Gå til innhold

Bedt i bryllup uten servering???

Fremhevede innlegg

Skrevet
22 minutter siden, tingeling skrev:

Så hvis de hadde servert kake så hadde det vært greit, men når det ikke er kake så er de kjipe og gjerrige og det er ikke vits i å dra?

Var ikke klar over at kake hadde en så sentral plass i folks hjerter. 

Jeg ville ikke lagt ut ønskeliste til en slik fest, men ellers synes jeg det høres helt supert ut. Kakebord er sterkt overvurdert spør du meg :) 

Saken handler vel ikke om det er kake eller ikke, men at TS har ordnet med fri, barnevakt, kjole og må kjøre 3 timer for å være med på en fest som kunne vært en hvilken fest som helst med gryterett midt på natta. Slik jeg forstår TS så er det ikke det at h*n skal ha noe, men at det er rammen rundt det handler om. Skjønner TS godt. Hadde ikke ønsket å dra selv.

Anonymkode: 8623d...b7e

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Saken handler vel ikke om det er kake eller ikke, men at TS har ordnet med fri, barnevakt, kjole og må kjøre 3 timer for å være med på en fest som kunne vært en hvilken fest som helst med gryterett midt på natta. Slik jeg forstår TS så er det ikke det at h*n skal ha noe, men at det er rammen rundt det handler om. Skjønner TS godt. Hadde ikke ønsket å dra selv.

Anonymkode: 8623d...b7e

Liker at du skriver h*n om ts når ts har kjøpt inn kjole til bryllupet. Var riktignok en tråd for en stund siden om en som ville gå i drag i bryllup, men tror kanskje ikke det er sååå vanlig....?

Anonymkode: 2c519...5a7

Skrevet
Den 14. august 2016 at 23.16, O.G. skrev:

Hva mener du kaffegjestene bør få servert da?

Det samme gjester får på enhver annen fest hvor det ikke er middag/ kaker. Snacks, velkomstdrink og evt drikke hvis det ikke er kjøpebar/ ta med selv- drikke. 

Gøy med fest tenker jeg, det er ikke kakene som avgjør det. 

Hvis man synes det er langt å reise er det en annen ting, men kake/ ikke kake hadde ikke påvirket det for min del. 

Skrevet
4 minutter siden, tingeling skrev:

Det samme gjester får på enhver annen fest hvor det ikke er middag/ kaker. Snacks, velkomstdrink og evt drikke hvis det ikke er kjøpebar/ ta med selv- drikke. 

Gøy med fest tenker jeg, det er ikke kakene som avgjør det. 

Hvis man synes det er langt å reise er det en annen ting, men kake/ ikke kake hadde ikke påvirket det for min del. 

Men bryllupsfest og kaffegjester som ikke var verdig nok til å bli med på middagen må vel få mer enn bare kaffe, betalbar eller en beskjed om å ta med drikke selv?

Skrevet
11 timer siden, O.G. skrev:

Men bryllupsfest og kaffegjester som ikke var verdig nok til å bli med på middagen må vel få mer enn bare kaffe, betalbar eller en beskjed om å ta med drikke selv?

Ikke nødvendigvis tenker jeg :)

Nå er jeg helt imot opplegg hvor 10 av 50 gjester sitter på gangen og venter på at middagen skal være ferdig, men hvis man feks har middag med nærmeste familie, si 20 pers, og resterende 50 gjester kommer på fest kl 20, hvor de får servert velkomstdrink, snacks og nattmat, så er det en annen type setting. 

Da er det fest, mindre høytidelig ( og for de av oss som ikke liker 6 timers middag meg brudens onkel til bords, så er det ikke kaker som avgjør om det blir vellykket) 

Skrevet
1 time siden, tingeling skrev:

Ikke nødvendigvis tenker jeg :)

Nå er jeg helt imot opplegg hvor 10 av 50 gjester sitter på gangen og venter på at middagen skal være ferdig, men hvis man feks har middag med nærmeste familie, si 20 pers, og resterende 50 gjester kommer på fest kl 20, hvor de får servert velkomstdrink, snacks og nattmat, så er det en annen type setting. 

Da er det fest, mindre høytidelig ( og for de av oss som ikke liker 6 timers middag meg brudens onkel til bords, så er det ikke kaker som avgjør om det blir vellykket) 

Du ville vel ikke ha brakt med gave i den settingen?

Skrevet
3 timer siden, O.G. skrev:

Du ville vel ikke ha brakt med gave i den settingen?

Jo, på samme måte som jeg ville gitt gave hvis jeg var invitert til 40 års fest uten middag. Jeg tilpasser gave/ kjole/ deltagelse etter relasjon til den som gifter seg/ har bursdag og egen økonomi, ikke etter hva hva jeg får igjen av mat/ kaker. 

• Liker 2
Skrevet
56 minutter siden, tingeling skrev:

Jo, på samme måte som jeg ville gitt gave hvis jeg var invitert til 40 års fest uten middag. Jeg tilpasser gave/ kjole/ deltagelse etter relasjon til den som gifter seg/ har bursdag og egen økonomi, ikke etter hva hva jeg får igjen av mat/ kaker. 

Ok.

Skrevet

Har man ikke råd til servering av gjester så har man ikke råd til å be inn.

Jeg synes ikke noe om at gjester skal ha med medbrakt hverken av det ene eller det andre. 

Istedet for å be inn 80 man ikke har råd til, får man be inn 30 man har råd til.

Eller man kan gifte seg uten selskap også. Men ber man inn, bør man kunne servere de mat og drikke. Jeg er også i mot A og B lag, noen får middag, mens andre bare får kake.

Jeg synes det virker som om det handler mye om å få mest mulig gaver og penger, når gjestelisten er høyere enn lommeboka.
Når det er sagt er jeg helt for å gjøre bryllupet så billig som mulig.
Lage mat selv, bestille colt bord, kjøpe inn drikke og alkohol selv og ikke ha selskapet der det koster typ 30 kr for en brus osv.
En slektning av meg hadde lag og fikk sjokk når regninga kom om drikkevarene var dyrere enn maten og lokalet til sammen.
En flaske cider nesten 100 kr, osv.
Det er mye man kan gjøre for å spare, men det bør være likt for alle gjester.

Anonymkode: 11f8a...d6d

• Liker 3
Skrevet

Folk ass

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...