fisk31 Skrevet 20. juli 2016 #1 Del Skrevet 20. juli 2016 (endret) Jeg vil gjerne bytte ut røyken med snus, men så langt har jeg ikke funnet noe som erstatter røykesuget. Og det finnes jo så mange snustyper! Det kan ikke være Mocca (synes denne er altfor mild også), og ikke Mint. Bør gi ordentlig smak / følelse av nikotin, ikke være for mild, men heller ikke altfor sterk. I pose og ikke løssnus. Hvilke type anbefaler dere? Og: er det noen som har lykkes med å nytte ut røyk med snus, for godt? Jeg røyker bare noen få om dagen, men man blir avhengig av det også... Holdt røykingen til kun på fest en periode, men en vanskelig tid i livet gjorde at jeg skled ut litt med røyk. Håper på svar! Endret 20. juli 2016 av fisk31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #2 Del Skrevet 20. juli 2016 Jeg kuttet ut røyk med snus, og det er en ypperlig metode dersom du kun ønsker å være snill mot lungene dine. Er det for å bli kvitt avhengighet så er det en ræva metode. Jeg tror det vil være lettere å kutte ut de få røykene du tar om dagen enn å bli avhengig av snus (som du kan gjøre hvor som helst når som helst). Men for å svare på det du spør om: Skruf er etter min mening det beste merket, både på "smak" og varighet. Dersom du liker at det renner litt (jf "gi ordentlig smak") så kan du prøve skruf original. Dersom du ikke liker at det renner ville jeg prøvd skruf sterk white (vanlig white blir for svak). Den ordentlige følelsen av nikotin får jeg kun med skruf slim fresh white, men denne inngår vel i mint-kategorien. Uansett, jeg vil råde deg til å ikke begynne med snus. Det er lett for å bli avhengig, og da mener jeg ikke av nikotinen -men det å ha noe under leppa. Jeg betaler mer for forbruket mitt av snus enn det jeg gjorde når jeg røykte. Har du prøvd slike sugetabeletter fra nicorette? Der får du dosen din av nikotin, men slipper å risikere at du blir avhengig av å ha noe under leppa. For meg så er det nettopp den følelsen som gjør at jeg ikke klarer å slutte med snus. Anonymkode: 52cd0...c6e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #3 Del Skrevet 20. juli 2016 Epok, den gjør ikke tennene dine brune heller Anonymkode: 2c657...14d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #4 Del Skrevet 20. juli 2016 Snus er sykt avhengighetsskapende for noen. Jeg har venninner som snuser opp mot tre bokser om dagen, og skryter av at de iallefall ikke røyker noe mer Anonymkode: 04631...727 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentagram Skrevet 20. juli 2016 #5 Del Skrevet 20. juli 2016 (endret) Hvis du vil ha en som bare smaker tobakk (må si jeg er litt usikker på hva som menes med "nikotinsmak"), i pose som er sånn passe sterk, så tenker jeg kanskje å nevne 02 som alternativ til Skruf som allerede er nevnt. Endret 20. juli 2016 av Pentagram Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #6 Del Skrevet 20. juli 2016 Ville heller prøvd meg på nikotintyggis/plaster. Jeg gjorde som deg, og er veldig avhengig av snus nå Anonymkode: 2c657...14d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #7 Del Skrevet 20. juli 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Snus er sykt avhengighetsskapende for noen. Jeg har venninner som snuser opp mot tre bokser om dagen, og skryter av at de iallefall ikke røyker noe mer Anonymkode: 04631...727 BS. Anonymkode: 13829...3fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #8 Del Skrevet 20. juli 2016 Jeg bytta røyken med Skruf sterk portion, som er akkurat passe sterk for meg. Det problematiske var avhengighet av å ha noe under leppa konstant så jeg endte opp med å supplere med Onnico som er tobakk- og nikotinfri. Det positive er at nå går det mer av Onnico enn av Skruf så det går jo rette veien 😃 Anonymkode: 216ca...b91 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fisk31 Skrevet 21. juli 2016 Forfatter #9 Del Skrevet 21. juli 2016 Tusen takk for flotte svar, folkens! Jeg håper ikke å bli fast snusbruker, men å bruke det i en overgangsperiode. Sånn at de gangene jeg blir skikkelig røyksugen, så tar jeg en snus istedetfor... Tror at jeg er en som ikke blir så lett avhengig av ting faktisk. Har røyket i 20 år (hjelp!), siden jeg var 14, men det holder ofte med 2-3 røyk om dagen for meg. I lange perioder har jeg røyket kun på fest, noen perioder daglig, men det siste halvåret er det blitt daglig. Og gud så avhengig man kan bli av røyk, selv om det bare er få om dagen, så må jeg ha de få, liksom...! Tusen takk for gode forslag, da har jeg noen å prøve ut! Endel jeg kjenner synes Mint og Mocca gjør jobben, men de gjør ingenting for meg! Mocca har jo null nikotinsmak/effekt...?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #10 Del Skrevet 21. juli 2016 6 timer siden, fisk31 skrev: Tusen takk for flotte svar, folkens! Jeg håper ikke å bli fast snusbruker, men å bruke det i en overgangsperiode. Sånn at de gangene jeg blir skikkelig røyksugen, så tar jeg en snus istedetfor... Tror at jeg er en som ikke blir så lett avhengig av ting faktisk. Har røyket i 20 år (hjelp!), siden jeg var 14, men det holder ofte med 2-3 røyk om dagen for meg. I lange perioder har jeg røyket kun på fest, noen perioder daglig, men det siste halvåret er det blitt daglig. Og gud så avhengig man kan bli av røyk, selv om det bare er få om dagen, så må jeg ha de få, liksom...! Tusen takk for gode forslag, da har jeg noen å prøve ut! Endel jeg kjenner synes Mint og Mocca gjør jobben, men de gjør ingenting for meg! Mocca har jo null nikotinsmak/effekt...?! Mocca får ikke jeg mye virkning av heller. Anonymkode: 2c657...14d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #11 Del Skrevet 21. juli 2016 6 timer siden, fisk31 skrev: Tusen takk for flotte svar, folkens! Jeg håper ikke å bli fast snusbruker, men å bruke det i en overgangsperiode. Sånn at de gangene jeg blir skikkelig røyksugen, så tar jeg en snus istedetfor... Tror at jeg er en som ikke blir så lett avhengig av ting faktisk. Har røyket i 20 år (hjelp!), siden jeg var 14, men det holder ofte med 2-3 røyk om dagen for meg. I lange perioder har jeg røyket kun på fest, noen perioder daglig, men det siste halvåret er det blitt daglig. Og gud så avhengig man kan bli av røyk, selv om det bare er få om dagen, så må jeg ha de få, liksom...! Tusen takk for gode forslag, da har jeg noen å prøve ut! Endel jeg kjenner synes Mint og Mocca gjør jobben, men de gjør ingenting for meg! Mocca har jo null nikotinsmak/effekt...?! Sjekk nikotininnholdet i snusen før du kjøper Du får også Skruf ekstra sterk Anonymkode: eba7e...33d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 21. juli 2016 #12 Del Skrevet 21. juli 2016 6 timer siden, fisk31 skrev: Tusen takk for gode forslag, da har jeg noen å prøve ut! Endel jeg kjenner synes Mint og Mocca gjør jobben, men de gjør ingenting for meg! Mocca har jo null nikotinsmak/effekt...?! Mocca later heller ikke som om det er spesielt sterkt og er vel typisk "jentesnus" for de som ikke ønsker tobakkssmaken. Snus er merket med styrke. Jeg holdt med til helt vanlig Skruf og synes det var godt på både smak og styrke. Vil som andre har nevnt ikke anbefale å starte å snuse for å slutte å røyke. Synes det var mye verre å slutte å snuse enn å røyke og savner det mye mer... Kunne ikke falle meg inn å begynne med røyk igjen, men tenker innimellom at jeg kanskje kan begynne å snuse igjen, bare litt (er gravid nå) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #13 Del Skrevet 21. juli 2016 Jeg slutta og røyke vha nikotintyggis og ble veldig avhengig av den. Brukte det i mange år. Så prøvde jeg snus for å bli kvitt tyggisen, og nå er jeg storforbruker av det. Jeg bruker (the Lab) 06. De er avlange og ekstra sterk, uten noe spesiell sterk smak. Generals G3 er også ok, men litt for mye smak/lukt synes jeg. Anonymkode: 4b9bb...64e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #14 Del Skrevet 21. juli 2016 6 timer siden, fisk31 skrev: Tusen takk for flotte svar, folkens! Jeg håper ikke å bli fast snusbruker, men å bruke det i en overgangsperiode. Sånn at de gangene jeg blir skikkelig røyksugen, så tar jeg en snus istedetfor... Så hvorfor snuse, ta heller en tyggis, jeg slutta med nicotinell nikotintyggis, tok en når røykesuget meldte seg, samme prinsippet alså som du tenker å gjøre med snus. Men hvorfor snus, hvorfor lage en ny vond vane for å bli kvitt en annen vond vane? Ta en tyggis heller! Anonymkode: 413f5...ba1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogshuldra Skrevet 22. juli 2016 #15 Del Skrevet 22. juli 2016 Damp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå