Rainbow Skrevet 8. august 2016 #81 Skrevet 8. august 2016 Jeg bor i Oslo, men jeg er veldig avhengig av bil, for det jeg skal er ikke i sentrum, og jeg bor i utkanten. Jeg bruker bilen når: - Jeg skal til og fra jobb i Ski - Jeg skal på hundetrening i Follo, i Maridalen eller på Bredtvet rett etter jobb - Jeg skal handle mer enn det aller mest nødvendige jeg kan få på nærbutikken - Jeg skal på hundekurs, stevner, utstilling og lignende, som gjerne betyr 1-3 timers kjøring Veldig styr med kollektivtransport når jeg skal ha med hunden og skal til steder der det er dårlig eller ikke-korresponderende kollektivtrafikk. Jeg bruker 20 min på å kjøre til jobb, hadde jeg skulle reist kollektivt måtte jeg gått til bana, tatt den til byen, gått til busstopp og tatt bussen til jobb, noe som ville tatt en time.
Gjest Coolaid Skrevet 13. august 2016 #82 Skrevet 13. august 2016 Den 14.7.2016 at 18.53, AnonymBruker skrev: Jeg sykler og forstår ikke hvorfor folk trenger bil. Bil er et pengesluk uten like. Hvorfor kjører du? Mange i storbyene velger å kjøre bil selv om de bor i nærheten av jobb. Det er jo helt klart at folk som pendler mellom indre Sogn og Oslo trenger bil, men hvorfor trenger folk i storbyene bil? Anonymkode: 00808...8ae Nå har jeg ikke lest hele denne tråden men det skal jeg. Når sant skal sies så blir jeg overrasket dersom jeg ikke får hø Latskap og dårlige vaner er vel hovedgrunnen for at de som bor i urbane og bynære strøk kjører bil.
tussi84 Skrevet 13. august 2016 #83 Skrevet 13. august 2016 Vi hadde ikke bil før vi fikk barn men etter vi fikk barn måtte vi ha det selv om vi bor i Bærum. Grunnen er tiden ting tar og jobb tidene våres. Jeg starter enn 8 eller kl 15 på jobb og min samboer begynner kl 08 eller 09..De to dagene jeg begynner kl 15 hadde det ikke Vært noe problem å levere ungen i barnehage tidlig så kunne pappa henta han etter jobb. Men de dagene vi begge to begynner tidlig er vi nødt til å ha bilen. Om vi skulle brukt kollektiv trafikk ville hverdagen vår sett slik ut 0645 ta buss til barnehage 0700 til 0715 levere barn i barnehage 0725 ta buss til jobb 0745 bytte buss 0815 bytte buss 0840 framme på jobb.. altså 40 min forsent. Så er det hjem 1615 buss fra jobb 1645 buss nr 2 1705 buss nr 3 1725 framkomst barnehage.. barnehagen stenger kl 17.. 1750 hjemme.. lage middag 1900 leggetid barn. Dette ser dere jo klart ikke funker for noen.. jeg bruker ca 15 min fra barnehagen til jobben med bil i mot over 1 time hver vei med kollektiv trafikk. 2
Dricka Skrevet 13. august 2016 #84 Skrevet 13. august 2016 Trenger egentlig ikke bil, men av og til så er det veldig greit! Jeg kan fint gå til jobben min. Men jeg tar en del vikariater og jobber i helger som det er kjekt å ha bil til. Også bor jeg ikke kjempesentralt så greit med bil sånn hvis jeg skal noe så jeg slipper å bytte busser og passe på å komme meg bussen før det ikke går flere busser
Salka Skrevet 13. august 2016 #85 Skrevet 13. august 2016 (endret) Fordi jeg bor usentralt til, går ikke kollektivt her, lang vei til jobb, har katter og hester jeg må kjøpe fôr til og det er en mil uten kollektivtransport til dyrlege (kjøper kattemat der og kattene må jo til dyrlegen i blant) og butikk som selger hestefôr. Må dessuten hente høy til hestene og henter rundt 400 kg pr gang. Dessuten starter jeg hestene på stevner rundt omkring i landet og rir for trener og sånt. Så her er bilen helt uunnværlig. Men hadde jeg bodd i byen og ikke drevet med hest hadde jeg nok ikke hatt bil. En 10 kgs med kattemat går greit å ha med på bussen, verre med 25 kg hestefôr og høyensilageballer på 40 kg pr stk. Endret 13. august 2016 av Salka
EEØm Skrevet 23. august 2016 #86 Skrevet 23. august 2016 Fordi jeg bor 13-15 km fra busstopp(hvis du ser bort fra skolebuss), butikk, barnehage, skole, fritidsaktiviteter og annet. Derfra er det enda 35 km til jobb, men dårlig med buss. Det er riktignok bare traktoren som går på diesel da. Begge bilene går på el Jeg heier på alle som ikke bruker bil til jobb da
Gjest Tigress Skrevet 23. august 2016 #87 Skrevet 23. august 2016 Eg har bil fordi husbonden og eg ofte reiser på tur til grisgrendte strok og med masse utstyr. Og fordi det er jævleg trasig å reise heim fra svømmetrening som sluttar klokka 2200 på sykkel om vinteren.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2016 #88 Skrevet 23. august 2016 Trenger bil selv om jeg bor i Oslo. Skulle jeg reist kollektivt til jobb ville jeg måttet bytte transportmiddel 3 ganger, for så å gå i 15 min. Det hele ville tatt 1time og 15 min. Skal jeg levere i BHG i tillegg, ville jeg brukt 1 time og 45. Føles ikke verd det. Anonymkode: 960cc...44a 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2016 #89 Skrevet 24. august 2016 Fordi jeg har lyst. Skulle jeg tatt bussen måtte jeg gått et par km og byttet buss flere ganger. Med bil tar det meg 15 minutter. Jeg blir heller hjemme enn å ta bussen, jeg hater det. Hadde jeg bodd midt i sentrum hadde jeg gjerne greid meg uten. Anonymkode: f5c73...5c0
AnonymBruker Skrevet 24. august 2016 #90 Skrevet 24. august 2016 Den 14.7.2016 at 18.53, AnonymBruker skrev: Jeg sykler og forstår ikke hvorfor folk trenger bil. Bil er et pengesluk uten like. Hvorfor kjører du? Mange i storbyene velger å kjøre bil selv om de bor i nærheten av jobb. Det er jo helt klart at folk som pendler mellom indre Sogn og Oslo trenger bil, men hvorfor trenger folk i storbyene bil? Anonymkode: 00808...8ae Bor på landet, og det er 3 km til nærmeste bussholdeplass. Skal jeg på jobb må jeg da sykle 3 km til bussen og bytte buss minst en gang. Mellom bussbyttene er det mye venting. Jobber også turnus, å kommer meg dermed ikke på jobb med buss. Sykling er altfor langt på farlige veier. Anonymkode: d63d3...5d7
LiseTV Skrevet 24. august 2016 #91 Skrevet 24. august 2016 Alternativet er å gå 12 km på jobb og handle.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2016 #92 Skrevet 24. august 2016 Vi synes det er praktisk:) vi bor i Oslo, til og med. Familiene våres bor to og en time unna, selvom det går tog, sparer vi mye tid samtidig som at vi kan prate med hverandre i bilen uten at andre hører på:) det kan være greit med tanke på kjøreturer, sverigeturer, handleturen med mye poser (kan ikke bære tungt), tider å forholde seg til, fremtidig barnevogn, kjører til dit VI vil NÅR vi vil..og det koster jo seriøst mindre med bil.. Anonymkode: 5450d...52d
AnonymBruker Skrevet 24. august 2016 #93 Skrevet 24. august 2016 Fordi kolletivtilbudet ikke tilsier at jeg har tid eller ork til å komme meg til og fra hobbyen. Hobbyen krever også såpass med utstyr at det ikke går med sykkel. I tillegg har jeg 25 mil til familien, og dit går det ikke annet kollektivt enn 17. mai-toget, så jeg må kjøre bil. I tillegg til latskaps- og bekvemmelighetshensyn såklart. Anonymkode: c179e...dc2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2016 #94 Skrevet 24. august 2016 Ikke at jeg forstår hvorfor jeg skal forklare hvorfor jeg har bil. Jeg bor på utsiden av en middels stor by. Kollektivtilbudet er ikke all verden, kommer meg til byen, men jeg jobber ikke der. Jeg jobber i en annen by, 30 min på E6. Jeg jobber turnus og bussene går ikke de tidene jeg jobber, og jeg måtte ha byttet to ganger og ventet lenge. Det er uholdbart. Når barna mine var mindre så var vi fullstendig avhengige av bil da barnehage og skole er langt unna. Skolebussen går ikke når SFO har stengt. Det er veldig praktisk å ha bil og slippe å være avhengig av å vente på bussen og jeg kommer meg akkurat dit jeg vil når jeg vil. Anonymkode: 4b40f...8e8
Gjest Coolaid Skrevet 28. august 2016 #95 Skrevet 28. august 2016 Den 14.7.2016 at 18.55, AnonymBruker skrev: Jeg trenger bil for å råne og plukke opp smårips på bensinstasjonen. Drar ikke damer med en sykkel, selv ikke en med basjebrett. Anonymkode: 74975...a4f Sorry. Er du syklist drar du sinnsykt med damer. Damer liker menn som er aktive og gir blanke i hva alle andre syns. Damer liker også menn som sykler fordi da vet de at "den fyren kommer til å holde seg i god form resten av livet..." kontra jyplingene som kjører bil til gymmet, jukker opp og ned med manualer en periode og kommer dårlig ut av det likevel.
Coronas Skrevet 28. august 2016 #96 Skrevet 28. august 2016 For å komme seg hurtigst fra A til B. Tid er penger.
Skelly Skrevet 28. august 2016 #97 Skrevet 28. august 2016 Jeg kommer til å skaffe meg bil når jeg får lappen fordi å vente på bussen en time i vinter- og høstkulda er noe skikkelig dritt og jeg har ikke helt kondis til å sykle 9,8 km, hvor litt over halve veien er oppoverbakker, hver dag. Har heller ikke pengebok til å ta taxi hver dag.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2016 #98 Skrevet 28. august 2016 27 minutter siden, Coolaid skrev: Sorry. Er du syklist drar du sinnsykt med damer. Damer liker menn som er aktive og gir blanke i hva alle andre syns. Damer liker også menn som sykler fordi da vet de at "den fyren kommer til å holde seg i god form resten av livet..." kontra jyplingene som kjører bil til gymmet, jukker opp og ned med manualer en periode og kommer dårlig ut av det likevel. Det er tull, de fleste jenter ler av syklister. Sykkel har fått en eim av mellomledere som kjører birken, bruker alt for mye penger på sykkel/utstyr, aldri er hjemme fordi de trener til eller kjører et ritt, og er impotente en uke etter hvert ritt. Finnes ikke sexy. Anonymkode: 5b954...c0c 1
Gjest Coolaid Skrevet 28. august 2016 #99 Skrevet 28. august 2016 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er tull, de fleste jenter ler av syklister. Sykkel har fått en eim av mellomledere som kjører birken, bruker alt for mye penger på sykkel/utstyr, aldri er hjemme fordi de trener til eller kjører et ritt, og er impotente en uke etter hvert ritt. Finnes ikke sexy. Anonymkode: 5b954...c0c Nå er du snever. Det er supermange hverdags syklister som ikke driver sykkelsport, men har byttet bilen ut med sykkel. Det handler om en sunn livsstil, . Men det er typisk i Norge, man tror fortsatt at sykkel skal være idrett/sport - det tror tydeligvis du også. Helårskroppen kommer av helårssykling, ikke fjasing med birkentull, carbon, machotrip og det du ellers beskriver. Det handler om sunn og grei livsstil.
Gjest Coolaid Skrevet 28. august 2016 #100 Skrevet 28. august 2016 59 minutter siden, Skelly skrev: Jeg kommer til å skaffe meg bil når jeg får lappen fordi å vente på bussen en time i vinter- og høstkulda er noe skikkelig dritt og jeg har ikke helt kondis til å sykle 9,8 km, hvor litt over halve veien er oppoverbakker, hver dag. Har heller ikke pengebok til å ta taxi hver dag. Har du ikke pengebok til å ta taxi har du heller ikke råd til bil. Og løsningen din er el-sykkel. Det hjelper deg opp bakkene samt hjelper kondisen din om du bruker den på rett måte. (Jeg sykler 1,5 mil hver dag, uten elsykkel. Kondisen kommer etterhvert)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå