Gå til innhold

Trukket visdomstann.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Håper noen hyggelige KG brukere kan bistå litt sent på natten.

Mandag trakk jeg den siste visdomstannen jeg hadde. De tidligere gangene var et skikkelig smertehelvete i dagene som fulgte, da jeg de andre gangene lett fikk kraftig irritasjon og lettere betennelse rundt/i såret.

Nå husker jeg ikke hvordan det utartet seg sist, for det er så lenge siden, men mener det ikke var som nå. Mener at den gangen var smertene konstante og fra dag 1.

Den første dagen denne gangen var smertene moderate og ble lett dempet med smertestillende. I går (tirsdag), var også forøvrig ganske greit og roet seg lett med smertestillende.

I natt begynte det vel og merke og gjøre veldig vondt, og det ser ikke ut til at smertestillende (1x Paracet, 2x Ibux) tar det. Det føler ut som hele såret pulserer. Jeg kikket i munn og forventet at området rundt skulle være ildrødt, men det er et klart avgrenset område som er nesten helt hvitt. Tar jeg tungen mot det er det varmere enn resten av munnen om det gir noen mening...

Er dette normalt eller kan det være begynnelse på en betennelse? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å legge en bomullsdott med corosodyl på der tanna var? Det tar smerter lokalt. Hør med tannlegen I morgen, de er vant med å få telefoner etter slike ting og kan sikkert se på de kjapt og si noe om det 😀

Skrevet

Anbefaler også å ta kontakt med tannlegen imorgen.

Skyller/renser du med Corsodyl? Det er i hvert fall veldig lurt :)

Husker jeg trakk visdomstenner, men jeg fikk andre smertestillende enn paracet og ibux.
Det er jævlig, det kan jeg skrive under. Fytti rakkern. Men det er viktig med god munnhygiene etter et sånt inngrep.

Håper det bedrer seg :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...