AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #1 Skrevet 16. juli 2016 Hvorfor i ALLE DAGER har så mange reist til Tyrkia for å feriere i år? terroreksperter har frarådet dette men neida.. Her skal vi på chartertur eller ned til leiligheten uansett. Kjenner jeg blir skikkelig varm av de som sitter der nede nå. En jeg kjenner er der og sa jeg sa tør du virkelig det? Da svarte han: det er like farlig å dra til Tyrkia på ferie som å kjøre bil til jobben. Nå sitter han der med sine tre små barn og en haug bekymret mennesker her hjemme.. Beklager men måtte bare få ut litt frustrasjon.. Anonymkode: 636ef...562
Gjest Blondie65 Skrevet 16. juli 2016 #2 Skrevet 16. juli 2016 Jeg forstår jo at de som har kjøpt leilighet ønsker å bruke den i ferien sin. Personlig ville jeg aldri kjøpt bolig eller reist til Tyrkia på grunn av deres forhold til menneskerettigheter. Jeg kjenner også personer som har reist til Tyrkia i mange år men som for to år siden sluttet med det fordi de opplevde det som utrygt og risikofylt. De pakket sammen og avsluttet sine forpliktelser der nede. Jeg tenker at en av de viktigste inntektskildene til Tyrkia er turisme og det å ikke reise dit har vært et prinsipp for meg fordi jeg ikke ønsker å bruke penger i et land med så store problemer, Men jeg godter meg ikke over situasjonen - heller motsatt: jeg synes det er trist at de ikke er kommet nærmere et sivilisert og demokratisk samfunn. Og jeg synes synd i de nordmennene som nå er stuck. Kjenner også noen som skulle reise dit i dag og har fått ferien sin kansellert. De voksne burde tenkt seg bedre om, men her er det barn som ikke får dra på planlagt ferie og det er bare trist.
Gjest ti10 Skrevet 16. juli 2016 #3 Skrevet 16. juli 2016 Det er vel et tilfelle av "det skjer ikke meg". De har kanskje lovet barna ferie og satser på at det går bra fordi det blir så mye styr å endre planene. Sannsynligvis er mye av grunnen at man har det så bra i Norge at det er vanskelig å forestille seg hva som kan skje i mer urolige områder av verden.Tviler dessuten på at de som reiser er av de som er mest oppdaterte på nyheter og politikk...
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #4 Skrevet 16. juli 2016 Turister burde vel ikke reise til slike land uansett. Bare se på hvordan de behandler for eksempel kvinner, homofile, eller ikke-muslimer. Er dette virkelig en kultur som nordmenn ønsker å sponse, ved å legge igjen penger der som turist? Anonymkode: e6741...282
Vesentlig Skrevet 16. juli 2016 #5 Skrevet 16. juli 2016 Terrortrusler bidrar jo til enda billigere turer da
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #6 Skrevet 16. juli 2016 10 minutter siden, Vesentlig skrev: Terrortrusler bidrar jo til enda billigere turer da Er virkelig den risikoen verdt å ta for å spare noen usle tusenlapper? Hadde heller brukt 10.000kr mer eller droppet ferien hvis Tyrkia var det eneste alternativet. Anonymkode: 636ef...562 1
Vesentlig Skrevet 16. juli 2016 #7 Skrevet 16. juli 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Er virkelig den risikoen verdt å ta for å spare noen usle tusenlapper? Hadde heller brukt 10.000kr mer eller droppet ferien hvis Tyrkia var det eneste alternativet. Anonymkode: 636ef...562 Det var en spøk. Jeg hadde aldri turt og dra slike steder nå. Better safe than sorry 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #8 Skrevet 16. juli 2016 14 minutter siden, Vesentlig skrev: Det var en spøk. Jeg hadde aldri turt og dra slike steder nå. Better safe than sorry Nettopp. Derfor blir jeg så oppgitt over de voksne som drar med seg barna sine ned til slike risikofylte land. La bana bli hjemme og dra på ferie alene. Anonymkode: 636ef...562
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #9 Skrevet 16. juli 2016 Jeg tror mange nordmenn er for skjermet, har liten innsikt i tyrkisk politikk, tenker "det skjer ikke meg" eller "jeg er nordmann og ud får meg ut om det er noe", ikke forstår hva væpnet konflikt faktisk vil si og at det har jo alltid vært trygt før så da går det sikkert greit. Mange tror også at vi får høre om alle terrorangrep eller skuddvekslinger på dagsrevyen, slik er det jo aldeles ikke. Anonymkode: 2608e...6d8
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #10 Skrevet 16. juli 2016 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror mange nordmenn er for skjermet, har liten innsikt i tyrkisk politikk, tenker "det skjer ikke meg" eller "jeg er nordmann og ud får meg ut om det er noe", ikke forstår hva væpnet konflikt faktisk vil si og at det har jo alltid vært trygt før så da går det sikkert greit. Mange tror også at vi får høre om alle terrorangrep eller skuddvekslinger på dagsrevyen, slik er det jo aldeles ikke. Anonymkode: 2608e...6d8 Ja, også har jeg inntrykk av at mange tenker at nyhetene ect. fremstiller sånne angrep verre enn hva de er. Nordmenn er rett og slett for naive, mange har hatt det så ekstremt godt i livet at de ikke tenker at sånne ting kan skje dem. Anonymkode: b166c...044
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå