Gå til innhold

Hissig mann

Fremhevede innlegg

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er nesten redd han.... 
F.eks. om det er litt rotetete, eller noe ikke er der det skal være, så klikker han.

I går klikket han skikkelig, brølte, og kastet det ene etter det andre i gulvet, 

kaffefilter med kaffe i så det lå strødd på gulvet. 
Bare pga han sølte vann når han skulle fylle i kolben på kaffetraktern. 
Det påstod han skjedde pga det var så rotete osv...

og han ble bare sinter og sintere, og jeg sa han måtte roe seg, sånn kunne han ikke oppføre seg,

dette fikk han jaggu rydde opp selv. Det ble ikke akkurat mer ryddig av at han gjorde sånn! 

Til slutt gikk jeg og la meg og jeg hørte han tok frem støvsugeren og ryddet etter seg. 
I sinneutbruddet hadde han blant annet knust noe også... :(

Og det er ikke første gang han agerer slik. Vi har sparkemerker i dører pga han har blitt så sint at han har sparket i dører.
Han har kastet stoler og puter. 
En gang ødela han tvn fordi han kastet en tallerken på den pga han var så oppgitt over rotet.

Joda, vi har små barn som roter litt, men SÅ fælt er det ikke. og uansett om det virkelig var skikkelig rotete,

så er det vel ikke normalt å oppføre seg slik?

han er litt sånn at han prøver å legge skylda på meg, at det er pga JEG ikke klarer å holde det ryddig at han er sånn,

og at jeg terger han når han får slike utbrudd og det gjør det bare verre....

Jeg er redd han kan skade seg selv og andre når han er sånn, for han kopler liksom ut, 

han kan kaste noe uten å se hvor han treffer - en dag kan han jo treffe en av oss!

Finnes det noe hjelp for han? Han er ikke så flink til å oppsøke hjelp... men i går begynte han å gråte og visste ikke hva han skal gjøre.
Han går på et par tabletter mot depresjon og angst. Vet ikke om det kan være bivirkning av de at han er sånn? Eller at han rett og slett burde øke dosen?
Moren hans sa nemlig at faren var likedan, og da tok hun kontakt med lege og fikk han til å snakke med han, og fikk økt dosen med noe nervemedisin av noe slag, og nå er han så mye bedre å ha med å gjøre... 

Anonymkode: cd297...2de

Man kan ringe mentalhelses hjelpetelefon eller Kirkens SOS. Høres ut som at han har store problemer. Jeg ville ha kontaktet politiet neste gang noe slikt skjer. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ha ha ta deg en liten tenkestund du nå. Tror du virkelig at barna sov da dere kranglet?? Jeg har selv vokst opp med bråk og krangling. Og det etter leggetid. Om jeg sov? Nei, jeg lå pissredd i senga mi og ba til Gud(om han finnes?)  om det kunne slutte snart.....! Jeg merket i dagene i forkant at noe skulle skje. Merket at det bygget seg opp til storm. Jeg var mye nervøs og engstelig og anspent.  Og sliter med angst, depresjon, anspenthet og dårlig nattesøvn den dag idag.  Barna merker ALT!! Kom deg til helvete ut av forholdet og huset. Ta med barna! Ta ANSVAR! 

Anonymkode: 31d95...a19

Du kan kontakte mentalhelses hjelpetelefon eller Kirkens SOS. 

Skrevet

Det er gjerne slik at kvinner som er vokst opp med drittsekker av fedre ender opp med drittsekker til kjærester...

eksen min var også drittsekk :( Han drakk og ble utilregnelig.
Faren min drakk....

når han var passe full var han grei å ha med å gjøre, men når han var dritings, gikk han rundt i truse og var grisete i kjeften.
Han forgrep seg jo aldri da, men jeg fikk litt sånn angst for hva han kunne finne på og fikk komplekser for kroppen :( og når han var edru - eller fyllesyk, ja da var han dritsur og alt var galt. En gang slo han meg over øret pga jeg ikke visste hvor fjernkontrollen var, han trodde jeg hadde gjemt den... 
Og der fikk jeg litt backflash, for mannen min blir rimelig sint om han ikke finner fjernkontrollen! 
han har heldigvis aldri slått....

men jeg tenker at når man kan bli så hissig.... så er vel veien kort til at han kan ty til slikt og?

moren min ble i alle år for vår skyld, men var vel mest pga hun ikke hadde råd til sitt eget hus/leilighet og var avhengig av han økonomisk... og det er vel slik for meg og. 
Barna mine elsker pappaen sin da, han har veldig godt lag med de, og de er vant til at han kan bli sånn... han er heldigvis ikke sånn hele tiden, og han angrer seg hver gang og unnskylder seg og at de ikke skal bry seg om han... 

- pakke kofferten?-

Dette tror jeg ikke er godt for barna dine, og du bør snakke med noen om dette. Forsøk å hør med Stine Sofies stiftelse, er ganske sikker på at du også kan høre med Redd Barna. Eller undersøk om du kan kontakte politiet ang dette. Jeg ville også tenkt igjennom Barnevernet og Barneombudet. Du kan sikkert også kontakte Alarmtelefonen for barn og unge. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så typisk med sånne tråder her på forumet. Når TS får motstand og beskjed om å beskytte ungene og flytte fra far, nei da er ikke mannen så ille likevel og ungene er jo så glad i han, og ikke minst vant til at pappa eksploderer. For han sier jo unnskyld etterpå!?!?!?!? Så kommer det videre masse vissvass fra TS og hun gidder ikke svare på spørsmål. 

Jeg har vokst opp med en far som eksploderte og ble sinna for den minste ting. Han kunne brøle bare jeg slo på TVen på feil kanal. La meg si det slik, meg og pappa treffes kun i familieselskap sammen med andre. Han prøver å få meg tilbake som dattera hans og han har sagt unnskyld, men for meg er det for sent. Jeg klandrer mamma like mye som pappa for dette fordi hun ikke dro med meg da jeg var lita. 

Ta med ungene og flytt. Du er moren dems og det er din plikt å beskytte dem. 

Anonymkode: dc6de...1f7

Kan hende TS ikke jobber og at hun ikke har ressurser...da er hun avhengig av "mannen".

Anonymkode: 236b3...ce2

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er nesten redd han.... 
F.eks. om det er litt rotetete, eller noe ikke er der det skal være, så klikker han.

I går klikket han skikkelig, brølte, og kastet det ene etter det andre i gulvet, 

kaffefilter med kaffe i så det lå strødd på gulvet. 
Bare pga han sølte vann når han skulle fylle i kolben på kaffetraktern. 
Det påstod han skjedde pga det var så rotete osv...

og han ble bare sinter og sintere, og jeg sa han måtte roe seg, sånn kunne han ikke oppføre seg,

dette fikk han jaggu rydde opp selv. Det ble ikke akkurat mer ryddig av at han gjorde sånn! 

Til slutt gikk jeg og la meg og jeg hørte han tok frem støvsugeren og ryddet etter seg. 
I sinneutbruddet hadde han blant annet knust noe også... :(

Og det er ikke første gang han agerer slik. Vi har sparkemerker i dører pga han har blitt så sint at han har sparket i dører.
Han har kastet stoler og puter. 
En gang ødela han tvn fordi han kastet en tallerken på den pga han var så oppgitt over rotet.

Joda, vi har små barn som roter litt, men SÅ fælt er det ikke. og uansett om det virkelig var skikkelig rotete,

så er det vel ikke normalt å oppføre seg slik?

han er litt sånn at han prøver å legge skylda på meg, at det er pga JEG ikke klarer å holde det ryddig at han er sånn,

og at jeg terger han når han får slike utbrudd og det gjør det bare verre....

Jeg er redd han kan skade seg selv og andre når han er sånn, for han kopler liksom ut, 

han kan kaste noe uten å se hvor han treffer - en dag kan han jo treffe en av oss!

Finnes det noe hjelp for han? Han er ikke så flink til å oppsøke hjelp... men i går begynte han å gråte og visste ikke hva han skal gjøre.
Han går på et par tabletter mot depresjon og angst. Vet ikke om det kan være bivirkning av de at han er sånn? Eller at han rett og slett burde øke dosen?
Moren hans sa nemlig at faren var likedan, og da tok hun kontakt med lege og fikk han til å snakke med han, og fikk økt dosen med noe nervemedisin av noe slag, og nå er han så mye bedre å ha med å gjøre... 

Jeg synes du bør gjøre det slutt, og ta med barna. Dra når han ikke er hjemme, oppsøk et krisesenter eller noen du kjenner. Du kan sikkert også kontakte politiet, og høre hva du gjør videre. 

Han kan kontakte mentalhelses hjelpetelefon eller Kirkens SOS. 

Skrevet

Du har fått mange gode råd her.

Vil du virkelig la barna vokse opp i et slikt miljø? Vil du at de skal tro at det er dette som er normalen? At det er slik det skal være?  Vil du at de skal ta til takke med en slik person selv i sitt voksne liv? Vil du at de skal vokse opp og tro at de selv kan oppføre seg slik mot andre, sin fremtidige partner, sine egne barn? 

Ønsker du ikke selv å bo i stabile og trygge omgivelser? Ønsker du ikke det for dine barn?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mormoren min fant seg i jævelskap i 42 år, og føler hun har kastet bort mer enn halve livet! Moren min endte opp med en lik (min far) som hun holdt med i 11 år, og jeg brøt nettopp et forhold hvor kjæresten ikke behandlet meg bra.. Jeg og moren min har psykiske problemer som følge av barndommen vår. Ikke vurder det engang - flytt og spar barna dine fra den mannen!

Anonymkode: 0b1a0...370

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å la barna vokse opp i samme hus som et menneske som jevnlig oppfører seg sånn er omsorgssvikt.

Hadde jeg visst hvem du er, hadde jeg meldt bekymring til barnevernet.

Barna kan/vil bli skadelidende på lang sikt. Se hva andre som har vokst opp i lignende hjemmemiljø over meg her sier om senvirkninger de har fått. Hvilke konsekvenser det kan gi for ungene dine.

Ta med deg ungene og flytt. Skaff deg advokat og få hjelp til å få hovedomsorg for ungene. Dersom faren oppfører seg slik, bør ungene kanskje ikke ha overnattingssamvær, men timesamvær. Kanskje også med tilsyn.

Nå skal du gjøre dine barns beste. Flytt.

Anonymkode: f3bf6...0c3

AnonymBruker
Skrevet

Kan hende TS ikke jobber og at hun ikke har ressurser...da er hun avhengig av "mannen".

Anonymkode: 236b3...ce2

Så økonomisk avhengig er ingen. Det finnes gode støtteordninger som gjør at ungene slipper å leve sånn.

Om TS virkelig ikke kan klare seg økonomisk uten mannen, bør hun sende ungene fra seg så de slipper denne psykiske volden. 

For dette er psykisk vold. Det er usunt for ungene. Ungene må ut av dette, med eller uten mor.

Anonymkode: f3bf6...0c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...