AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #1 Skrevet 19. juli 2016 Jeg har fått en flekk på hver legg, som jeg lurer på hva kan være. Bor ganske langt unna nærmeste apotek, så tenkte spørre her først før jeg evnt drar dit. Føler heller ikke at dette er noen grunn til å løpe ned dørene på legekontoret for, i allefall ikke i utgangspunktet, dette er også langt unna der jeg bor. Flekk 1: Det er i grunn denne jeg lurer mest på. Tenkte først at det kunne være en reaksjon på myggstikk, for det pleier jeg å få, men det pleier å roe seg ned etterhvert + at det pleier å være hovent der myggen stakk. Det er ingen hoven ''bump'' på denne flekken, den har også vært der noen dager nå, i allefall 3 - 4 dager. Ikke klør den heller. Mulig det har klødd der tidligere, men det greier jeg faktisk ikke å huske :/ . Jeg er litt bekymret for om det kan være flåttbitt(?). Jeg har ikke fjernet eller sett noen flått der. ( Ja, jeg har en smule flåtthysteri ). Kan det evnt være kleggbitt? Noen som får sånne langvarige flekker av det her? Den har vel en ca diameter på 5 cm. Flekk 2: Denne er litt mindre og den er øm. Om ikke hele flekken er et blåmerke, så er i allefall deler av den det. Denne klør heller ikke, bare øm hvis jeg trykker litt på den. Men denne har samme farge som den andre. ( Kanskje litt vanskelig å se ut i fra bildene. ) Jeg skjønner at det ikke sitter noen ekspert her, men tenkte kanskje at noen har hatt noe lignende og vet hva det muligens kan være. Anonymkode: 2a6f3...427
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #2 Skrevet 19. juli 2016 Om du bare har hatt disse noen dager er det absolutt ingen grunn til bekymring. Ikke noe av dette ser ut som utslettet man får ved flåttbit (erythema migrans). Anonymkode: 40144...a4b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå