AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #1 Skrevet 16. juli 2016 Hei! For litt over en måned siden feiret jeg bursdagen min og hadde fest med eget lokale. Jeg drakk sprit og koste meg, og var IKKE overstadig beruset. Jeg var i godt humør og brisen. Så kommer det noen kollega av kjæresten min, og etter en god stund finner jeg ut at jeg skal smake av drinken til en av dem. Som viste seg å være russisk smuglersprit... Jeg blacka totalt ut og hadde tydeligvis gått til toalettet. Lagt meg med hode i doskåla og spydd i ti minutter (som for meg føltes som flere timer...) Etter dette hadde kjæresten min prøvd å få meg med ut igjen, men jeg var helt umulig. Jeg husker ingenting selv og jeg hadde tydeligvis holdt et helvetes leven i flere timer. Kunne ikke stå på mine egne ben og var altså så full som jeg ALDRI har vært før!!!! Må helt klart ha fått i meg noe eller reagert dårlig på den spriten. Jeg lå der i flere timer og når klokken var 8 på morgenen var jeg like borte som når jeg var møkka dritings klokka 2. Har aldri hatt så fylleangst dagen derpå, og kan ENNÅ ikke lukte eller drikke alkohol. Brekker meg med en gang og blir dødsdårlig. Har prøvd vin, smirnoff, sprit, øl... Jeg blir dårlig av å tenke på det. Noen som har opplevd det samme?! Ble det bedre? Jeg er på ferie i Spania og bestilte en Strawberry Daiquri idag og tok én slurk før jeg måtte rett på do og spy det opp. Vil jo gjerne kose meg med litt alkohol!! Ingen tvil om at de burde ringt en ambulanse så dritings som jeg var... Anonymkode: a825e...038
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #2 Skrevet 16. juli 2016 Ja, jeg har opplevd noe lignende. Det gikk over for meg i hvert fall. Det høres ut som du kanskje ble alkoholforgiftet, og det er ikke rart at kroppen reagerer som den gjør etter en sånn sjau. Syns dog det høres litt rart ut at 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lagt meg med hode i doskåla og spydd i ti minutter (som for meg føltes som flere timer...) Etter dette hadde kjæresten min prøvd å få meg med ut igjen, men jeg var helt umulig. Jeg husker ingenting selv og jeg hadde tydeligvis holdt et helvetes leven i flere timer. Hvis du ikke husket noenting, hvordan kunne du føle noe som flere timer? Anonymkode: 79dd6...134 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2016 #3 Skrevet 17. juli 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg har opplevd noe lignende. Det gikk over for meg i hvert fall. Det høres ut som du kanskje ble alkoholforgiftet, og det er ikke rart at kroppen reagerer som den gjør etter en sånn sjau. Syns dog det høres litt rart ut at Hvis du ikke husket noenting, hvordan kunne du føle noe som flere timer? Anonymkode: 79dd6...134 Kjæresten min sa jeg kastet opp i ti minutter (og jeg kan smått huske at jeg kastet opp), men jeg trodde jeg kastet opp i flere timer - blir vel kanskje rettere å si 😅 Ja jeg tror kanskje jeg har blitt alkoholforgiftet, men herlighet så irriterende at det skal være SÅ vanskelig å bli kvitt denne følelsen når det kommer til alkohol... TS Anonymkode: a825e...038 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2016 #4 Skrevet 17. juli 2016 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjæresten min sa jeg kastet opp i ti minutter (og jeg kan smått huske at jeg kastet opp), men jeg trodde jeg kastet opp i flere timer - blir vel kanskje rettere å si 😅 Ja jeg tror kanskje jeg har blitt alkoholforgiftet, men herlighet så irriterende at det skal være SÅ vanskelig å bli kvitt denne følelsen når det kommer til alkohol... TS Anonymkode: a825e...038 Kan ikke se at det er et problem. Er bare å ikke drikke alkohol. Det er ikke akkurat livsnødvendig. Anonymkode: 82f15...c04
DizzyRonson Skrevet 17. juli 2016 #5 Skrevet 17. juli 2016 Jeg har ikke drukket alkohol på mange år, ikke siden jeg var 19, klarer ikke smaken, følelsen eller lukta. I mitt tilfelle kommer det av drue sprit.. folk synes det er rart og maser på meg om att jeg må drikke litt da. Viste seg å være enklest å hinte om at jeg "hadde problemer med alkohol og kan ikke" liker ikke lenger, er ikke noe folk flest skjønner.. :/
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2016 #6 Skrevet 17. juli 2016 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjæresten min sa jeg kastet opp i ti minutter (og jeg kan smått huske at jeg kastet opp), men jeg trodde jeg kastet opp i flere timer - blir vel kanskje rettere å si 😅 Ja jeg tror kanskje jeg har blitt alkoholforgiftet, men herlighet så irriterende at det skal være SÅ vanskelig å bli kvitt denne følelsen når det kommer til alkohol... TS Anonymkode: a825e...038 Det gjelder egentlig all mat og drikke, om man spyr etter å ha spist/drukket noe spesielt - så kan man få avsmak lenge etter det. Jeg f.eks. tålte ikke Solo lenge, jeg er fortsatt ikke helt glad i den, pga jeg hadde drukket solo, ble bilsyk og spydde solo... siden det tåler jeg ikke smaken av Solo Og smoothie, jeg drakk skogsbærsmoothie masse før, men så fikk jeg spysyka etter å ha drukket en. Nå tåler jeg ikke smaken Og det samme gjelder alkohol... men her er det mest at jeg er redd for å bli fyllesyk og spy...... Så det blir til at jeg kun tør å nippe til et lite glass.. Du bør kanskje ligge unna sprit generelt. Sprit er skummelt, og man kan lett få blackout. Hold deg til f.eks. cider. Og du trenger ikke drikke for å bli full, man har det like gøyt uten :D Nå blir jeg likso mer påvirket av de rundt meg. Om de er drita føler jeg meg drita og hehe.... Anonymkode: 5e0aa...cd8
Minya Skrevet 17. juli 2016 #7 Skrevet 17. juli 2016 Når du spiser eller drikker noe og blir akutt dårlig etterpå, enten det er noe du virkelig ikke tåler eller at du tilfeldigvis får omgangsjuka eller lignende, så reagerer kroppen med aversjon. Du takler ikke lukten, smaken eller tanken på det i det hele tatt, i noen tilfeller kan det ta mange år før du "våger" å prøve det igjen. Jeg fikk omgangsjuka på julaften et år, bare et par timer etter at vi hadde spist julemiddagen; pinnekjøtt. Hjernen min reagerte fullstendig idiot og var selvfølgelig hellig overbevist om at det var pinnekjøttet som hadde tatt knekken på meg. Jeg taklet ikke pinnekjøtt i sju-åtte år etterpå. Spiser det i dag, men det tok lang tid før jeg orket å smake på det igjen. Det samme har sannsynligvis nå skjedd med deg. Du har fått i deg dårlig sprit som kroppen virkelig ikke hadde godt av, og hjernen setter det i sammenheng med alt som lukter eller smaker som sprit uansett hvilken type det er. Hjernen og kroppen har gått inn i en "better safe than sorry"-modus, hvor alt som minner om det som gjorde deg syk, blir bannlyst av sansene dine. Slutt å drikke hard alkohol en stund, gå over på øl eller cider og prøv deg heller frem i spritlandskapet om noen måneder eller år.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå