AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #1 Skrevet 15. juli 2016 Begynte å merke litt blod i avføringen for noen måneder siden, litt av og på. Og ikke for å diagnotisere meg selv, så har avføringsmønsteret endret seg også. Har av og til diare, og sliter med oppblåsthet og vondt i magen til tider. Nå sist merket jeg at det var ganske dekket av blod ved forrige avføring, og freaket litt ut. Har sagt til meg selv at dette ikke kan være noe men begynner å lure. Søskenbarne mitt fikk kreft for 2 år siden, og sa at det va slik han oppdaget det. Jeg er kvinne, 23 år, så er ganske ung egentlig. skal ringe til legen, men er det stor sannsynlig for at det kan være noe annet? Anonymkode: cbc56...1c8
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #2 Skrevet 15. juli 2016 Det er forresten ikke noen spesiell smerte i anal eller ved avføring. Anonymkode: cbc56...1c8
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #3 Skrevet 15. juli 2016 Tror ikke du trenger og bekymre deg, kan være mang som ikke er noe og bekymre seg for. Ring legen etter på og få en time :-) Anonymkode: 4248f...8bc
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #4 Skrevet 15. juli 2016 Gå til lege snares ! Anonymkode: 48cb6...da4 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #5 Skrevet 15. juli 2016 Kan jo bare være en betennelse eller at du har fått ulcerøs kolitt Anonymkode: 4248f...8bc
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #6 Skrevet 15. juli 2016 Her stiller vi ingen diagnose. Du bør komme deg til legen så fort du kan Anonymkode: 5088d...f0d 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #7 Skrevet 15. juli 2016 Blod i avføring er klar grunn til å oppsøke lege. Bestill time idag. Anonymkode: 8e46e...a5c 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #8 Skrevet 15. juli 2016 Dette bør utredes. Bestill legetime. Ikke spekuler i diagnoser på forhånd, det kan være banale årsaker. Anonymkode: 0967b...10d 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #9 Skrevet 15. juli 2016 Blodi avføringen kan ha flere årsaker, det er helt umulig for oss å svare på hva som er grunnen hos deg. Sier som de andre; lege. Anonymkode: 38cde...453 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #10 Skrevet 15. juli 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Begynte å merke litt blod i avføringen for noen måneder siden, litt av og på. Og ikke for å diagnotisere meg selv, så har avføringsmønsteret endret seg også. Har av og til diare, og sliter med oppblåsthet og vondt i magen til tider. Nå sist merket jeg at det var ganske dekket av blod ved forrige avføring, og freaket litt ut. Har sagt til meg selv at dette ikke kan være noe men begynner å lure. Søskenbarne mitt fikk kreft for 2 år siden, og sa at det va slik han oppdaget det. Jeg er kvinne, 23 år, så er ganske ung egentlig. skal ringe til legen, men er det stor sannsynlig for at det kan være noe annet? Anonymkode: cbc56...1c8 Jeg var også ganske ung og fikk samme symptomer... Jeg mistenkte analrifter, hemoroider og til slutt ulcerøs colitt. Men symptomene kom og gikk og jeg gikk mange måneder uten symptomer igjen, så jeg trodde det nok bare var en rift. helt til jeg en dag våknet av sterke magesmerter og ble akutt innlagt. Det viste seg å være tykktarmskreft! Ikke for å skremme deg, men om det skulle være det verste, så er det viktig å få utredning så tidlig som mulig. Ikke utsett det. Selv om du er 23 år, så kan det være alt mulig, også det verste. Sannnsynligvis ikke - men du bør ikke ta sjansen på det. Ta heller en grundig utredning, så kan du legge det bak deg. Om det skulle være det verste, så er det større sjanse for at du får tatt det på et tidlig tidspunkt før det er for sent. Anonymkode: 4cb3d...ed1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #11 Skrevet 15. juli 2016 Her bør man ikke hverken spekulere i diagnoer eller årsaksforhold, og heller ikke komme med historier som skremmer ts. En ciktig tommelfingerregel er at blod i avføringen alltid skal utredes. Det er også gyldig her, og ts har ingen nytte av andres historier til annet enn å bli skremt. Bestill legetime, forklar problematikken og følg opp videre undersøkelser, så får du svar på hva som er galt. Det er ingen grunn til å tenke dommedagsscenarier nå. Anonymkode: 0967b...10d
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #12 Skrevet 15. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Her bør man ikke hverken spekulere i diagnoer eller årsaksforhold, og heller ikke komme med historier som skremmer ts. En ciktig tommelfingerregel er at blod i avføringen alltid skal utredes. Det er også gyldig her, og ts har ingen nytte av andres historier til annet enn å bli skremt. Bestill legetime, forklar problematikken og følg opp videre undersøkelser, så får du svar på hva som er galt. Det er ingen grunn til å tenke dommedagsscenarier nå. Anonymkode: 0967b...10d Det er selvsagt ingen som vil skremme TS, men noen ganger trenger man et dytt bak. Jeg ville kontaktet legen første gang jeg så dette, ikke sett det an over tid. Anonymkode: 8e46e...a5c 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #13 Skrevet 15. juli 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er selvsagt ingen som vil skremme TS, men noen ganger trenger man et dytt bak. Jeg ville kontaktet legen første gang jeg så dette, ikke sett det an over tid. Anonymkode: 8e46e...a5c Jeg mente i alle fall ikke å skremme ts, men gi et dytt bak som du sier, for jeg skulle ønske jeg tok skremslene alvorlig da jeg den gangen spurte på internettforum i stedet for å gå til legen. Der var det noen som kjeftet på meg og sa jeg måtte til lege snarest! Men jeg ventet og ventet, til slutt var det for sent. Og jeg sa det var lite sannsynlig, men bedre før enn etter snart. Heller gå en gang for mye til legen, enn en gang for lite. Jeg sa også at jeg hadde tenkt meg til legen i det forumet - men jeg dro ikke. Ikke før det var for sent. Anonymkode: 4cb3d...ed1 1
Kontormus Skrevet 15. juli 2016 #14 Skrevet 15. juli 2016 Du skriver ingenting om blodet er rødt eller svart, som om det kommer fra fordøyelseskanalen. Men for sikre svar, lege!
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #15 Skrevet 15. juli 2016 2 minutter siden, Kontormus skrev: Du skriver ingenting om blodet er rødt eller svart, som om det kommer fra fordøyelseskanalen. Men for sikre svar, lege! Og om det er rødt eller svart sier bare noe om hvor i tarmene blødningen kommer fra. Mitt var friskt. Det kan like gjerne stamme fra hemoroider og analrifter. Viktig med god fordøyelse så en slipper å ta i. Anonymkode: 4cb3d...ed1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå