 399kr. Det som opprinnelig koster 700kr. Fikk det gjennom en venninne som jobber der 👌🏻

Anonymkode: af60a...98e

Riktig! Dessverre kjenner jeg ingen som jobber der, så jeg får ikke den avtalen. Gratulerer med en god avtale da :)Jeg kjenner uansett at jeg blir irritert over at SATS diskriminerer mellom medlemmene sine på den måten! Det blir jo bare sånn at "vanlige dødelige" medlemmer betaler dyrt for alle introduksjonstilbudene og særordninger for fagforeningene i form av en høy månedspris. Frustrerende at man forskjellsbehandles basert på hvem man kjenner eller hvilken utdannelse man har. Burde være lik pris for lik tjeneste! 

Den 21.7.2016 at 18.04, AnonymBruker skrev:

Nå kan du bygge ditt eget medlemsskap hos sats. Jeg har nå kun tilgang på apparater, og et senter. Koster meg 349 i mnd.

Anonymkode: 147eb...d9b

Hm, takk for tipset. Men dette ser ikke ut til å gjelde for Oslo? Jeg finner ikke noe informasjon om det på nettsiden deres. Det ser ut til å kun gjelde Bergen. På nettsiden deres får man en drøss med valgmuligheter utifra forbruk av tjenester på senteret. De burde ha muligheten til det på medlemskapene deres i Oslo også.

Selvom Sats/Elixia er dyrt, så ser det ut til at jeg fortsetter å være medlem der da Icon på Manglerud blir for trangt, mens Fresh Fitness har litt for mange pubertale gutter + lite frivekter med mye kø. Får bare prøve knallhardt på å prute med bakgrunn i tingene jeg skriver over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...