Fru Uperfekt Skrevet 19. september 2016 #61 Skrevet 19. september 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor? Kan dere ikke bare be direkte til Gud? Helgenene er døde, og bibelen forbyr oss å kontakte de døde. Gud har ikke dørvakter som formidler bønner. Anonymkode: 8dab6...d55 http://www.katolsk.no/tro/tema/helgener/artikler/helgener https://no.m.wikipedia.org/wiki/Helgen Personlig er det lite jeg ber men jeg går til messe når jeg er nær en katolsk kirke og ellers så går jeg i kirken, både DN og andre når der er gudstjeneste. Tenker du tenker på 1 Samuel kap 28, men det er ikke likt det
Fru Uperfekt Skrevet 19. september 2016 #62 Skrevet 19. september 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er nettopp dette som er feil, og veldig farlig med kristendommen. Troen på at alle er født syndere. I virkeligheten, altså ikke i kristendommen, er barn helt uskyldige og rene. Det har vært mye barnemishandling på grunn av kristendommen. Jeg har hørt og lest om foreldre som banker synden og djevelen ut av barna. Anonymkode: cb2a7...887 Det er foreldre som uannsett hadde vært fule med sine barn.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #63 Skrevet 19. september 2016 13 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: http://www.katolsk.no/tro/tema/helgener/artikler/helgener https://no.m.wikipedia.org/wiki/Helgen Personlig er det lite jeg ber men jeg går til messe når jeg er nær en katolsk kirke og ellers så går jeg i kirken, både DN og andre når der er gudstjeneste. Tenker du tenker på 1 Samuel kap 28, men det er ikke likt det Ja? Der står det at katolikker ber helgenene om deres forbønn, på samme måte som man kan be et nålevende menneske om forbønn. Poenget er at helgenene er DØDE, de KAN IKKE viderebringe deres bønner. Jeg lurer fortsatt på hvorfor katolikkene tar omveien om helgenene. Hvorfor ber dere ikke direkte til Gud? Anonymkode: 8dab6...d55
debatant Skrevet 19. september 2016 #64 Skrevet 19. september 2016 (endret) 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er nettopp dette som er feil, og veldig farlig med kristendommen. Troen på at alle er født syndere. I virkeligheten, altså ikke i kristendommen, er barn helt uskyldige og rene. Det har vært mye barnemishandling på grunn av kristendommen. Jeg har hørt og lest om foreldre som banker synden og djevelen ut av barna. Anonymkode: cb2a7...887 Dette er det dummeste jeg har hørt. Du er i beste fall naiv. Jeg har i motsetning hørt om 30 mill drept av Hitler, 50 mill av Stalin og 100 mill drept av Mao drept i ateismens navn. Endret 19. september 2016 av debatant
Gladius Veritatis Skrevet 20. september 2016 #65 Skrevet 20. september 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er nettopp dette som er feil, og veldig farlig med kristendommen. Troen på at alle er født syndere. I virkeligheten, altså ikke i kristendommen, er barn helt uskyldige og rene. Det har vært mye barnemishandling på grunn av kristendommen. Jeg har hørt og lest om foreldre som banker synden og djevelen ut av barna. Anonymkode: cb2a7...887 Bibelen er veldig tydeleg på at arvesynda eksisterer. Sal 51:7 seier at vi er avla i synd. Ef 2:3 seier at vi av naturen er vreidens barn. Viss barn er uskuldige og reine - kor gamle er dei når dei vert syndarar? Som du ser får vi her eit stort problem, på same måte som aborttilhengjarar har problem med å forklare når livet startar. Det riktige svaret for begge desse spørsmåla er ved unnfanginga. Mishandling av barn har ingenting med Bibelen å gjere. Riktignok formanar Bibelen til kjærleg tukt, men dette har ingenting med synd og djevel å gjere. Uavhengig av alder treng vi alle å bli vaska reine i Jesu blod.
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 20. september 2016 #66 Skrevet 20. september 2016 Tror man på Jesus og aksepterer Jesus som sin frelser og tror på den kristne tro så kan man kalle seg kristen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå