Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Siden den andre tråden er til modering,lager jeg en ny en, da med erfaring vet at den gjerne er borte en 24timers tid.

La oss håpe det går greit :)

Anonymkode: db149...5b2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så hva synes dere?

Skrevet

Så du klarer virkelig ikke å vente i et døgn før du eventulelt må begynne prøvingen?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hva er poenget med en ny tråd?

Anonymkode: 4c2b4...753

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Fnisu skrev:

Så du klarer virkelig ikke å vente i et døgn før du eventulelt må begynne prøvingen?

Jeg er ikke TS fra den andre tråden :) Men jeg synes det var en intressant diskusjon og når tar så lang tid før tråden kommer ut igjen til oss, så lagde jeg heller en ny tråd :)

Skrevet

Synes den andre tråden var full av usmakelige utsagn, og mange lite reflekterte, bastante påstander. 

Når det kommer til selve problemstillingen mener jeg dette ikke går an å si så mye om på generelt grunnlag. Dette bør man heller diskutere med sine nærmeste og instanser som allerede hjelper en.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Et spørsmål man ikke kan svare ja eller nei på sånn uten videre, det er personavhengig.

Hvor løsningsorientert er vedkommende, vil barnet bli brukt som støttekontakt? Er den uføre negativ eller positiv? Jeg kjenner uføre i begge kategorier. 

Anonymkode: 423f8...16e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Håper denne tråden kan holdes fri for brukerdebatt og spekulasjoner. 

Anonymkode: 58d8f...769

AnonymBruker
Skrevet

Svært få uføre har nettverk eller ressurser til å få barn. Jeg sier nei, med unntak av de som kan leie inn hjelp til det meste.

Viktig å huske på at det barnas beste man må tenke på, ikke den uføres ønsker.

Anonymkode: 3ca6c...b30

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, rh1 skrev:

Synes den andre tråden var full av usmakelige utsagn, og mange lite reflekterte, bastante påstander. 

Det kunne man ha sagt om begge sider, men det er vel barns beste folk tenker over, og kanskje de prater om egen erfaring også.

Det er ikke en rettighet å få barn-og det er ikke en lite reflekterte, bastante påstand, fra min siden men mye tanker bak.

Synes egentlig det du skriver er en svak mot argument med meninger man ikke er enig i.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er poenget med en ny tråd?

Anonymkode: 4c2b4...753

Hvorfor ikke? Det kommer til å ta en 24 timer,hvis ikke mer før den andre tråden kommer ut igjen,

Det er jo mange tråder som blir stengt også blir det etterpå laget en ny, så hvorfor kan ikke jeg det?

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svært få uføre har nettverk eller ressurser til å få barn. Jeg sier nei, med unntak av de som kan leie inn hjelp til det meste.

Det er min menig og.

Gjest 123Sol
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken hjelp tenker du på da? 

Skrevet

jeg syns det virker som mange henger seg opp i det at vedkommende mottar uføretrygd og at det derfor er feil å planlegge barn. 

Vil dere sagt det samme hvis situasjonen var som følger?

vedkommende er ikke uføretrygdet (dvs at vedkommende ikke mottar stønad som kompensasjon for tapt arbeidsinntekt) men er ikke i stand til å være i arbeid 

er det feil å få barn fordi man er ufør på papiret og mottar trygd? Eller er det generelt feil å få barn fordi man ikke er i stand til å være i arbeid? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Mortem skrev:

Hvilken hjelp tenker du på da? 

Hjelp til alt mulig den uføre ikke klarer. Når man er ufør kan man ikke jobbe, da er det mye man trenger hjelp til hvis man skal ha barn.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Missy1 skrev:

er det feil å få barn fordi man er ufør på papiret og mottar trygd? Eller er det generelt feil å få barn fordi man ikke er i stand til å være i arbeid? 

Ja, det er feil i begge tilfeller.

Jeg har for eksempel valgt å ikke få barn på grunn av lav inntekt. Jeg kan ikke forsvare å få barn når jeg knapt har råd til å forsørge meg selv. Litt barnetrygd hadde ikke bedret situasjonen så veldig.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Missy1 skrev:

jeg syns det virker som mange henger seg opp i det at vedkommende mottar uføretrygd og at det derfor er feil å planlegge barn. 

Vil dere sagt det samme hvis situasjonen var som følger?

vedkommende er ikke uføretrygdet (dvs at vedkommende ikke mottar stønad som kompensasjon for tapt arbeidsinntekt) men er ikke i stand til å være i arbeid 

For min del handler det om at de er syke.

Uansett om de er uføre eller ikke,men det at de er så syke at de er uføre og ikke kan jobbe, det er en grunn til man blir ufør, og det er strenge krav til å bli ufør. Det er ikke noe man blir av små ting.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Folk som ikke kannforskjellen på å være ervervsmessig ufør og å være i et uføre bør verken få barn eller opprette denne typen tråder på kg. 

Anonymkode: 09b88...22d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Folk som ikke kannforskjellen på å være ervervsmessig ufør og å være i et uføre bør verken få barn eller opprette denne typen tråder på kg. 

Jeg tror de fleste skjønner hva TS mener, kverulant.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...