AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #1 Skrevet 20. juli 2016 Hei! Jeg er en sprek jente på 15 år. Jeg er livredd for å være gravid for jeg har hatt ett par symptomer som , at jeg alltid er varm, større mage eller oppblåst mage. Jeg har ikke hatt mensen siden 22. August 2015, og jeg fikk først mensen når jeg gikk i sjette klasse. Jeg har vært hos legen og de tok noen blodprøver , de fant ut at jeg manglet jern og d-vitamin. Jeg går ikke på noen p-piller. Jeg har en kjæreste som er på samme alder og vi har masse sex, vi har brukt kondom de siste gangene. Sist vi hadde sex så trodde han at han hadde komt inni meg. Dagen etter gikk jeg ned til helsestasjonen og jeg fikk en angrepille. Det har nå gått tre dager siden jeg har tatt den angrepilla å jeg føler meg oppblåst og magen min har blitt større... Jeg har hatt mye utflod i det siste også. Men jeg har ikke hatt morgenkvalme eller ømme bryster. Kan jeg være gravid? Anonymkode: 7471e...fb4
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #2 Skrevet 21. juli 2016 Jeg tror symptomene du har er fra angrepillen. Men jeg syns du skal ta en graviditetstest siden du ligger med kjæresten din uten prevensjon og ikke har menstruasjon som holdepunkt på at du ikke er gravid. Er den negativ syns jeg du skal gå til legen å si at du fikk menstruasjon for flere år siden, men har mistet den det siste året. Også syns jeg du bør spørre legen om p-piller når dere ikke er flinke til å bruke kondom. Hvis du syns det er dumt å ta dette med fastlegen, fins det andre gratistilbud for ungdommer du kan bruke. Anonymkode: bc276...3ca 4
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #3 Skrevet 21. juli 2016 er du kvinne? har du hatt sex? JA, du kan være gravid. Ta en test og begynn med prevensjon. Anonymkode: d1872...7d1 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #4 Skrevet 21. juli 2016 1: begyn med feks p-piller med en gang. 2: symptomene er mest sannsynlig fra angrepillen 3: ta en test om noen dager for å være sikker på at du ikke er gravid. Det er uhyre viktig at du starter på en form for prevensjon. Om dere har masse sex så er det kjempeviktig at dere ALLTID bruker kondom hvis du ikke går på feks p-piller. kondomer er ikke alltid sikre (hvis de brukes feil, sprekker osv) så jeg vil uansett anbefale deg å starte på en annen form for prevensjon i tilleg. Anonymkode: 6236f...979 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #5 Skrevet 21. juli 2016 Det er nok ikke noen vits i å ta graviditetstest for siste gang, for det tar 14 dager før den evt kan vise positivt svar, og hvis du ikke har mensen er det ikke sikkert du kan bli gravid heller. Det kan f.eks. være du trener for mye som gjør at den blir borte? Men du kan bli gravid selv uten mensen, så prevensjon er lurt. Anonymkode: f014c...af9 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #6 Skrevet 21. juli 2016 Få tak i p-piller! Anonymkode: a4a61...3dc 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå