Gå til innhold

vorter-hjelp

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei jeg sliter med to vorterpå venstre hånden som jeg har hatt i omtrent 7 år og 1 vorte på høyrehånden jeg har hatt i 1 år. Har også 2 vorter under foten som jeg har hatt i omtrent 8  mnd. Jeg har prøvd behandlingen verucid, som ikke ga resultat. Vortefri klarte å fjerne noen små vorter som jeg hadde før, men sitter fortsatt igjen med 5 vorter. Vurderer å teste ut frysebehandlinger eller lignende. Har dere noen behandlinger som har gitt resultat? Tar gjerne i mot tips!

Anonymkode: 41ad8...8f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst ville jeg gått til lege for å sjekke om det er en underliggende årsak til vortene.

Ved bruk av Verucid er det viktig å skjære rent mellom påføringene. Det er forresten et viktig punkt innen de fleste behandlingene. 

Du kan forsøke å pensle med Lapisstift. Eller fryse som du selv nevner. 

AnonymBruker
Skrevet

Gå på apoteket og spør. Salisylplaster som fjerner all oksygentilgang pleier hjelpe om det blir brukt riktig og er mulig å få tak i der du er. 

Anonymkode: 50b7d...24a

Skrevet

Jeg har hatt god effekt av vortefri. Gjorde som bruksanvisningen sa og bløtla området (med en dusj) på forhånd, og stakk flere hull i vorten med nål før jeg tok det på. Hvis reseptfrie ting ikke funker kan du bli henvist til hudlege som har ulike metoder for å fjerne de. Har selv fått frøset bort en vorte hos hudlege, husker ikke hva han brukte.. Den falt hvertfall rett av. 

Skrevet
3 minutter siden, Poserose skrev:

Jeg har hatt god effekt av vortefri. Gjorde som bruksanvisningen sa og bløtla området (med en dusj) på forhånd, og stakk flere hull i vorten med nål før jeg tok det på. Hvis reseptfrie ting ikke funker kan du bli henvist til hudlege som har ulike metoder for å fjerne de. Har selv fått frøset bort en vorte hos hudlege, husker ikke hva han brukte.. Den falt hvertfall rett av. 

Har tenkt til å prøve å fryse vortene selv hjemme, håper dette vil gi meg god effekt

Skrevet
19 timer siden, SpørsmålSiri skrev:

Har tenkt til å prøve å fryse vortene selv hjemme, håper dette vil gi meg god effekt

Det er verdt å prøve før man drar til hudlege med de hvertfall. Den frysinga hudlegen gjør er myye kaldere enn den hjemme, så kan jo prøves om det ikke funker hjemme. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...