Gå til innhold

Antall timer søvn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på hvor lenge folk har behov for å sove, og hvor mange timer en faktisk får?

Jeg er student, jobber 2delt turnus i sommer (4-5 dager i uka). Jeg sover som regel 6.5-7 timer per natt, men har funnet ut at hvis jeg skal være uthvilt hver morgen må jeg sove 9.5 timer per natt. 

Anonymkode: ad07f...f97

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Prøver å få sove 8 timer, men blir som regel 6-7. Våkner av meg selv etter 9-10.

Anonymkode: 55da2...e65

Skrevet

Jobber også turnus i sommer og greier ikke å sove godt når jeg har jobbet seinvakt og skal på tidligvakt dagen etter. Jeg må kjøre en halvtime til jobb og slutter 22 og er hjemme 22:30, arbeidsdagen starter da dagen etter klokken 07:00. Jeg prøver å legge meg 23:00 for å stå opp 06:00. Så bruker jeg en god tid på å sovne, noen ganger får jeg 6 timer søvn, andre ganger bare 3 timer. Jeg klarer meg med 7 timer søvn, men orker ikke dette turnuslivet i lengden. 

AnonymBruker
Skrevet

Burde sove rundt 8timer og våkne av meg selv..

Pga barn som våkner tidlig, og at jeg ikke klarer å legge meg i rimelig tid pga det er så deilig å være oppe å nyte stillheten får jeg ca. 6,5t søvn.

Hva er uthvilt? :P Egen feil da, men prøver å få rundt 7-8t når jeg skal på jobb.

Anonymkode: c001a...e5b

AnonymBruker
Skrevet

Bra vi er flere som ikke har døgnrytme til turnusarbeid. Jeg sliter skikkelig selv, likevel har jeg valgt en studieretning som er dømt til å jobbe turnus. Haha. Jaja, sove får man gjøre i grava.

Anonymkode: ad07f...f97

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...