AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #1 Skrevet 16. juli 2016 har slitt kjempelenge med kløe i underlivet. canesten holder det i sjakk, men med en gang jeg slutter å bruke kommer kløen tilbake. var hos lege og fikk diflucan 150mg som engangsdose, og skal smøre med med dektar krem i en uke, en gang daglig. fikk beskjed om å skylle med eddikblanding (1 del eddik og 2 el. 3 deler vann) før jeg tar på krem. gjorde dette for første gang idag. skal gjøre det to ganger med 20ml. men jeg klarte bare gjøre med ca 15ml, svei sykt!! er det normalt?! er det noen som har gjort dette før?? og skal jeg sprute det inn i skjeden? bruker 20ml sprøyte.. Anonymkode: a648e...89e
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #2 Skrevet 16. juli 2016 Gjør nok ingenting at du bruker 15 ml. Eddikkvann kan du bruke inni vagina når du skyller når det er for en kort periode, men jeg anbefaler at du kjøper multigyn actigel på apoteket som du bruker når du er ferdig med soppkuren. Det kan holde soppen borte dersom du bruker det et par ganger i uka, og det trenger du ikke bruke mye av. Anonymkode: 48b29...0c1 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #3 Skrevet 16. juli 2016 Bruker du 7 % eddik? Pass på at det er den du bruker, og ikke 35 % (eller hva det er). Ellers var det et merkelig råd fra en lege, selv om det nok ikke skader. Kanskje du burde hatt litt lenger behandling med Diflucan. Anonymkode: e6271...f94
supernaturalfan Skrevet 16. juli 2016 #4 Skrevet 16. juli 2016 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bruker du 7 % eddik? Pass på at det er den du bruker, og ikke 35 % (eller hva det er). Ellers var det et merkelig råd fra en lege, selv om det nok ikke skader. Kanskje du burde hatt litt lenger behandling med Diflucan. Anonymkode: e6271...f94 7% ja pga graviditet har jeg bare fått engangsdose Endret 16. juli 2016 av supernaturalfan
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #5 Skrevet 16. juli 2016 10 minutter siden, supernaturalfan skrev: 7% ja pga graviditet har jeg bare fått engangsdose Ok, da er det mer forståelig med engangsdose. Forhåpentligvis er det nok til å ta knekken på soppen. Det kan hende det svir pga soppinfeksjonen. Jeg har også prøvd eddikskylling, men da sved det ikke. Men mulig jeg ikke hadde sopp, egentlig. Kanskje melkesyrekapsler eller multigyn kan hjelpe litt også. Antar det er trygt i fht graviditet. Ellers er Pevaryl en lokalbehandling (reseptfri) man kan forsøke om Canesten ikke virker. Det hender soppen er litt resistent for visse typer soppmidler, Anonymkode: e6271...f94
supernaturalfan Skrevet 16. juli 2016 #6 Skrevet 16. juli 2016 takk for svar. klør det fortsatt om en uke må jeg jo bare be om ny time til legen. har gått med mild kløe i over 1 år. dvs det klør ikke hele tiden. innimellom klør det litt. noen ganger helt sykt! men noe kløe er det daglig. minst når jeg bruker canesten. fikk for ca et år siden en krem med noe steroider eller noe. den funket, men etter to uker uten bruk kom det tilbake. og jeg har ikke turt å bruke den nå pga graviditet. men meningen med innlegget mitt her var ang eddikk skylling. om det er vanlig at det svir.. :/ finner ikke noe om det ved google-søk..
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #7 Skrevet 16. juli 2016 3 minutter siden, supernaturalfan skrev: takk for svar. klør det fortsatt om en uke må jeg jo bare be om ny time til legen. har gått med mild kløe i over 1 år. dvs det klør ikke hele tiden. innimellom klør det litt. noen ganger helt sykt! men noe kløe er det daglig. minst når jeg bruker canesten. fikk for ca et år siden en krem med noe steroider eller noe. den funket, men etter to uker uten bruk kom det tilbake. og jeg har ikke turt å bruke den nå pga graviditet. men meningen med innlegget mitt her var ang eddikk skylling. om det er vanlig at det svir.. :/ finner ikke noe om det ved google-søk.. Min erfaring er som sagt at det ikke svir, men kan bare snakke for meg selv. Om det ikke hjelper med Diflucan, så burde kanskje legen ta en dyrkningsprøve, for å sjekke om kløen skyldes sopp eller noe annet (for eks allergi). Jeg trodde jeg hadde sopp i mange år og tok lange Diflucankurer. Men så viste det seg at jeg bare hadde tørrhet. Har nå fått annen behandling som hjelper. Anonymkode: e6271...f94
supernaturalfan Skrevet 16. juli 2016 #8 Skrevet 16. juli 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min erfaring er som sagt at det ikke svir, men kan bare snakke for meg selv. Om det ikke hjelper med Diflucan, så burde kanskje legen ta en dyrkningsprøve, for å sjekke om kløen skyldes sopp eller noe annet (for eks allergi). Jeg trodde jeg hadde sopp i mange år og tok lange Diflucankurer. Men så viste det seg at jeg bare hadde tørrhet. Har nå fått annen behandling som hjelper. Anonymkode: e6271...f94 ja.. legen så på det og sa det var sopp.. men ikke vet jeg.. er bare dritlei nå!! og denne gangen gir jeg meg ikke!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå