Gå til innhold

Ny familiebil

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tenker på å bytte ut SUV'n som vi har som familiebil til noe annet. Grunnen er at jeg ikke liker bilen noe særlig, den har dårlig fremkommelighet på vinterføre, selv med 4trekk, og den har dårlig bakkeklaring. Ikke kan den trekke særlig tung tilhenger heller. Har sett litt på en Dodge RAM med 6 seter og lurer på om noen har erfaring med den eller noen andre bra forslag? 

Anonymkode: 9d136...6d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

RAM pickup m crew cab? Den er i så fall veldig lett bak og ikke noe tess på vinterferie heller. Er ikke penger et problem er vel den nye Volvo XC90 toppen av kransekaka når det gjelder familiebil. Bare Haldexklutsj, men den får toppscore overalt lel.

Anonymkode: 95dec...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest fornuftige ville vært å kjøpt noe som har en skikkelig 4-hjulstrekk. Nyere biler med siste utgave av Haldexkobling er helt supre. De er omtrent like gode som Subaru, som er suverene med sin 4-hjulstrekk. Har prøvd Forester og vært nesten i grøfta for å slippe fram en buss, men den sparka seg fint inn på veien igjen. Virker for meg som dere har en Honda CRV, de har ikke all verdens beste 4wd system, av en eller anna merkelig grunn. Den var med på test på Vålerbana for noen år siden, og den kom desidert dårligst fram av de som var med der den gangen.

Ram'en er vel noe av mindre pålitelige vinterfarkosten kan kan skaffe seg, når det kommer til å stå på om vinteren. Fant en tilfeldig på finn.no og der må man vri på en bryter for å koble inn 4-hjulstrekket. Og da du har mest bruk for framhjulene er det for seint, første gangen. Etterpå lærer man at dette var ikke så lurt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford F150 Raptor crewcab med V8, V8 med kompressor fra enten hennessey eller Roush eller V6 ecoboost. Denne har god framkommeliget og tåler å kjøre over fartshumper i fartsgrensene.

Mercedes G klasse, gelendewagon. G500 4x4²?

Nyeste generasjon av Range Rover, desse har mange offroadinnstillinger og program som gjer det enklere å komme fram. Og så slipper du å tenke på rust, for den er lagt i aluminium.

Av asiatisk, så har du Toyota Land Cruiser, Nissan Pathfinder, Isuzu Dmax trooper. Mitsubishi Pajero.

Usikker på korleis Jeep Grand Cherokee er offroad og med tanke på driftsikkerhet.

Viss du går for Dodge Ram, så bør den ha 4wd, heves og ha bredere hjul. Offroaddekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

...når jeg leser dette tenker jeg...eh...ja. Greit å ha i Siberia?

maxresdefault.jpg

Anonymkode: 95dec...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå vet jeg ikke hvilken bil dere har i dag eller hvor langt ut i skogen dere har tenkt dere med den, men hvis dere sliter med bakkeklaringen og synes firehjulsdriften på bilen ikke får dere frem i dag så er vel det eneste alternativet deres en av de ordentlige terrengbilene? Til og med crossoverne som er basert på stasjonsvogner klarer enkelt å kjøre gjennom skikkelig drittføre på stier.

Land Cruiser V8, Mercedes G-klasse (ikke de drug dealer versjonene med lavprofildekk) eller Range Rover er de eneste alternativene jeg kommer på i farten. Eller en brukt Land Rover Defender (de stoppet produksjonen i fjor tror jeg).

Dodge RAM, eller en hvilken som helst lastebil fra USA, er tidenes overkill på norske veier. Ikke er det terrengbiler heller.

Anonymkode: 8801e...ab4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...