AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #1 Skrevet 14. juli 2016 Vær så snill og ikke kom med noe slik at tråden blir stengt, men jeg lurer på om noen har erfaring med antidep mot pms? Ettersom jeg forstår så er det slik at hvis det er pms så hjelper antidep raskere og med en gang enn hvis det er vanlig depresjon. Jeg er i utgangspunktet veldig skeptisk til antidep, men jeg blir helt tullerusk av pms hver mnd og tenker da at jeg vil få vite raskt om det hjelper eller ikke hvis dette er slik jeg tror, da er det jo bare å ta et par -tre piller og se om de har noe effekt og slipper opptrapping/nedtrapping, og hvis de har bivirkninger for meg så vil det vise seg raskt. Noen med erfaring som vil dele? Anonymkode: 44452...de6
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #2 Skrevet 14. juli 2016 Antidepressiva fungerer ikke med en gang man tar pillen. Man må gå fast på det i 1 måned+++ før man får noen effekt. Det er ikke noe man kan ta en gang i blandt for å bli litt glad. Bivirkningene kan heller ikke bestemmes etter et par- tre piller. Man får ofte bivirkninger de første ukene/månedene, før de eventuelt forsvinner/blir svakere. Tviler sterkt på at du kan få antidepressiva mot PMS. Ønsker du det, kan du lufte ideen for fastlegen din. Men å finne en antidepressiva som passer for deg er lang prosess. Er det SSRI så er det veldig ubehagelig å slutte med de også. Anonymkode: 9847e...8e4 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #3 Skrevet 14. juli 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Antidepressiva fungerer ikke med en gang man tar pillen. Man må gå fast på det i 1 måned+++ før man får noen effekt. Det er ikke noe man kan ta en gang i blandt for å bli litt glad. Bivirkningene kan heller ikke bestemmes etter et par- tre piller. Man får ofte bivirkninger de første ukene/månedene, før de eventuelt forsvinner/blir svakere. Tviler sterkt på at du kan få antidepressiva mot PMS. Ønsker du det, kan du lufte ideen for fastlegen din. Men å finne en antidepressiva som passer for deg er lang prosess. Er det SSRI så er det veldig ubehagelig å slutte med de også. Anonymkode: 9847e...8e4 Takk for svar, men jeg tror du skal lese deg litt opp på det. Har hørt med leger, spesialister osv, Er det pms så fungerer antidep med en gang da det gjelder noen andre signalstoffer i hjernen enn ved depresjon. Jeg lurte på råd fra noen som evnt hadde forsøkt. Anonymkode: 44452...de6
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #4 Skrevet 14. juli 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Antidepressiva fungerer ikke med en gang man tar pillen. Man må gå fast på det i 1 måned+++ før man får noen effekt. Det er ikke noe man kan ta en gang i blandt for å bli litt glad. Bivirkningene kan heller ikke bestemmes etter et par- tre piller. Man får ofte bivirkninger de første ukene/månedene, før de eventuelt forsvinner/blir svakere. Tviler sterkt på at du kan få antidepressiva mot PMS. Ønsker du det, kan du lufte ideen for fastlegen din. Men å finne en antidepressiva som passer for deg er lang prosess. Er det SSRI så er det veldig ubehagelig å slutte med de også. Anonymkode: 9847e...8e4 Dette stemmer ikke for de fleste. Man skal trappe ned over noen uker, men da er det etter min erfaring ikke ubehagelig i det hele tatt. De er ikke avhengighetsdannende, og gir dermed ikke absitinenser i den forstand. Anonymkode: 61aa2...f49
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #5 Skrevet 14. juli 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar, men jeg tror du skal lese deg litt opp på det. Har hørt med leger, spesialister osv, Er det pms så fungerer antidep med en gang da det gjelder noen andre signalstoffer i hjernen enn ved depresjon. Jeg lurte på råd fra noen som evnt hadde forsøkt. Anonymkode: 44452...de6 Jeg går på Ad blant annet for pms, og det virker helt fantastisk. merker ikke noe til pms i det hele tatt. Mensen bare kommer ut av det blå hver måned. Det er ingen problemer å få Ad pga pms. Det er veldig vanlig. Jeg går på halv dose, og det er nok for meg til å dempesymptomene. Selv går jeg på brintellix, som ikke kødder med libidoet, slik de andre Ad ofte gjør. Anonymkode: 00bae...f0b
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #6 Skrevet 14. juli 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Antidepressiva fungerer ikke med en gang man tar pillen. Man må gå fast på det i 1 måned+++ før man får noen effekt. Det er ikke noe man kan ta en gang i blandt for å bli litt glad. Bivirkningene kan heller ikke bestemmes etter et par- tre piller. Man får ofte bivirkninger de første ukene/månedene, før de eventuelt forsvinner/blir svakere. Tviler sterkt på at du kan få antidepressiva mot PMS. Ønsker du det, kan du lufte ideen for fastlegen din. Men å finne en antidepressiva som passer for deg er lang prosess. Er det SSRI så er det veldig ubehagelig å slutte med de også. Anonymkode: 9847e...8e4 Det er ikke noe problem å få AD pga pms. Det er en vanlig behandlingsform mot pms. Man trenger heller ikke å prøve seg frem på samme måte som om det var en depresjon som var problemet. Og å slutte med et SSRI trenger ikke være noe problem i det hele tatt. Forutsatt at en bruker litt tid på det. Anonymkode: 00bae...f0b
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #7 Skrevet 15. juli 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg går på Ad blant annet for pms, og det virker helt fantastisk. merker ikke noe til pms i det hele tatt. Mensen bare kommer ut av det blå hver måned. Det er ingen problemer å få Ad pga pms. Det er veldig vanlig. Jeg går på halv dose, og det er nok for meg til å dempesymptomene. Selv går jeg på brintellix, som ikke kødder med libidoet, slik de andre Ad ofte gjør. Anonymkode: 00bae...f0b 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke noe problem å få AD pga pms. Det er en vanlig behandlingsform mot pms. Man trenger heller ikke å prøve seg frem på samme måte som om det var en depresjon som var problemet. Og å slutte med et SSRI trenger ikke være noe problem i det hele tatt. Forutsatt at en bruker litt tid på det. Anonymkode: 00bae...f0b Takk for svar Håper du leser dette. For det jeg lurer på da er om du hår på det fast eller bare de dagene i mnd det er som verst? Anonymkode: 44452...de6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå