AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #1 Skrevet 16. juli 2016 Hei! jeg har gått på antidepressiva i to år og synes det hjelper veldig bra mot depresjon og angst. Men, jeg sliter enormt med nattesvette. Har prøvd 3 ulike typer. Orker ikke å leve sånn resten av livet, for det er ganske slitsomt å våkne klissvåt og kald hver natt. Noen som har opplevd at det går over eller funnet en type som ikke ga nattesvette? Eventuelt noen som har sluttet og opplevd at det går bra uten? På forhånd takk! Anonymkode: b2f9a...cbc
Vesentlig Skrevet 16. juli 2016 #2 Skrevet 16. juli 2016 Jeg får periodevis skikkelig nattesvette av cipralex, men om jeg sover med vinduet på vidt gap eller bare ha det så kaldt som mulig. Hvis jeg bare blir litt varm våkner jeg opp klissvåt. Av og til sover jeg bare med laken om sommeren, det funker også. Også bruker jeg syntetiske dyner og puter. Men har du tatt en slik blodprøve for å se hvordan du tar opp medisinen. Da kan du se om du kan senke dosen uten at det går veldig utover effekten. Det kan senke bivirkningene. Jeg har prøvd andre typer, men som ikke fungerer på samme måte for meg. Da vil jeg heller våkne opp klissvåt av og til enn ha det som det blir hver gang jeg prøver å slutte.
Honey Dew Skrevet 16. juli 2016 #3 Skrevet 16. juli 2016 Jeg holder på å dø på meg av svette hver eneste natt. Jeg bruker Zoloft, Seroquel og Lamictal. Jeg blir klissvåt for så å begynne å fryse. Det som er rart, er at når jeg er i hjemlandet mitt, svetter jeg ikke om natten i det hele tatt...
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #4 Skrevet 16. juli 2016 Svettet veldig om natten av effexor. Mye mindre av SSRI. Tror det er veldig individuelt hvilke bivirkninger man opplever. Måtte slutte på effexoren grunnet dette. Var dumt for den fungerte veldig bra for meg ellers. Anonymkode: 44e3a...58c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå