AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #61 Skrevet 3. august 2016 Sitter i rullestol og skal jeg komme meg på jobb hver dag som er 1,5 mil unna så er det eneste fornuftige løsning å kjøre egen bil. Alternativt kan jeg trygde meg og sitte hjemme uten å gjøre noe fornuftig med livet mitt. Anonymkode: a8332...246 1
Gjest solavskjerming Skrevet 3. august 2016 #62 Skrevet 3. august 2016 Bor på landet og det finnes ikke annet enn skolebuss som "kollektivtransport". Og sykle til jobb er uaktuelt da jeg ikke rekker å levere barna i barnehagen for så å rekke jobb. Bruker i tillegg bilen en del i jobbsammenheng. Vi må ha hver sin bil for at det skal gå opp med åpningstider i barnehage, arbeidstid og kjøretid. Nå som jeg er vant til å ha bil tilgjengelig til en hver tid ville det nok vært vanskelig å kvitte seg med den dersom det skulle endre seg til at jeg ikke måtte ha den.
Fru Uperfekt Skrevet 4. august 2016 #63 Skrevet 4. august 2016 Den 14. juli 2016 at 18.53, AnonymBruker skrev: Jeg sykler og forstår ikke hvorfor folk trenger bil. Bil er et pengesluk uten like. Hvorfor kjører du? Mange i storbyene velger å kjøre bil selv om de bor i nærheten av jobb. Det er jo helt klart at folk som pendler mellom indre Sogn og Oslo trenger bil, men hvorfor trenger folk i storbyene bil? Anonymkode: 00808...8ae Når vi bodde i Bergen sentrum så hadde vi bil av praktiske årsaker. Er litt enklere å reise på besøk utenfor sentrum, besøke familie osv. Vi brukte ikke bilen til dagen men den var kjekt å ha. Nå var dette en gammel bil uten lån og lave reperasjonsutgifter slik at det ville ikke lønt seg med taxi+leiebil for å dekke vårt lave behov,
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #64 Skrevet 4. august 2016 Fordi bussen går en gang i timen og har opplevd såpass mange ganger at bussen ikke kommer i det hele tatt, eller kjører for tidlig forbi busstoppet. Jeg er rett og slett lei av å møte opp på busstoppet 15 min før bussen egentlig skal gå, når det har skjedd mange ganger at den ikke dukker opp i det hele tatt, eller er 10-15 min for sen eller for tidlig. Jeg vil heller ikke sykle på klink is, og veien har ikke fortau/sykkelsti. Har også opplevd farlige forbikjøringer, spesielt av busser, og foretrekker å ha livet i behold. Anonymkode: df1cd...e5b
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #65 Skrevet 4. august 2016 Aldri hatt bil Bruker apostelens hester Anonymkode: a25f0...ff4
Arabella Skrevet 4. august 2016 #66 Skrevet 4. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Aldri hatt bil Bruker apostelens hester Anonymkode: a25f0...ff4 Samme hvor du skal og hvor langt det er dit? 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #67 Skrevet 4. august 2016 Et øyeblikk siden, Arabella skrev: Samme hvor du skal og hvor langt det er dit? Nei, jeg bruker også buss Takk for at du spurte! Anonymkode: a25f0...ff4
Arabella Skrevet 4. august 2016 #68 Skrevet 4. august 2016 For å si det kort og greit: Jeg trenger bil for å komme meg raskest frem dit jeg til enhver tid skal. 2
prt90 Skrevet 4. august 2016 #70 Skrevet 4. august 2016 Helt utrolig at folk overlevde i gamle dager før vi fikk biler
Arabella Skrevet 4. august 2016 #71 Skrevet 4. august 2016 1 minutt siden, prt90 skrev: Helt utrolig at folk overlevde i gamle dager før vi fikk biler Det var det slett ikke alle som gjorde. Det var ikke lett å komme seg til sykehus for eksempel. Det tok nok lang tid med hest og kjerre. 1
Wenda Skrevet 4. august 2016 #72 Skrevet 4. august 2016 12 minutter siden, prt90 skrev: Helt utrolig at folk overlevde i gamle dager før vi fikk biler Folk i gamle dager, før vi fikk biler, hadde ikke samme type liv som vi har i dag, så den setningen blir bare dum 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #73 Skrevet 4. august 2016 Fordi vi har hytte vi bruker mye som det ikke går kollektivtransport til. Ellers bruker vi ikke bil i hverdagen, aldri til jobb eller for å handle. Drar vi ikke på hytta eller besøker besteforeldre, kan den stå i ukesvis på vinteren. Anonymkode: d44c9...6e1
tdm900 Skrevet 4. august 2016 #74 Skrevet 4. august 2016 26 minutter siden, prt90 skrev: Helt utrolig at folk overlevde i gamle dager før vi fikk biler Folk døde hjemme på den tida, uten å kunne komme seg dit hjelpen var!
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #75 Skrevet 5. august 2016 Den 4.8.2016 at 16.30, prt90 skrev: Helt utrolig at folk overlevde i gamle dager før vi fikk biler Jeg hadde greid meg fint med hest og kjerre jeg, men tror husverten hadde blitt muggen dersom jeg bygde om garasjen til stall. Anonymkode: 5b954...c0c 1
Chizue Skrevet 5. august 2016 #76 Skrevet 5. august 2016 Ønsker gjerne å ha bil. Dette fordi det å bo i distriktsnorge er ikke bare bare mtp en ikke-eksisterende kollektivtrafikk...Bare det å komme seg til lege må planlegges..Særlig når det bare er 3 busser dagen, dra til nærmeste legekontor vil gjerne si at du bruker en hel dag med å vente på buss og legetimen. Nå bor jeg heldigvis i en litt større by, men denne byen har også crappy kollektivt tilbud.. Har heldigvis ikke barn.. x)
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #77 Skrevet 5. august 2016 Vi leier en bolig som ligger veldig strategisk plassert i sentrum, med gåavstand til alt av kollektiv, jobb og butikker, ja til og med veterinær innenfor 1 km. Men når vi flytter ut av sentrum så må vi skaffe oss bil. Dette først og fremst grunnet at det er uaktuelt å ha med katt på buss. Så var det jo om det i det hele tatt går buss da. I tillegg blir det komplisert å reise til familie, buss- og båtbytter er noe tidkrevende herk. Da vil jeg heller kjøre bil til kaien, og ta båt derfra. Anonymkode: d73f0...e46
betrevitaren Skrevet 5. august 2016 #78 Skrevet 5. august 2016 Fordi jeg bor 2 timer unna jobb, og her finnes ikke kollektivtraffikk.
Supernova17 Skrevet 5. august 2016 #79 Skrevet 5. august 2016 Jeg har både bodd i storby og på landet. Det er dyrt og bilen har mange utgifter. Likevel ville jeg ha bil, fordi jeg elsker å kjøre bil og trengte bilen for å få mer erfaring i trafikken. Hadde det ikke vært for den hadde jeg ikke vært så trafikalt flink i dag
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #80 Skrevet 8. august 2016 Jeg bor i ei bygd litt utafor byen, og jobber i en kjedebedrift hvor vi blir kastet litt rundtforbi. Altså trenger jeg bilen for å greit og lettvint komme meg til de forskjellige arbeidsplassene, fremfor å måtte stå opp to timer tidligere enn jeg pleier kun fordi jeg må styre med to forskjellige busser. Alle arbeidsplassene mine ligger minst 3 mil fra hjemme, så sykkel er ikke et alternativ Anonymkode: d568b...c5d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå