AnonymBruker Skrevet 17. juli 2016 #1 Skrevet 17. juli 2016 Jeg går på en medisin som gjør meg tørr i munnen. Av og til er det helt tørt der, av og til bare litt slimete, men jeg er sjelden helt fuktig. Dette plager meg som oftest ikke, da jeg løser problemet ved å ha vann eller tyggis tilgjengelig, og ved å tenke på at alternativet (slutte på medisinen) er verre. Problemet nå er at jeg nettopp har fått meg kjæreste, og jeg synes det er litt synd å være så tørr i munnen ved f.eks. kyssing. Jeg har ikke tørre lepper, så det er ikke noe problem, men ved tungekyss blir det ikke like mye spytt som før. Jeg husker en venninne klaget over hennes tidligere kjæreste, om hvor ekkelt det var at han var så tørr i munnen, og at det føltes slimete å kysse ham. Jeg er redd min nye kjæreste skal synes det samme. Lurer derfor på om noen har tips å dele med meg? Noen som sliter med det samme, men har funnet løsningen? Kanskje noe som virker over lengre tid? Som sagt har jeg som oftest vann eller tyggis tilgjengelig, men hvis kjæresten har lyst til å kline synes jeg det er litt dumt å si at jeg må ta meg et glass vann først. Anonymkode: 63735...321
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2016 #2 Skrevet 17. juli 2016 Xerodent tabletter eller tyggegummi er laget for å avhjelpe dette. Fås på apotek. Anonymkode: 3dc97...7d1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2016 #3 Skrevet 17. juli 2016 Snakk med legen om der er noen medisin du kan bytte til, uten munntørrhet som bivirkning. Ellers finnes der ting på apoteket som kan hjelpe. For å bevare tennene er god munnhygiene med fluorbruk viktig. Jeg bruker mye fluortyggis beregnet på barn. Anonymkode: cf138...329
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2016 #4 Skrevet 17. juli 2016 Takk for svar! Alternativet til medisinen er operasjon, så jeg tror det er bedre å lære seg å leve med munntørrheten. Jeg skal ta meg en tur til apoteket i morgen og sjekke hva de har av midler. Fluortyggis var også et godt tips, jeg vet allerede at det vil bli økte tannlegeregninger med dette. Anonymkode: 63735...321
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå