Gå til innhold

.


Bg5000

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Høres i alle fall ut som han har en seriøs spillavhengighet. Psykopati er medfødt og vanskelig å utrede, men kan hende at det manipulerende atferden kommer av avhengigheten. Folk som er avhengig av noe kan gjøre ganske forferdelige ting uten å være et forferdelig menneske. Psykisk mishandling er mishandling på samme måte som fysisk og om nødvendig kan du kontakte et krisesenter om du er redd. Jeg er enig i at du å barna burde komme dere bort. Kanskje kan du flytte til familie/venner i en periode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diagnoser overlater vi til dem som har greie på det, og ingen på KG vil kunne gi deg et sannhetssvar på om han har en diagnose av noen art.

At han er spillavhengig er en annen sak, og den tredje saken er spørsmålet ditt om hvordan du blir kvitt ham.

Spørsmålet ditt er enkelt: Om dere er gift så må dere gjennom en separasjonsfase først, og siden dere har barn så må dere enes om samværsavtale for barna. Les deg opp og last ned papirene her.

Om dere er samboere så forteller du ham at nå har du nådd grensen av hva du klarer, så det er over. Kravet til samværsavtale er gjeldende også for samboere med felles barn. 

Eier dere bolig må dere begge sjekke hvilke muligheter hver og en av dere har til å eventuelt overta boligen alene. Han vil få problemer siden han er uten jobb og har dagpenger (?), men de varer i max. 2 år. Du må sjekke med banken din om dine muligheter til å overta boligen alene. 

Så er det alltid verd å ta en runde med seg selv først. Ville du ønsket å ha ham sammen med deg om spillegalskapen stanset? Hvis svaret på det er 'ja' så ta en runde med ham. Ikke anklag og rop, men forklar rolig og saklig hva spillingen hans gjør og at du ikke klarer dette livet lenger. Gi ham valget mellom å oppsøke hjelp, eller å avslutte forholdet.

Anonymkode: 8878e...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bg5000 skrev:

Har vært sammen med han siden vi var veldig unge. Jeg har alltid gått hjemme med barn,det var det han ønsket og var lettest,selv om økonomien ikke var god. De siste årene har jeg begynnt å jobbe og han er arbeidsledig. Han er spillegal,det vet jeg, så jeg får ingen penger av han utenom det han evt.har lånt den mnd.Så låner han på ny etter noen dager og slik fortsetter det...Blir sur hvis jeg kjøper ting til barne,hvis han ikke har penger.Har han penger en sjeden gang,så bruker han de fort opp og kjøper alt som barna vil ha.Uten og tenke på at det kommer en dag i morgen.Innimellom truer han med å flytte ut og blir sur og sint hvis ingen bryr seg..Like greit han hadde gjort det..Han har vel aldri vært fysisk utro,men har kontakt med andre damer på nette..Penger er vel egentlig det største problemet. Må vel egentlig betale han for at han skal være med steder og ikke ødelegge for alle. Får han ikke viljen blir han sur,kjefter,truer med å låne penger av andre eller bare går og ligger seg. Har jo reagert på oppførselen lenge,men er vel nå i det siste jeg har lurt på om han er psykopat. Tok en test og han scoret ganske høyt der.Selv om det selvsagt var ting som ikke stemmte der. Han er foreksempel ikke voldelig,men går vel mer på det psykiske. Og det er nesten værre syntes jeg. Høres jo sykt ut,men innimellom er han jo grei.Men tviler jo på at det er helt normalt og ha det slik som dette.. Så poenget er vel hvordan kan jeg lettes mulig kan bli kvitt han...

Jeg er ingen psykolog men tror dessverre at han er en ganske normal egoist. Du beskriver iallfall ingen lagspiller, og det høres ut som om det eneste stedet han fungerer er i senga, som muligens kan være nok.

Det at han truer med å låne penger av andre var en uvanlig trussel, som sett fra sidelinja har underholdningsverdi. Men det kan være skummelt dersom gjelda slår tilbake på deg.

Jeg råder deg til å gå til advokat og sikre deg og barna juridisk på alle bauger og kanter.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ikke nødvendigvis psykopat men en god gammeldags spilleavhengig tulling. Been there, done that. Det finnes ingen grenser for hva de gjør for å få sitt neste "fix". Håper du gjør som flere anbefaler og det er å sikre deg i bauger og kanter. Ikke la deg presse til å ta opp lån i ditt navn osv. Håper du finner styrke til å komme deg bort ifra dette. Finnes behandling for dette men ofte er det uhelbredelige tilfeller dessverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller ingen rolle om han et psykopat eller ikke, han der skal du forlate nå. Både spillegal ogdrittsekk kan også være kronisk. Forsøk et ultimatum du følger opp? 

Anonymkode: 6c754...504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ut som en psykopat. Jeg tror derimot han er spillegal og kanskje deprimert. Det virker som om du har et hat mot han. Jeg foreslår at du gir han et ultimatum. Enten så går han og skaffer seg hjelp for spillegalskapen sin samt at dere sammen går i samlivsterapi, eller så flytter du (eller han). 


Har han mye gjeld til andre enn privatpersoner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...