Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mener dere med lure overskrifter  som ikke har noe med blogg innleggene å gjøre?

Skrevet (endret)

Jeg har aldri sett en smart overskrift på en blogg... 

:D

Endret av Frøken.stille
  • Liker 9
Skrevet

Helt ærlig? Det er bloggere som har klart å analysere hva bloggleserne ønsker, som har de verste overskriftene, og jeg må bare klappe i hendene for det. Jeg syns det er en billig måte å tjene penger på. Den viser liten grad av privatliv, sensur og egentlig respekt for seg selv, men den funker. Si hva dere vil, men jeg blir faktisk småstolt når jeg ser unge bloggere som akkurat har bikket 20, som selv uten noe utdanning har klart å forstå hva som er trekkplasteret til bloggen. De vrir og vender på ubetydelige hendelser for å skaffe seg overskrifter. Det er irriterende, det funker bare en periode, men i løpet av den perioden klarer de å doble lesertallene sine. Vi skjønner at Isabel Raad ikke er gravid når hun tre ganger i løpet av en måned vifter med graviditetstest, eller legger små hint om graviditet, og vi skjønner at MammatilMichelle ikke har produsert en sextape selv om hun en gang i tiden kanskje har tenkt på det. Men det selger. Hvis du lever av bloggen, så er du kanskje villig til å gå ekstreme lengder for å beholde inntekten din. Dessverre er jeg redd du tilintetgjør hvem du egentlig er, og plutselig er bloggen din identitet. Hvis alt skal vris og vendes på til din fordel, og det ikke lengre fins noe privatliv, hvem er du da? En levende webside? Når bloggere oppdaterer bloggen i begravelser, tar bilder av dagens outfit utenfor kirka og blogger om bestemoras 80årsdag hvor familien må stille opp på bilder for hele verden - hvem er du da? Nei, personlig syns jeg det er dritflaut å gå ett år tilbake i tid og se hva jeg har skrevet som Facebookstatus. Tenk hvordan det må være for disse bloggerne.

• Liker 8
Skrevet

Lure eller lure, det er spørsmålet.

• Liker 2
Skrevet (endret)
Den ‎17‎.‎07‎.‎2016 at 22.59, leana1995 skrev:

Hva mener dere med lureoverskrifter som ikke har noe med blogginnleggene å gjøre?

Clickbaits er provoserende og fordummende. Man føler seg lurt som leser, man blir provosert, og dermed skapes debatt, økt oppmerksomhet og enda mer penger i bloggerens kasse. Bloggeren hopper så plutselig ut av den profesjonelle rollen og viser seg som en gråtende privatperson i fosterstilling når leserne/kundene våger å etterspørre etikken i arbeidsmetodene deres. 

Endret av Ultiva
  • Liker 4
Gjest CecilieX
Skrevet

Det er som å tisse i buksa for å holde seg varm. Du får en god del lesere på det, men til slutt så gidder ikke folk å trykke seg inn mer. Egentlig sier du klart og tydelig fra at du ikke har noe å bidra med, slik at du må ty til de kipeste triksene i boka. Ofte er det sex og drama som selger, så du må jo selge det mest private som du har. 

Skrevet

Liker lure overskrifter, liker ikke lureoverskrifter.

• Liker 11
Skrevet

Irriterende og kun for å få lesere. Jeg har blogg, men skriver liksom det teksten "handler om" på toppikken. ikke f.eks 

"fødselen er i gang" når det er 4 mnd igjen til fødslen liksom...... 

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, Byjenta! skrev:

Irriterende og kun for å få lesere. Jeg har blogg, men skriver liksom det teksten "handler om" på toppikken. ikke f.eks 

"fødselen er i gang" når det er 4 mnd igjen til fødslen liksom...... 

Det er på en måte å rope ulv ulv når man har mange lureoverskrifter  vist det er seriøst en gang så er det ingen som trykker seg innpå

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, leana1995 skrev:

Det er på en måte å rope ulv ulv når man har mange lureoverskrifter  vist det er seriøst en gang så er det ingen som trykker seg innpå

Ja, ikke sant. Utrolig irriterende. Bare for å få oppmerksomhet. Trenger man å gjøre slikt for å få lesere, så har man ikke bra nok blogg syntes jeg.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Byjenta! skrev:

Ja, ikke sant. Utrolig irriterende. Bare for å få oppmerksomhet. Trenger man å gjøre slikt for å få lesere, så har man ikke bra nok blogg syntes jeg.

Helt enige de bryr seg mest om klikk ikke om noen leser innlegget

• Liker 1
Skrevet

Clickbait er jeg ikke noe for overhodet, men det kan være litt underholdende å lese kommentarer i etterkant av slike blogginnlegg, for det vises så utrolig godt hvor mange "lesere" som egentlig ikke leser blogginnleggene. Vet ikke hvor mange gratulasjoner for eksempel AR har fått alle gangene J har "fridd". 

• Liker 1
  • Opprett ny...