Gå til innhold

Champagnebrus bannlyst


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skjønner at de vil ha navnet endret, når champagne er et beskyttet navn. Men på den annen side, det finnes neppe noen som tror champagnebrus og champagne har noe som helst med hverandre å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fighter

Fordi Villa Farris (det heter vel forresten bare Villa nå?) er et egennavn på linje med Solo og 7up. Jeg synes Festbrus var et fint navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Jeg kaller forresten det fortsatt for villa farris (iallefall den champagnebrusen med det hvite huset på), mens de andre champisbrusen er champis. Villa farris er min favoritt, synd de ikke har den i light :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På Sunnmøre slet man med den samme problematikken med den klassiske pærebrusen fra Oscar Sylte. Den består nemlig av sju e-stoffer, vann og sukker og har aldri vært i nærheten av en pære...

Men ettersom det er en kultbrus, og den ( i allefall for oss som er indoktrinert fra barnsben av) smake3r fantastisk godt så kunne man ikke bare avvikle den.

Løsningen ble å kalle den "brus med pæresmak". Samme løsningen er valgt for ananasbrusen.

Så kanskje "brus med champagnesmak" er løsningen?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Sunnmøre slet man med den samme problematikken med den klassiske pærebrusen fra Oscar Sylte. Den består nemlig av sju e-stoffer, vann og sukker og har aldri vært i nærheten av en pære...

Men ettersom det er en kultbrus, og den ( i allefall for oss som er indoktrinert fra barnsben av) smake3r fantastisk godt så kunne man ikke bare avvikle den.

Løsningen ble å kalle den "brus med pæresmak". Samme løsningen er valgt for ananasbrusen.

Så kanskje "brus med champagnesmak" er løsningen?!

¨

Enig! :)

Den pærebrusen og ikke minst ananasbrusen er utrolig god :sike:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

*har lager av ananasbrus i kjøleskapet* :sjarmor:

Jeg hadde skjønt franskmennenes problem dersom dette var noe nytt nordmenn hadde funnet på. Men den omtalte brusen har hett champagnebrus i hundreogni år, så hvorfor ble det plutselig et problem nå....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare den ikke forsvinner fra butikken spiller det liten rolle for meg hva den heter.

Sjampanje ser kanskje litt dumt ut men det er faktisk tillatt å skrive det slik nå i følge Norsk Språkråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...