Gå til innhold

Windows messenger?


Cata

Anbefalte innlegg

:oops: Nytt dumt spørsmål fra meg....

Har et lite ikon på min PC som kalles Windows Messenger og har det inntrykket at dette er noe som ligger på "alle" nyere PC'er. Antar denne saken holder øye med omverdenen og gir meg et pip dersom venner og kjente er pålogget. Prøvde å aktivere den nå nettopp, men mistet motet - og lurer på følgende...

Må man abonnere på denne "messenger" tjenesten? Eller er den gratis siden den følger med PC'n? Da jeg prøvde å aktivere den ba den om mailadressen min (greit nok) og deretter om passord (ikke fullt så greit). Er det passordet vis a vis min mailserver den mener eller er det noe slags MSN passord den tror jeg har? Og er det trygt å oppgi passordet der? Det skal man jo ellers aldri oppgi noe sted. Kort sagt: hvordan funker den? (Har dessverre ingen 12-åring i huset som jeg kan spørre :-( )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Les litt mer her,og se om du finner svar på det du ønsker åvite.

Messenger er gratis, men du må registrere din mailadresse og ha et passord for å logge på.

Lykke til!

-*Madde*-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hillary..

Du har vel Windows XP, tenker jeg.

Da ligger MSN messenger som standard nede på oppgavelinjen (i hjørnet). Har du hotmail-konto, så logger du deg på med det brukernavnet og passordet. Det er ufarlig.

Da kan du "prate" med venner og bekjente som også har MSN og bruker det, og det er vel ganske mange.

Tjenesten er gratis i seg selv, og man må ikke abonnere. Microsoft har vært så elskverdige at de har integrert Messenger og explorer i Windows XP.

(Hvis du ikke har bredbånd, så koster det jo en del å sitte sånn å chatte...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...