Gå til innhold

Mobil i USA

gurkemeie

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal på utveksling til USA fra 14. august og blir der til mai/juni neste år. Nesten alt er klart. Men så lurer jeg på om noen der ute vet hvordan jeg skal få mobilen til å virke der borte? ;) Har noen prøvd ut abonnement der?

Skal til Tennessee.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har du Telenor så kan du "rome like home" sier de i reklamen. 

Anonymkode: 52b9a...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du Telenor så kan du "rome like home" sier de i reklamen. 

Har OneCall/NetCom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobilen din blir nok til å fungere der borte :) Men skal du ha norsk abo. Så blir det nok veldig dyrt ;) 
Om telefonen din ikke er låst til noe abo. Så kan du skaffe deg ett amerikansk simkort, type ring/kontant :)  Ellers kan du dra på walmart og kjøpe deg en billig telefon med AT&T eller noe slikt :)  Null stress ^_^ 
Eneste om du skal bruke din norske telefon-så må du huske å kjøpe en ny lader-eller adapter.

Endret av Chibi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Chibi skrev:

Mobilen din blir nok til å fungere der borte :) Men skal du ha norsk abo. Så blir det nok veldig dyrt ;) 
Om telefonen din ikke er låst til noe abo. Så kan du skaffe deg ett amerikansk simkort, type ring/kontant :)  Ellers kan du dra på walmart og kjøpe deg en billig telefon med AT&T eller noe slikt :)  Null stress ^_^ 
Eneste om du skal bruke din norske telefon-så må du huske å kjøpe en ny lader-eller adapter.

Rome like home betyr at du i europa og USA kan bruke telefonen på lik linje og til like kostnader som hjemme.

3 minutter siden, gurkemeie skrev:

Har OneCall/NetCom.

Netcome er blitt til telia. De har og tilbud gå og les på sidene deres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Chibi skrev:

Ja, tenkte jeg ikke skulle ha norsk abonnement ;) Tror det er lett å låse opp abonnementet hos OneCall, så det er jo bra. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rome like home betyr at du i europa og USA kan bruke telefonen på lik linje og til like kostnader som hjemme.

Åja, noe jeg ikke har fått med meg ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Roam like home, gjelder bare EU/EØS (og Sveits bare telia), gjelder også for Telenor.
Ikke i USA :)  Da blir det ekstra kostnader.
For telenor kan du velge soner, f.eks sone 1, gjelder for USA. Du betaler ikke mer enn 29kr pr døgn for 50MB..Når 50MB er oppbrukt kan du bestille mer 50MB eller 400MB for 199kr og det varer i 30dager. Det kan fort bli dyrt! Når man gjerne må sjekke alt mulig de første dagene og bli kjent i området... Mye mulig det samme gjelder for Telia også..

Jeg anbefaler TS og skaffe seg prepaid simkort når hun er i statene, hun skal tross alt være der i ett år :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant et abonnement via Verizon med unlimited text/call + 2 GB data for $35/month (ca. 300 kr). Dyrere enn i Norge, men jeg er mobilavhengig ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også spørre litt rundt i byen når du ankommer om de kan anbefale en :) 
Vet ikke om du skal bo hos vertsfamilie eller på skolen/dorm. Men du blir nok kjent med noen der borte som kan gi deg tips over hvilket abo du bør velge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Søsteren min bor i USA, og hun har samme telefonen men ordnet seg nytt amerikansk abonnemennt. Ble mye billigere. 

Anonymkode: 63919...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...