AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #21 Skrevet 20. juli 2016 Gamlingen får Royal Canine, siden han insisterer på å spise tørrfør, og synes kjøtt er litt ekkelt. Junior råfores med Vom&Hundemat, og avkjær/rester av rått kjøtt, noe fisk, litt egg, ost osv, og supplerer med tilgang på RC. Alle nye katter skal introduseres for VH, da det er mest naturlig for dem, og det gir tydelige resultater på helsa, god fysikk, pels og humør. Anonymkode: 56bc2...8cd
disgusted Skrevet 21. juli 2016 Forfatter #22 Skrevet 21. juli 2016 Den 19. juli 2016 at 19.17, Hapi skrev: Bruker råforing/menneskemat, og noen ganger Provit og Vom siden det meste av annen kattemat er fullt av kunstige tilsetningsstoffer, særlig glutamat. Og katter får nesten alt vannet fra maten de spiser, det er altså ikke naturlig for dem å drikke mye vann utenom. Hva slags råfôring/menneskemat bruker du?
Skelly Skrevet 21. juli 2016 #23 Skrevet 21. juli 2016 Forer mine med Matmons for kastrerte og steriliserte katter fra Felleskjøpet. Jeg jobber der, så det ble lettvint en kveld etter jobb. Brukte friskes før, og før det gikk det i royal canin, men det ble for dyrt etter at jeg mistet jobben. Har prøvd en gratis prøve-pose med hills etter dette, men min eldste ville ikke ha det. Bruker også våtfor til middag. Der varierer jeg mye, men den ene katten min blir løs i magen av Gormet Gold moussen så det kjøper jeg ikke.
Gjest Hapi Skrevet 21. juli 2016 #24 Skrevet 21. juli 2016 13 timer siden, disgusted skrev: Hva slags råfôring/menneskemat bruker du? Jeg tar noe av hundematen, som består av oppmalt kjøtt/fisk/lever, matrester, rå og kokte grønnsaker, frukt og bær, vitaminer/mineraler etc. kjørt i food prosessor, og blander det med mere kjøtt/fisk slik at kattene får mere kjøtt i maten sin enn hunden. Utenom gir jeg tørrfisk (kutter av mindre biter av hundetørrfisken), kjøttbein (kyllingvinger og ribbein), hel småfisk, egg...hovedsakelig får de altså rå kjøtt/fisk/bein av forskjellige typer, men passer på å blande inn litt vitaminer og grønnsaker til dem også. De får også smake på ting som de har lyst på som jeg sitter og spiser, f.ex. smoothies, tørket frukt, nøtter, brød... Det er ikke så lett å om maten til katter, man må blande inn litt og litt gradvis i den maten de allerede spiser. Det kan ta litt tid siden de er så kresne.
Skywise Skrevet 21. juli 2016 #25 Skrevet 21. juli 2016 Fôrer hovedsaklig med bozita våtfôr (fordi som sagt; drikker katter lite), orijen (pga. kjøttinnhold) som står framme hele tiden og ellers div. rått avskjær, fisk og VOM. Er fornøyd med det jeg fôrer med. Tenker at det beste er å variere, da blir det ikke for ensformig i verken den ene eller andre retningen. Har aldri hatt problemer med feite katter.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #26 Skrevet 21. juli 2016 Royal canin. Merker at i perioder med mye snacks (må jo gjøre stas på prinsessa) mister pelsen mye glans. Noen som vet om dette har noe med salt og vitaminer å gjøre? Anonymkode: 275bc...e02
Gjest Hapi Skrevet 22. juli 2016 #27 Skrevet 22. juli 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Royal canin. Merker at i perioder med mye snacks (må jo gjøre stas på prinsessa) mister pelsen mye glans. Noen som vet om dette har noe med salt og vitaminer å gjøre? Anonymkode: 275bc...e02 Kommer an på hvaslags snacks du bruker. Vanligvis vil vel kattesnacks som man kjøper på butikken inneholde mere glutamat/MSG for at det skal smake bedre, de bruker nok ikke bedre råvarer. Og glutamat er et veldig skadelig tilsetningsstoff som får "alt" til å smake godt, og blir forkledt som hydrolyserte proteiner, gjær, gjærekstrakt, protein mm. fordi folk begynte å velge det bort. Mulig det er mere salt og sukker i det også.
Tvist Skrevet 22. juli 2016 #28 Skrevet 22. juli 2016 Den 20.7.2016 at 12.57, AnonymBruker skrev: Gamlingen får Royal Canine, siden han insisterer på å spise tørrfør, og synes kjøtt er litt ekkelt. Junior råfores med Vom&Hundemat, og avkjær/rester av rått kjøtt, noe fisk, litt egg, ost osv, og supplerer med tilgang på RC. Alle nye katter skal introduseres for VH, da det er mest naturlig for dem, og det gir tydelige resultater på helsa, god fysikk, pels og humør. Anonymkode: 56bc2...8cd Det finnes VOM kattemat, bedre om du kjøper det, da kattene har litt andre behov enn hunder, f. eks større behov for Taurin. 17 timer siden, Hapi skrev: Jeg tar noe av hundematen, som består av oppmalt kjøtt/fisk/lever, matrester, rå og kokte grønnsaker, frukt og bær, vitaminer/mineraler etc. kjørt i food prosessor, og blander det med mere kjøtt/fisk slik at kattene får mere kjøtt i maten sin enn hunden. Utenom gir jeg tørrfisk (kutter av mindre biter av hundetørrfisken), kjøttbein (kyllingvinger og ribbein), hel småfisk, egg...hovedsakelig får de altså rå kjøtt/fisk/bein av forskjellige typer, men passer på å blande inn litt vitaminer og grønnsaker til dem også. De får også smake på ting som de har lyst på som jeg sitter og spiser, f.ex. smoothies, tørket frukt, nøtter, brød... Det er ikke så lett å om maten til katter, man må blande inn litt og litt gradvis i den maten de allerede spiser. Det kan ta litt tid siden de er så kresne. Tilsetter du Taurin, så du er sikker på at den får det? Eller er det nok av det i kjøttet?
Gjest Hapi Skrevet 22. juli 2016 #29 Skrevet 22. juli 2016 8 timer siden, Tvist skrev: Tilsetter du Taurin, så du er sikker på at den får det? Eller er det nok av det i kjøttet? Kattene mine er 100% friske, 5 og 6 år gamle, så kan ikke se at de mangler noe. Leser at taurin finnes i kjøtt av god kvalitet, og det er jo stort sett det de spiser. Det kan vel heller bli et problem når man forer med konvensjonelt kattefor med lav andel av kjøtt av usikker kvalitet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå