Malalol Skrevet 14. juli 2016 #1 Skrevet 14. juli 2016 Leter etter en god og dekkende foundation. Har en del kviser på hake og overleppepartiet, og fet hud i T-sonen. Foundationene jeg har brukt tidligere har vært gode generelt - men ikke på "problemplassene" da det tar bare noen få timer før huden er oljete og kvisene vises. Noen som har noen gode foundation tips? Tar også imot tips mot fet og uren hud. Vasker ansiktet morgen og kveld, og bruker tilsynelatende gode kremer.. På forhånd, takk
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #2 Skrevet 14. juli 2016 Jeg ville først og fremst fokusert på å bli kvitt kvisene fremfor å prøve å dekke dem. Har du snakket med lege om det og prøvd feks kremer på resept? Hvilke produkter bruker du på huden? Veldig mange produkter inneholder ingredienser som stopper til porene og fører til kviser. Denne artikkelen er grei å lese og har en oversikt over ingredienser du bør unngå. http://www.klikk.no/mote/detnye/article451138.ece Ved hjelp av denne artikkelen byttet jeg ut alle produktene mine og ble kvitt kvisene. Endte opp med en foundation fra Clinique Even better Anonymkode: 784f2...ced
Gjest Nanne70 Skrevet 15. juli 2016 #3 Skrevet 15. juli 2016 Det kan hende at det hjelper å bruke gode renseprodukter beregnet på fet/uren hud. Bare vask med vann fjerner ikke overskuddstalg og sminke, og såpe bør man ikke bruke i ansiktet i det hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #4 Skrevet 15. juli 2016 Du bør begynne ned huden! Jeg har gode erfaringer med syre på fet hud. Har brukt pads med glukol/melkesyre og salicyl syre ( førstnevnte for hudfornyelse, som igjen hindrer tilstoppede porer, sistnevnte for å behandle kviser) dette har ihvertfall balansert min hud veldig. Full cover foundation virker ofte mot sin hensikt på fet hud og ser tjukt og kakete ut i stede. Estee lauder double wear er den jeg liker best, men man må væreforsiktig å ikke ta på for mye, samt finne riktig farge. Anonymkode: fa65c...a18
Aurelia Skrevet 15. juli 2016 #5 Skrevet 15. juli 2016 Okei, uren/oljete hud, dette er meg. Her er hudpleierutinen min: Morgen: - Acne Facial Cleanser fra Mario Badescu - Tea Tree toneren fra Lush - Oil Free Mosturizer fra Mario Badescu - Øyekrem er litt forskjellig. Har ikke funnet den rette enda Kveld: - Samme rensen som tidligere, og som en tilfeldig rens for øyesminken - Samme toner - Og så bruker jeg disse tre produktene: Buffering Lotion og Drying Lotion fra Mario Badescu + en god aloe vera gele. Dette bruker jeg på kvisene. Aloe Vera geleen bruker jeg også på kvisearr, men vet ikke helt om det egentlig fungerer. Jeg føler hvertfall at denne rutinen har hjulpet meg skikkelig. Bruker også gjerne en skrubb nå og da, men har ikke funnet en god favoritt. Samtidig som jeg tok rutinen på alvor begynte jeg også å drikke mer vann + generelt spise bedre, så det har nok hjulpet masse det også. Når det kommer til sminke bruker jeg foreløpig ikke noen foundation, men kun concealer. Er på utskikk etter en foundation jeg også. Tenkte bare jeg skulle dele tipsene mine likevel
Malalol Skrevet 15. juli 2016 Forfatter #6 Skrevet 15. juli 2016 Tusen takk for svar alle sammen! Får satse på at dette fungerer for meg også!
koko458 Skrevet 16. juli 2016 #7 Skrevet 16. juli 2016 Har selv kombinert hud, oljete i t sonen og sliter med kviser. Spesielt ette selve kvisen er borte, merker etter kvisen setter seg i huden og man ser spor etter kvisen i lang tid. Hudpleien min varierer veldig, brukte Ole Henriksen en del, og huden ble litt finere. Men ikke så mye at jeg selv ble fornøyd. Prøver nå proactive. Det er 2 pridukter dom har hjulpet på selve kvisene det er basiron fåes på apoteket, men jeg sliter litt med lukten på denne. Ellers har glamglow Supermud hjulpet veldig, den er dyr, men jeg bruker den bare på problemområdene. Fjernet de svarte prikkene på nesen, tørket ut kviser, og minimerte merkene etter dem. Den trekker også ut olje :-) til sminke vil jeg anbefale en primer for oljete hud som er oljekontrolerende. Jeg liker Mac sin olje krem, benfifit pore professional? Og en annen jeg kjøpte i USA kan finne navn om du ønsker det. Jeg vet Mac har oljekontrolerede foundation, men disse er artistery foundations og er tyngre, så du bør vær ekstra flink og rense huden etterpå. Tror ikke de er de beste for kviser men liker selv Mac studio fix. Syns ikke Norge har bra utvalg av foundations, spesielt ikke drugstore foundations... Men de jeg bruker som holder meg litt matt er: mac studio fix fluid, cover fx oil free foundation, Kat von D lock it foundation (artistery) men som regel blir det til st jeg bruker foundations som gir mye glød og egentlig ikke er så bra for oljete hud, men jeg matter de ned med pudder. Disse er: true match lumi og lumi cushion, makeup forever HD foundation stick, georgio armani louminous silk foundation :-) Til å matte ned foundationen og hjelpe mot olje synes jeg Laura mercier translusent pudder er bra, dette er litt dyrt. Ellers har Mac mange gode og ben nye :-) hilsen Makeupartist ☺️ 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2016 #9 Skrevet 17. juli 2016 Jeg får kviser av alle andre foundations enn True Match fra L`Orèal. Vet ikke om det er noe spesielt med denne, eller om det bare er fordi det er den huden min er vant til å bruke. Ellers har Basiron, som fås kjøpt reseptfritt på apoteket, hjulpet meg med å bli kvitt utbruddene jeg vanligvis fikk med ujevne mellomrom. Dersom jeg smører et litt tjukt lag på problemområdet hver kveld holder kvisene seg stort sett unna (det tok 1-2 måneder før kremen begynte å virke). Anonymkode: 1e33f...972
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå