Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Begynte som ferievikar 1 juni i kommunen. Nå har det seg slik at jeg våknet opp dårlig natt til i dag og ble ikke noe friskere i formen til morgenen så jeg ringte og sa jeg var syk. Nå er jeg litt redd for å være dårlig i morgen også. Jeg kan egentlig ikke så mye om hvordan fravær fungerer når man bare er sommervikar. Men kan jeg ha to dager fri uten å måtte få sykemelding, eller må jeg ringe legen? Dette er jo bare et hvis scenario. Er jo heldigvis mange timer igjen av døgnet å bli frisk på. Er også litt redd for hva de ansatte tenker om meg, er litt flaut å bli dårlig når man er sommervikar? Men jeg kan jo ikke akkurat styre det.

Anonymkode: d55e0...864

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oi denne skulle ikke ha ligget under reiseliv hehe. Kanskje noen kan flytte den for meg?

AnonymBruker
Skrevet

Nei, du må ha sykmelding når du ikke har jobbet i 3 måneder hvis du vil ha lønn for de dagene du er syk. 

Anonymkode: 60f18...432

AnonymBruker
Skrevet

Ah okei. Jeg googlet og fikk opp dette

Hva med vikarer?

Hvilke rettigheter har så vikarer? For vikarer som jobber i en fast turnus for eksempel hver tredje helg, så vil ikke retten til bruk av egenmelding bortfalle fordi det går mer enn 14 dager mellom to arbeidsdager. Men vikarer som kun jobber på tilkalling derimot, må arbeide opp igjen retten til å benytte seg av egenmelding dersom det går over 14 dager mellom to arbeidsdager.

Nå har jeg jobbet flere dager i uken siden 1. juni?

AnonymBruker
Skrevet

Du må ha sykmelding for å få lønn for disse dagene, da du ikke har jobbet lenge nok til å ha rett til å bruke egenmelding. 

Sitatet du limte inn gjelder de som jobber i en fast turnus med opphold på mer enn 14 dager mellom vaktene. 

Anonymkode: 761c9...dab

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ah okei. Jeg googlet og fikk opp dette

Hva med vikarer?

Hvilke rettigheter har så vikarer? For vikarer som jobber i en fast turnus for eksempel hver tredje helg, så vil ikke retten til bruk av egenmelding bortfalle fordi det går mer enn 14 dager mellom to arbeidsdager. Men vikarer som kun jobber på tilkalling derimot, må arbeide opp igjen retten til å benytte seg av egenmelding dersom det går over 14 dager mellom to arbeidsdager.

Nå har jeg jobbet flere dager i uken siden 1. juni?

Det gjelder for de som har opparbeidet seg retten til å bruke egenmelding. Det har ikke du. 

Anonymkode: 60f18...432

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...