Gå til innhold

Tannlege, tannjournal

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har tatt en slags fylling på fortennene mine da jeg mangler en stor bit av tennerne der. Jeg føler at fyllingen med tiden siger tilbake og jeg har dermed tre ganger i løpet av de siste årene fått ordnet det hos 2 ulike tannleger - 2 ganger hos min siste (faste) tannlege. Jeg føler igjen at denne fyllingen begynner og "sige", altså forsvinne litt oppover, og dette får tennene mine til å se skjeivere ut enn de er. Jeg har dermed lyst til å få fikset ny fylling der nå (er vel ikke fylling, men heller fylling som blir som en slags forlengelse av fortennene). 

Har helst ikke lyst til å gjøre det hos min faste tannlege da jeg allerede har gjort det der to ganger, og hun nesten ikke så problemet forrige gang. Hadde tenkt å dra til en ny tannlege å få det gjort, men det jeg lurer på er - vil de da se at jeg allerede har vært og fikset samme tingen 3 ganger de 4 siste årene? Det syntes jeg nemlig er litt flaut. Altså - finnes det en slags journal for tannleger som hos vanlige leger, og vil de ulike tannlegene ha tilgang til samme journal? 

Anonymkode: 296c8...4ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kun tannlegene på det aktuelle kontoret kan se journalen din. Det finnes ingen offentlig journal som et annet kontor kan se. Det er for øvrig greit at du er åpen om problemet for å få best mulig/riktig behandling for tannen din.

Skrevet

Selv om tannlegen ikke har tilgang til journalen din vil tannlegen kunne se at du har fått utført arbeid på tennene. I hvert fall hvis du går til en erfaren/dyktig tannlege.

Men det er da ikke du som bør være flau, det er jo tydelig at tannlegene du har gått til ikke har klart å gjøre det du har bedt om.

Vær åpen med tannlegen din om hva som har blitt gjort og hvordan du ønsker å ha det. Da er det mye enklere for tannlegen å gjøre jobben sin slik at du blir fornøyd.

Hilsen "tannlegefrue" 😆

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...