Gå til innhold

Tarot - Stjernen


Gjest Chrizzy

Anbefalte innlegg

Gjest Chrizzy

Hva med stjernen? Er det noen som har noen formeninger om hva det betyr. Jeg har sett på de som kjempe positivt, forsterkende å alt. Så var det ei som spådde meg og mente at det var et negativt kort, at man lever i en illusjon, at man må ta et oppgjør osv. Ble litt forvirret :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg vil nok si at denne damen var på villspor. Har hørt at Stjernen ALLTID er et positivt kort, faktisk et av de mest lykkebringende kortene. Det står for et ønske som går i oppfyllelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at Stjernen ALLTID er et positivt kort' date=' faktisk et av de mest lykkebringende kortene.[/quote']

Ingen kort er ALLTID noe som helst, alle kortene har positive og negative sider, og må leses utifra plassering og kortene rundt. Stjernen er ett av de kortene jeg sliter mest med å tolke, så dere må gjerne komme med flere innspill her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

De andre kortene var fine. Hun visste kanskje ikke at jeg har lagt endel kort selv, sa ikke noe om det, men kunne ikke helt forstå tolkningen av kortet. Så jeg spurte henne om det kortet direkte. Flott med innspill, takk takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har nå hørt av en dame som har spådd med tarotkort i mange år at når det gjelder Stjernen, så der den spesiell. Den er alltid positiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy
:) Det gjør ikke meg nå, spurte om meg å typen :hjerter: Om jeg ser henne i byen engang til så skal jeg gå å gi beskjed, at hun må spå gratis til hun lærer seg kortene :evil: NEIDA ikke så ille da :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stjernen er alltid positiv - det har jeg også hørt. Det står for håp og inspirasjon bl.a.

Andre stikkord for Stjernen (skriver fra boka mi, jeg har litt vansker med både den og Solen, jeg...):

"Når du får frem dette kortet i en seanse, blir du fylt av håp. Du skaffer deg ny innsikt i et gammelt problem, og du er full av energi. Fysiske eller mentale sår leges, vitaliteten er tilbake, og horisonten din vider seg ut." Fra Den store boken om tarot, av Jane Lyle

Stjernen er kortet som er knyttet til stjernetegnet Vannmannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernen betyr håp, men hvilket aspekt av håp?

ikke nødvendigvis positivt, f.eks kan tolkningen at du 'lever i en drømmeverden' være plausibel i noen sammenhenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Ivanka her. Når det gjelder tolkningen av ny innsikt kan også denne innsikten være ubehagelig. Feks dersom man har levd i en drømeverden og nektet å innse ubehagelige ting om seg selv eller sine nærmeste. (etter å ha skjekket med min bok.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernen betyr håp, men hvilket aspekt av håp?

ikke nødvendigvis positivt, f.eks kan tolkningen at du 'lever i en drømmeverden' være plausibel i noen sammenhenger.

trodde det var mer månen som var slik jeg... illusjoner og drømme om ting som kanskje ikke finnes annet enn i ditt eget hode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde det var mer månen som var slik jeg... illusjoner og drømme om ting som kanskje ikke finnes annet enn i ditt eget hode?

Ja det mener jeg også er mer typisk månen.

Så handler det jo om hvor kortet ligger i legget å. Min stjerne lå som sluttresultat. Om det hadde ligget på en plass som f eks forteller om subjektive forventninger å kortene rundt hadde vært "negative" så må de sikkert tolkes i den sammenhengen, gjerne negativt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde det var mer månen som var slik jeg... illusjoner og drømme om ting som kanskje ikke finnes annet enn i ditt eget hode?

Jeg har lært at månen er mere snakk om at illusjonene og drømmeverdenen er virkelig, og at grensene mellom drømmeverdenen og "den virkelige verden" viskes ut, og at man beveger seg langs denne grensen. Mens stjernen i negativ betydning ofte er snakk om knuste illusjoner.

Når det gjelder stjernen som sluttkort er jeg enig i at jeg sannsynligvis ville tolket det postivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lært at månen er mere snakk om at illusjonene og drømmeverdenen er virkelig, og at grensene mellom drømmeverdenen og "den virkelige verden" viskes ut, og at man beveger seg langs denne grensen. Mens stjernen i negativ betydning ofte er snakk om knuste illusjoner.  

.

Ja jeg tror det er en stor kunst å virkelig tolke kortene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mens stjernen i negativ betydning ofte er snakk om knuste illusjoner.

Bruker du kortene bare rettvendt eller opp/ned også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tror det er en stor kunst å virkelig tolke kortene :)

Helt enig. Alle kan finne fram en kortstokk og bok og lese seg fram - det var slik jeg "spådde" i mange år, men det er ikke å spå, det er å lese kort det...

Jeg går på kurs nå - og det første jeg fikk beskjed om var å dele kortstokken og bare bruke den Store Arkana inntil videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Skal man tolke må man vite hele legget, og det blir en annen diskusjon. Nå spurte trådstarter kun om hva Stjernen generelt betyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stjernen står for inspirasjon, helbredelse og håp.

Det stemmer at den forbindes med stjernetegnet Vannmannen. Likestiling, menneskerettigheter, miljøsaker, fremtidshåp; alle disse er Stjernens kampsaker.

Kortet er dessuten meget gunstig i romantisk sammenheng. Partnere gjør hverandre lykkelige.

På den andre siden er jeg uenig med at det bestandig er et positivt kort. Hvis du trekker stjernen opp/ned kan det hende at forhåpningene dine har blitt knust, og du er nede i en bølgedal med lav selvtillit. Du trenger et avbrekk, tid til å lade opp batteriene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 12 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...