Gå til innhold

8 hour cream


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg må innrømme denne kremen (egentlig en salve vel) har reddet meg fra akutte hudkriser mange ganger (solbrenthet f.eks), men ærlig talt- den har vært på markedet i så mange år, og fortsatt lukter den like j....! Er det for mye forlangt at de forandrer lukten til noe mer utholdelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den lukter så jævlig at jeg ikke ville brukt den selv om den ikke inneholdt suspekte stoffer. Ville _kanskje_ brukt det på en hest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror neppe de vil forandre lukten. Hvis jeg ikke husker feil, så er Eighthourkremen den første kremen i Elisabeth Arden-serien. Jeg tror hun utviklet den selv hjemme på kjøkkenet. Kremen er såpass kjent og godt likt, så oppskriften blir det nok ikke tuklet noe med :wink:

Tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv en stor-forbruker av Eight Hour, selv om jeg hater lukta!! En ny variant av denne med god lukt hadde gjort meg strålende fornøyd iallfall!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lukter så jævlig at jeg ikke ville brukt den selv om den ikke inneholdt suspekte stoffer. Ville _kanskje_ brukt det på en hest.

:ler::ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tåler lukter dårlig, og jeg bruker ikke denne salven/kremen ene og alene pga lukten. Moren min som har eksakt samme problemhud som meg lovpriser den, så jeg vet at den hadde gjort meg godt, men jeg orker rett og slett ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sies det jo at den i utgangspunktet ble utviklet nettopp for å brukes på hestene hennes.

My point exactly :) Det verste er jo prisen. Hvis den ble utviklet for hester, som jo er store dyr, hvordan kan det koste så mye??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også digger den, men fy f*** som den lukter! Og at den er så farlig tror jeg ikke, tror ikke SÅ mange damer tar feil når de bruker den daglig og lovpriser den!!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har den, men bruker den nesten aldri... Alle sier den kan brukes til så mye, men jeg kommer liksom ikke på noen bruksområder jeg! :roll: Den er jo så utrolig feit og klissete! Hva er den god til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er jo prisen. Hvis den ble utviklet for hester' date=' som jo er store dyr, hvordan kan det koste så mye??[/quote']

Dagens versjon av Eight Hour Cream er nok ikke ment for hestebruk.

Hun fikk vel laget den spesielt for hestene sine dengang, men fant ut at den hadde gode effekter på menneskehud også.

Meget mulig at ingrediensene i denne kremen er endret endel siden den først ble laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde ikke smurt det griseriet i ansiktet om det så hadde kommet med roseduft.

Hvorfor ikke?

...vet at du er hudpleier, og derfor sannsynligvis har god greie på hudprodukter. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusseline: Fordi den inneholder petrolatum og lanolin som er fett fra saueull. Jeg siterer meg selv fra en annen tråd.

Lanolin er faktisk et kjent allergen, og det er mange som utvikler kontakteksem ved bruk av produkter som inneholder det. Fettet som utvinnes inkluderer også ofte forurensing som sprøytemidler, og dette gjør at stoffet får en enda høyere allergifrekvens. Jeg tåler det ikke.

Petrolatum (som med lanolin) tetter igjen porene og skaper ofte kviser. Den har ingen pleiende egenskaper og legger seg som en hinne på huden og hindrer pleiende stoffer å trekke inn.

Dere får bare smøre i vei og tro at alt er fint, men jeg mener at det illeluktende, overprisede og oppskrytte klisset ikke burde bli brukt til rumpesalve en gang.

I motsetning til "ullfett" (talg fra sauens talgkjertler) har bivoks pleiende egenskaper og ligger ikke som en hinne over huden og hindrer andre stoffer å komme gjennom. Den er svært mild på sensitiv hud og virker betennelsesdempende, regenererende og antibakteriell. Den har også en viss virkning som antioksidant, og kan brukes på alle hudtyper - selv en fet og uren hud.

Jeg anbefaler i stedet Baume Essentiel fra Decleor som er proppfull av pleiende stoffer, blant annet bivoks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også digger den' date=' men fy f*** som den lukter! Og at den er så farlig tror jeg ikke, tror ikke SÅ mange damer tar feil når de bruker den daglig og lovpriser den!!?[/quote']

Fatter ikke at det er så mange som elsker denne.

Har prøvd den et par ganger på leppene og den er noe av det verste jeg har vært borti :evil:

Den stinker helt forferdelig og leppende mine ble såre etter en liten stund.

Med tanke på hva den faktisk er laget av, er den latterlig overpriset også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...