Gå til innhold

Mekler har meldt inn til bv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min x og jeg går til mekling pga samlivsbrudd med felles barn. Under sist møte sa mekler at han sender inn bekymringsmelding til barnevernet. Det kom helt brått på. Men jeg sa tydelig ifra om mine bekymringer om hvorfor jeg ikke er komfortabel med å sende felles barn opp til bf, og det var etter det jeg sa om bf, at mekler sender inn melding. 

Bf og jeg blir aldri enige. Bf tenker kun på seg hva han vil. Jeg tenker på hva som er best for felles barn. Pr dags dato er det jeg som har full daglig omsorg. 

Grunn til brudd er at jeg har et barn fra tidligere forhold som stefar har utøvd psykisk og fysisk vold mot bak min rygg. Jeg har fått hjelp av familiekontor og bv til å komme meg ut av forholdet. Nå renner meklingstimer ut. Og snart er siste stopp retten. Felles barn har fått føle på hvordan bf er, jeg har tatt bf på fersken når han tror jeg ikke hører på eller ser. Gjenganger er at bf sovner under samvær, slik at felles barn som er under to år kryper avgårde på ville veier inni huset. Når bf våkner står han å kjefter og skriker til barnet. Det andre er totalt avvisning. Dette er kort fortalt, beklager litt rotete med x, stefar og bf. 

Noen med erfaringer fra slikt? Og hvordan det løste seg til slutt? 

Han har i tillegg advokat. 

Anonymkode: 03ce4...ab4

Videoannonse
Annonse
Gjest PetterPanne
Skrevet

Er det tre menn? X bf og så stefar? Jeg skjønner ingenting her. 

AnonymBruker
Skrevet

Dersom faren er en dårlig far, så er det bra at barnevernet er inne i bildet?

Anonymkode: 1b42e...c6a

• Liker 16
Skrevet

Kjempebra at mekler sender en bekymringsmelding til barnevernet. Det er jo for å støtte deg og for at felles barn skal slippe å være på samvær hos en far som tydeligvis ikke er skikket til å ta vare på barn. At far har advokat har ingen ting å si, det kommer du til å ha om det blir rettsak også. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, PetterPanne skrev:

Er det tre menn? X bf og så stefar? Jeg skjønner ingenting her. 

Eksen er jo far til deres felles barn og stefar til hennes særkullbarn. Sånn forsto jeg det ihvertfall

Anonymkode: c2e67...c25

• Liker 9
Gjest PetterPanne
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eksen er jo far til deres felles barn og stefar til hennes særkullbarn. Sånn forsto jeg det ihvertfall

Takk. Da gir det mer mening

Ikke vær redd for at han fått advokat osv TS, bare stå på ditt og fortell det som det er. Vær tålmodig og hold all kommunikasjon med mannen gjennom eventuelle advokater om saken går så langt. Hold alt skritlig og ta vare på det. Ikke snakk i tlf, ikke møt han for samtaler på tomannshånd. Til nød bruk sms for kommunikasjon. Beskytt deg selv og dine barn. 

AnonymBruker
Skrevet

Er kun en mann. Min x som er stefar til mitt tidligere barn og far til felles barn.. Så selv det ble veldig rotete.  Jeg har god kontakt med de etater som er i bildet, for vi samarbeider om hva som er best for barna. Men dette er veldig slitsomt, og ser jo at barna er bokstavelig dritt lei for og si det på den måten av møter. De har jo faktisk ferie. Har spart på alle logger via sms og face. Han tror jo jeg rotter meg sammen med bv mot han, siden jeg ikke reagerer på samme måte når de er i bildet. Mekler sa også advokat er bra for han, men han har jo tydeligvis ikke fortalt sannheten til sin advokat. Bv som mitt eldste bare har pratet med holder på å evaluere litt om hva som skal gjøres videre. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Håper meklet melder inn Eksen til min samboer og. Her er hun så utspekulert at vi må bare håpe noen gjennomskuer henne. Kjempe flott at dere skal få hjelp av bv hvis han ikke et skikket.

Anonymkode: e3785...b0a

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som min histore. Bortsett fra at her har jeg kontaktet BV som er 100% enig med meg, og familiekontor synes synd på far. Det er en labyrint de færreste kommer igjennom og barna taper.

Anonymkode: 1368c...2c6

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min x og jeg går til mekling pga samlivsbrudd med felles barn. Under sist møte sa mekler at han sender inn bekymringsmelding til barnevernet. Det kom helt brått på. Men jeg sa tydelig ifra om mine bekymringer om hvorfor jeg ikke er komfortabel med å sende felles barn opp til bf, og det var etter det jeg sa om bf, at mekler sender inn melding. 

Bf og jeg blir aldri enige. Bf tenker kun på seg hva han vil. Jeg tenker på hva som er best for felles barn. Pr dags dato er det jeg som har full daglig omsorg. 

Grunn til brudd er at jeg har et barn fra tidligere forhold som stefar har utøvd psykisk og fysisk vold mot bak min rygg. Jeg har fått hjelp av familiekontor og bv til å komme meg ut av forholdet. Nå renner meklingstimer ut. Og snart er siste stopp retten. Felles barn har fått føle på hvordan bf er, jeg har tatt bf på fersken når han tror jeg ikke hører på eller ser. Gjenganger er at bf sovner under samvær, slik at felles barn som er under to år kryper avgårde på ville veier inni huset. Når bf våkner står han å kjefter og skriker til barnet. Det andre er totalt avvisning. Dette er kort fortalt, beklager litt rotete med x, stefar og bf. 

Hvorfor har du ikke selv tatt affære?

Du burde jo bedt om hjelp fra barnevernet selv og eventuelt politianmeldt mannen....

Innlegget ditt vekker stor bekymring om din tilstedeværelse for brna også, som ikke har sett tegn på endringer hos barnet ditt, eller fiendtlighet fra mannen....Uff.

• Liker 5
Skrevet
12 minutter siden, Rotemor skrev:

Hvorfor har du ikke selv tatt affære?

Du burde jo bedt om hjelp fra barnevernet selv og eventuelt politianmeldt mannen....

Innlegget ditt vekker stor bekymring om din tilstedeværelse for brna også, som ikke har sett tegn på endringer hos barnet ditt, eller fiendtlighet fra mannen....Uff.

Slik jeg forsto så har TS allerede kontakt med bv og familievernkontoret før mekler sender bekymringsmelding. 

Skrevet

Jeg tenker at BV allerede er involvert når det gjelder ditt største barn. Det mekler gjorde var å sende bekymringsmelding vedrørende de andre barna. Det er bra, og det styrker din sak i alle instanser hvis du ikke ønsker at barna skal være sammen med en sånn tulling

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har allerede hjelp fra bv og familie kontoret med mitt eldste barn. Grunnen til at jeg ikke så det tidligere er at jeg jobber kvelder og helger, hvor da stefar har gjort i det skjulte. Mitt eldste barn har ikke sakt noe heller før nå i vår, men har hatt en fæl følelse på at noe skjer bak min rygg. Mitt eldste barn har enten fått lov til å være med på jobb eller hatt barnevakt. Felles barn har jeg hatt under oppsyn og fikk sykemelding til slutt for å kunne være 110% tilgjengelig for barna. Tok kontakt med skolen og hadde samtale med de, deretter kom vi i kontakt med familie kontoret og bv. Bhg har jeg også kontaktet for å høre med dem om de har merket noe.

Hos familiekontor  fikk vi hjelp til å organisere hvor vi skulle flytte og gjøre det mens x/stefar/bf var på jobb. Når barna var kommet i trygghet ringte jeg inn til mekler for å få igang meklingstimer. Han fikk dette brevet uten forvarsel. Jeg er i tillegg høygravid med x sitt barn. og vi (barna og jeg) ser igrunnen frem til å flytte inn ny bolig snart og starte på nytt. Mekler meldte inn sin bekymring for felles barn. 

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Håper han er anmeldt for volden mot barnet?

Anonymkode: 32ed1...52d

AnonymBruker
Skrevet
Den Thursday, July 14, 2016 at 0.19, AnonymBruker skrev:

)mekler er lovpålagt å sende bekymringsmelding ti bv når han i sin jobb blir oppmerksom på/kjent med forhold som er skadelig for barn. Dette er jo langt over all sunn fornuft, enten det stemmer eller ikke. Hadde mekler ikke meldt i fra, kan han miste jobben sin. Det er nemlig barnas beste som her er viktigst å finne ut av.

Anonymkode: 09301...1b0

AnonymBruker
Skrevet

Bv og jeg har pratet om å anmelde, bv skal prate videre med noen høyere oppe i systemet som er spesialist. Var det jeg fikk vite før sommerferien kom. Vi skal ha oppsummeringssamtale i august. Men akkurat nå i ferien har vi blitt enige at barna skal ha ferie og ha det så greit som mulig. 

Ts

Gjest Klopp
Skrevet (endret)

Like greit. Så barn ikke lever i drama. Noen barn må barnevernet ta.

Endret av Klopp
Gjest Klopp
Skrevet
Den 15. juli 2016 at 8.38, AnonymBruker skrev:

Så mye rot det er i familier i dag!! Stakkars barn. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Klopp skrev:

Like greit. Så barn ikke lever i drama. Noen barn må barnevernet ta.

Har du lest et annet innlegg enn meg? Det var ikke snakk om at BV skal "ta" noen barn her. Det var bekymring pga barnefaren, ikke om barna skal noe annet sted enn hos mor. 

56 minutter siden, Klopp skrev:

Så mye rot det er i familier i dag!! Stakkars barn. 

Og det rotet du siterte der var bare at det ble presisert at TS skrev barnefar, X'n og stefar om hverandre. Men, det er jo samme mannen fordi han er X'n til TS, men samtidig faren til felles barn og stefar til TS sitt barn som hun hadde fra før. 

Og ja, det er mange barn det er synd på. 

Anonymkode: 0fe43...e86

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Både bv, familiekontor, skole, bhg er på min side av denne saken. Men det er hos mekler vi ikke blir enige om samvær, da jeg ikke vil sende felles barn på samvær hos far pga det som har hendt, og far vil helst gå for 50/50, noe som mekler heller ikke går med på. Jeg forholder meg til hva bv og jeg har blitt enige om og da er det samvær under oppsyn, i tillegg til at de skal på observasjonsbesøk hos han. Jeg vil heller ikke være oppe hos x/far når det er samvær pga han hele tiden oppfører seg sexuelt og vil kun en ting. Men han innser ingenting. Skal på ny time hos mekler snart, og håper det går Ann å bli enige om noe... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...