Gå til innhold

Har du studert sosiologi på bakkenteigen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg må ha tilrettelagt hverdag pga barn med spesielle behov. Nå har jeg kommet inn på skole og takket ja, men vurderer å takke nei. Dette fordi jeg har et barn med kronisk sykdom som jeg må ha hjemme 1-2 dager i uka. Jeg må også følge barnet mitt til lege og slikt , men dette blir ikke ofte da min mann tar av seg halvparten av legetimene. Syns det er flaut å spørre skolen om dette itilfelle de spør om barnet .

Finner ikke timeplanen heller. Setter pris på alle svar 

 

Anonymkode: d9a07...88d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk ikke til å sende deg link, men Google timeplan og usn så finner du siden du kan søke ut timeplanen fra.

Tror det er ganske lite obligatorisk oppmøte på forelesningene i sosiologi, så det går sikkert fint hvis du er flink til å lese på egenhånd. 

Anonymkode: 2dc39...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det sies at jeg begynte der for 12 år siden, så det kan ha endret seg en del, men jeg er ganske sikker på at det er veldig lite obligatorisk oppmøte (hvis det i det hele tatt er noe). Det er lagt opp så du kan studere mest på egen hånd hvis du ønsker det.

 

Jeg vil også si at jeg angrer dypt og inderlig for at jeg tok sosiologi, jeg har hatt null og niks bruk for det (er ingen av de jeg kjenner som jeg studerte med som har fått bruk for det heller..). Så med mindre du har en god plan for hva du skal bruke det til i jobbsammenheng så ville jeg egentlig styrt unna. I dag jobber jeg med økonomi, så det eneste jeg sitter igjen med etter sosiologistudiene er en masse studielån..

Anonymkode: a0128...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har søkt og takket JA til Sosiologi på Bakkenteigen og gleder meg veldig. Har selv en datter på 4. Ut ifra hva jeg har hørt, er de fleste forelesningene frivillige i forhold til deltakelse. Men jeg kan tenkte meg at EXPHIL og EXFAC har noen obligatoriske, uten at du må ta meg på ordet der :-)

Endret av celinastamper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, celinastamper skrev:

Hei! Jeg har søkt og takket på til Sosiologi på Bakkenteigen og gleder meg veldig. Har selv en datter på 4. Ut ifra hva jeg har hørt, er de fleste forelesningene frivillige i forhold til deltakelse. Men jeg kan tenkte meg at EXPHIL og EXFAC har noen obligatoriske, uten at du må ta meg på ordet der :-)

Så koselig. Reiser du langt ifra ? Gleder meg mye også 😊

Anonymkode: d9a07...88d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå skal det sies at jeg begynte der for 12 år siden, så det kan ha endret seg en del, men jeg er ganske sikker på at det er veldig lite obligatorisk oppmøte (hvis det i det hele tatt er noe). Det er lagt opp så du kan studere mest på egen hånd hvis du ønsker det.

 

Jeg vil også si at jeg angrer dypt og inderlig for at jeg tok sosiologi, jeg har hatt null og niks bruk for det (er ingen av de jeg kjenner som jeg studerte med som har fått bruk for det heller..). Så med mindre du har en god plan for hva du skal bruke det til i jobbsammenheng så ville jeg egentlig styrt unna. I dag jobber jeg med økonomi, så det eneste jeg sitter igjen med etter sosiologistudiene er en masse studielån..

Anonymkode: a0128...b94

Jeg tar det ikke helt alene 😊 Det hadde jeg heller ikke turt utifra hvor mange advarsler jeg har fått. Nei huff så tragisk å ha masse studielån på noe man ikke bruker 

Anonymkode: d9a07...88d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk ikke til å sende deg link, men Google timeplan og usn så finner du siden du kan søke ut timeplanen fra.

Tror det er ganske lite obligatorisk oppmøte på forelesningene i sosiologi, så det går sikkert fint hvis du er flink til å lese på egenhånd. 

Anonymkode: 2dc39...de3

Takk. Tror jeg kanskje fant nå 

Anonymkode: d9a07...88d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så koselig. Reiser du langt ifra ? Gleder meg mye også 😊

Anonymkode: d9a07...88d

Jeg bor i Sandefjord, så tar en halvtime for meg hver vei! :-) Men det går helt fint i grunn. Da rekker jeg å våkne litt på veien. Jeg bare håper ikke at vi får noen av de tidligste forelesningene, slik at jeg må levere datteren i barnehagen kvart over 7 - det hadde vært kjedelig! Jeg blogger for sosiologen.no i tillegg til at jeg har min egen private blogg www.celinastamper.com hvor jeg også skriver om studiene og forventninger! :-) Bare å ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk ikke til å sende deg link, men Google timeplan og usn så finner du siden du kan søke ut timeplanen fra.

Tror det er ganske lite obligatorisk oppmøte på forelesningene i sosiologi, så det går sikkert fint hvis du er flink til å lese på egenhånd. 

Anonymkode: 2dc39...de3

Vet ikke hvorfor jeg ikke kan sitere riktig bruker , men jeg tar gjerne kontakt @celinastamper 🤗 Har barn i samme alder også 

Anonymkode: d9a07...88d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går på bakkenteigen, dog ikke sosiologi, og synes lærere og veiledere er veldig greie og forståelsesfulle når det gjelder dette med barn. Vi på ingeniørlinja har også høstferie og vinterferie, fordi det er så mange av oss som er foreldre og derfor er det såpass lite oppmøte i de ukene. Veldig greit med sånn tilrettelegging :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være gledesdreper her, virkelig ikke, men hva har dere tenkt til å bruke sosiologi til? Alle jeg har hørt om som har studert sosiologi jobber med noe helt annet, hvor graden er irrelevant.. Det er ingen som får jobb med en grad i sosiologi... Jeg har selv også studert noe innenfor samme "gren", og sier meg enig med hun over her; bortkastet. Dessverre. Ville tenkt meg nøye om!

Anonymkode: 42517...698

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ut fra HiVe for tre år siden, hadde sosiologi som støttefag (30 stp så vidt jeg husker). Det er null og niks obligatorisk utover eksamen. Ikke noe problem å kombinere med barn og reisevei. Var ingen forelesninger som begynte før 10. 

Anonymkode: a9bb1...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke for å være gledesdreper her, virkelig ikke, men hva har dere tenkt til å bruke sosiologi til? Alle jeg har hørt om som har studert sosiologi jobber med noe helt annet, hvor graden er irrelevant.. Det er ingen som får jobb med en grad i sosiologi... Jeg har selv også studert noe innenfor samme "gren", og sier meg enig med hun over her; bortkastet. Dessverre. Ville tenkt meg nøye om!

Anonymkode: 42517...698

Dersom man bare tar bachelor, er jeg enig. Man må ta master for å få brukt det til noe. Og da må man til Oslo, er bare bachelor på Bakkenteigen.

Anonymkode: a9bb1...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hvorfor jeg ikke kan sitere riktig bruker , men jeg tar gjerne kontakt @celinastamper 🤗 Har barn i samme alder også 

Anonymkode: d9a07...88d

Så bra! :-D Du kan legge meg til på Facebook feks :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21. juli 2016 at 22.13, AnonymBruker skrev:

Dersom man bare tar bachelor, er jeg enig. Man må ta master for å få brukt det til noe. Og da må man til Oslo, er bare bachelor på Bakkenteigen.

Anonymkode: a9bb1...258

Uenig. UIO lister opp disse mastergradene, og de er jo nesten like generelle som bachelorgraden. Man får ikke jobb! 

 

Anonymkode: 42517...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...