AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #1 Skrevet 16. juli 2016 Jeg har tannregulering i en alder av 21 år. Har hatt det i over ett år og er snart ferdig. Da jeg skulle sette på, sa tannlegen at jeg hadde litt mangel på plass men at jeg ikke behøvde å trekke tenner. Nå sier tannlegen at jeg bør trekke den ene visdomstannen, og helst før jeg er ferdig med behandlingen. Visdomstanna mi synes såvidt og lurer derfor på hvordan dette gjøres og om jeg bør eller om det er nødvendig å gjøre det? Noen med erfaring? Anonymkode: 800bf...5bc
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #2 Skrevet 16. juli 2016 Få den ut fort som fy. De har en tendens til bare å komme halvveis opp og det legger seg bakterier nedi som fører til betennelse og det er ikke kult. Vondt, med andre ord. Anonymkode: 07e91...36a 1
sajk Skrevet 16. juli 2016 #3 Skrevet 16. juli 2016 Fordi at hvis den vsidomstanna får pressa seg opp så kan den endre og trykke på plassen til alle de andre tennene. Og da kan resultate av reguleringen ödelagt. Og i tillägg kan man få andra problemet med visdomstenner som AB over skrev. Du kunne jo bare spurt tannlege da?
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #4 Skrevet 16. juli 2016 Ja, visdomstenner kan presse tennene ut av posisjon, så om du har liten plass, er det trolig det beste å få den ut. Anonymkode: a4032...ca2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå