Gå til innhold

Thaidamer vs norske damer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest PetterPanne
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Interessant innlegg!

Jeg tror det er, som du sier, mange veldig bra og ressurssterke kvinner i Norge, som stiller høye krav. Men alle vil ikke ha alt, slik du nevner her. Du lister opp mange positive egenskaper som å ha bra kropp, utdannelse, være populær på sosiale medier, tiger i senga, etc. Men i realiteten er det jo ikke sånn at alle jenter vil ha alle disse tingene. Eksempel: Jeg synes det er viktig med selvtillit, intelligens og å være god i senga (fordi jeg selv er nerd og er opptatt av sex). Men f.eks popularitet på sosiale medier, kropp, velutstyrthet etc er ikke så viktig. Så jeg tror at klisjeen "alle er forskjellige" gjelder også her, og at du som mange andre føler på listen av krav som overveldende.. Mange mennesker går jo og rundt og tror de må være perfekte på alle måter, når de egentlig burde være mer opptatt av hva som er viktig for dem selv. 

Når det gjelder skilsmissestatistikken mener jeg at det ikke er noe så negativt som man skal ha det til, og at det trenger ikke bety  at vi her i Norge gjør noe feil. I min mening er det sånn her:

  • I Norge kan vi skille oss med en mann/dame vi ikke elsker lenger pga. økonomisk uavhengighet
  • Monogami er kjempevanskelig, å være sammen med noen livet ut krever masse arbeid og det er vanskelig og ikke alltid verdt det. 

Jeg tenker at en skilsmisse er opprivende og vanskelig for de som går gjennom det (+ barna), men monogamt ekteskap er bare én måte å organisere livet sitt på, og jeg tror ikke den er ideell for alle - av mange forskjellige grunner.

Anonymkode: 7879f...60b

Klart det ikke er alle kvinner som vil ha alt det jeg skrev. Men de vil jo ha flest mulig av de. Det kan du ikke si noe på.

Greia er at kvinner flest har god positiv utvikling i årene fra 10-30år. Dette er kvinners gullalder. Fra ung alder heies de frem, og etterhvert som de blir eldre lærer de seg hvordan maksimere sin attraktivitet. Hvordan omgås med gutter. Hvordan få det de vil ha. Kvinner får i snitt mye mer erfaring med det motsatte kjønn, og sammen med at de også gjør det bedre på skole og tar høyere utdannelse, flyter mye mer på en god bølge enn menn.

Legg inn sosiale forventinger, utstrakt bruk av sosiale medier som gjør at de blir sosiale medier-skada, hookups med menn langt over sin egen liga, og samtidig at de vet hvor attraktive de potensielt er, gjør at mange kvinner overvurderer seg selv. En kvinne kan ikke objektivt faktisk se hvor attraktiv hun er ovenfor menn, hun må få det bekreftet av andre rundt. 

Det som skjer med menn i større grad, er at de som faller igjennom, ikke klarer å hente seg opp før de eventuelt leser seg opp, elller kommer seg opp i årene. Når de kommer seg opp i årene, blir også kvinner mer runde i kantene. De innser at de ikke er lite attrakive lenger, og fokuset endrer seg. Det som derimot skjer da, er at mange menn har blitt bitre, og kun bruker kvinner. 

De mennene som aldri når opp, drar da utenlands. 

Heldigvis er det jo slik at menn i større og større grad blir mer bevisst på hva de burde gjøre, de flytter fokuset i større grad over på hva kvinner faktisk vil ha, og de gjør det i stadig yngre alder. Det som før var en garantert greie for å få seg en familie, nemlig en jobb, er ikke lenger backupplanen til mange menn. Mange menn ble fortalt at de fikk en kone til slutt, og at hun som fikk han var heldig. Men når de da kommer i den alderen, så er han faktisk på et helt annet nivå mentalt og erfaringemessig, enn det kvinnen er. Og da vil hun også ikke tiltrekkes denne mannen, men heller til nøds velge ham.

Det er ingen som er syndebukken her. Hverken kvinner eller menn. Det er ikke synd på menn, det er ikke synd på kvinner heller. Det er bare synd at utviklingen er blitt slik, og at man heller burde ha eldre menn til å fostre yngre menn, slik at de blir attraktive og sterke menn. Det er her alenemødre møter seg selv i døra. Ved å fortelle ham at han må behandle dama si som han behandler mor med respekt, så ber hun bare om at han forblir barnløs og at slektstreet slutter med ham. Damer vet ikke hva som faktisk fungerer for menn. Det er kun menn som kan snakke seg i mellom, og hjelpe andre menn. Og det er her far kommer inn i bildet.

Når det kommer til skilsmisser er jo det veldig komplekst ja, og de to punktene du nevner er veldig sentrale. Vil legge til et til: det at det har blitt for enkelt å møte andre, og at man hele tiden vet at det finnes andre bedre mennesker der ute. Det gjør at man lettere også bare forlater et synkende skip.
 

Endret av PetterPanne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det kan godt hende at menn synes tranghet er viktigere enn hva jeg har fått med meg.. jeg syntes bare det var litt morsomt. :)  I mitt hode blir det det samme som penisstørrelse - selvfølgelig er størrelsen viktig for meg som jente, det er veldig synd om den er for liten. Men da virker det for meg som om tranghet er det eneste thaijenter er markant bedre på eller? For det finnes jo utrolig mye annet som skjer under sex som ikke går på vaginaens størrelse. Hilsen ei som er super i senga og passe trang :fnise:

Anonymkode: 7879f...60b

Hva er passe trang ? :P

Anonymkode: c3e8a...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken som slår meg når jeg leser denne diskusjonen er.., Alle de menn jeg kjenner som har reist og giftet seg med en Thaidame, de er slike menn som ingen her hjemme vil ha.. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex fører som sagt til barn en del ganger. Uten kondomer ingen kontroll som mann. Vil hun ha barn med det de omtaler som rik mann får hun sex uten kondomer. Dette vet alle, også norske kvinner. 

At deres bakgrunn av fattigere kår gjør en søker rikdom er kjent også fra Norge for mange år siden. Det var stor stas om ei tjenestejente ble gift med en rik mann. 

Så kom bidragsloven på 60 tallet. Dette førte til at hushjelpen som fikk barn uten om ekteskap med en rik mann klarte seg MYE bedre, enn om far til barnet var av arbeider-klassen. 

Dette gjentar seg nå  med damer fra land som har lav levestandard. De søker I deres øyner rike menn som er naive og som de kan lede. Dette lærer se raskt og ser emner som passerfor de. De vil sende nødvendige midler og gaver til famlie I hjemlandet. Noen har også fått tillatelse til norsk mat mann fra familien med dette som betingelse  

Ikke alle er slik men at det er utbredt at mannen må tjene godt er utbredt. 

Tar en norske damer ser se I dag også på dette men I en annen grad. 

Sørg for å sterilisere deg som mann før du kontakter en utenlandsk dame. Dette også thai-damer. 

Får en mann barn med  damer med annet statsborgerskap er en mye mer låst økonomisk enn med norske damer. De jobber og tjener vanligvis mindre. 

Reiser de med barna til  sitt hjemland er samvær vanskelig. En mister kontakten. Bidrag løper om det ikke blir kidnapping. Men dette tar lang tid før det er avgjort. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teit og barnslig tråd. Får håpe at det ikke kommer til å få lov til å ta med ungjenter fra thai til Norge. 

Anonymkode: e36a3...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Forundret.. skrev:

Tanken som slår meg når jeg leser denne diskusjonen er.., Alle de menn jeg kjenner som har reist og giftet seg med en Thaidame, de er slike menn som ingen her hjemme vil ha.. 

Og det er en egen mennesketype. Du ser det ofte på lang avstand at mannen har thai-dame. Og ganske riktig... der kommer dama trippende etter. 

Anonymkode: 0721c...f7c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes hele denne tråden vitner om dårlig syn på Thai damer både fra menn og kvinner.

Kvinner omtaler dem som underdanige slaver som tar imot bank så lenge hun kan få litt cash og menn omtaler dem som trange høl uten verdi utover fitta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Jeg synes hele denne tråden vitner om dårlig syn på Thai damer både fra menn og kvinner.

Kvinner omtaler dem som underdanige slaver som tar imot bank så lenge hun kan få litt cash og menn omtaler dem som trange høl uten verdi utover fitta.

Menn tenker bare på fitte. Kvalmt er det. 

Anonymkode: 46849...105

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett og slett trist tråd. Får håpe dette blir ulovlig. Blir lei og irritert over desperate menn som henter en thaikone til Norge. Og det samme gjelder thaijenter som "gifter" seg pga. pengene. 

 

Anonymkode: e36a3...86d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Menn tenker bare på fitte. Kvalmt er det. 

Anonymkode: 46849...105

Ja og kvinner tenker bare på penger. Kvalmt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Ja og kvinner tenker bare på penger. Kvalmt er det.

Jeg tenker ikke så mye på penger. Trenger ikke båt,penger og biler,følger ikke strømmen det har jeg ikke tid til vettu 😁

Anonymkode: 46849...105

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 17.7.2016 at 11.35, AnonymBruker skrev:

Vi snakker vel utklassing her?

Undertegnende har i alle fall opplved den beste sexen sammen med petite thaifrøkener.

Anonymkode: 437c1...4fa

Beklager, men jeg foretrekker å ha sex med kvinner som faktisk ønsker å ha sex med meg, og som nyter det og faktisk er tiltrukket av meg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rett og slett trist tråd. Får håpe dette blir ulovlig. Blir lei og irritert over desperate menn som henter en thaikone til Norge. Og det samme gjelder thaijenter som "gifter" seg pga. pengene. 

 

Anonymkode: e36a3...86d

La oss forby alt vi ikke liker, i god norsk ånd.

Anonymkode: 135d1...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, PetterPanne skrev:

Det er jo trist at de gjør sånn da. Men dama kan jo si nei også, og gå sin vei?

Jada, kjempeenkelt å bare gå sin vei i et fremmed land uten nettverk eller noe særlig språkkunnskaper, kulturkunnskaper, osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke den tråden stenges snart. Jeg har vært i Thailand. Fantastisk plass. Men den her tråden er laget for og provosere.

Anonymkode: 1147b...dff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest PetterPanne
19 minutter siden, jabx skrev:

Jada, kjempeenkelt å bare gå sin vei i et fremmed land uten nettverk eller noe særlig språkkunnskaper, kulturkunnskaper, osv.

Altså, hvis hun allerede bor i Norge og ha vært her en stund, så klarer hun å kommunisere med omverden eller? Hvor vanskelig er det å skille seg, kreve sin del av eiendelene, og så bestille en flybillett og reise hjem? Hvis det tydeligvis er uholdbart for henne?

Hun velger jo å bli av en eller annen grunn, selv om det for oss er helt utenkelig at noen ville bli. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Rett og slett trist tråd. Får håpe dette blir ulovlig. Blir lei og irritert over desperate menn som henter en thaikone til Norge. Og det samme gjelder thaijenter som "gifter" seg pga. pengene. 

 

Anonymkode: e36a3...86d

Hvorfor er du lei og irritert på disse desperate mennene? De er jo ikke del i ditt liv eller?

La oss forby ekteskap med alle andre enn norske kvinner, i tilfelle de kan ha økonomiske interesser av ekteskapet. Glem spanske damer, svenske, polske, russiske, ihvertfall afrikanske, latinamerikanske eller amerikanske. 

Gjør det slik at menn er lovpålagt å gifte seg med norske kvinner som ikke vil ha de. Slik at de dør en død alene, og uten en familie eller kone. Høres ut som en god plan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud er det noe problem?? Kan ikke de mannfolka som ønsker det reise ned til pattaya og pule thaidamer gjøre det, så kan de som ikke vil ligge rundt her?? Er nok til alle uansett:laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 17.7.2016 at 13.53, Lawyer skrev:

Jobber med to thai damer. Begge sier det; finne mann med mye penger. Mister mannen jobben, finne ny mann. De virker ikke så underdanige heller. Men de er tydelige på at pengene betyr alt

De er underdanige ovenfor mannen sin men ikke andre dersom han har penger. 

Anonymkode: 5172d...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...