Outlander Skrevet 14. august 2016 #41 Skrevet 14. august 2016 Den 7/24/2016 at 9.50, AnonymBruker skrev: Jeg har vært invitert i bryllup med covercharge! 250kr måtte man betale inn på en konto før bryllupet! Anonymkode: aa5e2...265 IKKE FÆN. 2
skarpegg Skrevet 14. august 2016 #42 Skrevet 14. august 2016 8 minutter siden, Amantheia skrev: Litt OT, men er verkeleg "medbragt alkohol" så ille? Tenkjer på mitt eige bryllup, der me vurderer å be folk ta med eige alkohol til festen (me skal dog servere kake og kaffe, samt øl/vin). Å ha bar blir veldig dyrt, og me vil spare der me kan, då me inviterer 70 stk til middag, og det vert veldig dyrt i seg sjølv. Men er "spleisefest" verkeleg så sett ned på? Blir me sett på som kjipe? Syns ikkje det er ille. I vårt bryllaup hadde me dei aller næraste til middag, (søsken med fam, foreldre, besteforeldre, forlovere og dei aller næraste vennepara), ca 35-40 stk. Serverte vin/øl/brus/vatn til maten. Ytterligere 40 (tanter/onkler, søskenbarn, kolleger) kom til kaffe. Då stilte me med konjakk og Baileys, og vin/øk. Anna alkohol var medbrakt. Ingen sure miner på nokon, men der eg kjem frå er dette ein heilt normal måte å feire bryllaup på I motsetning til ts si kusine hadde me kaker i fleng då.. 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #43 Skrevet 14. august 2016 Jeg syns TS høres jævlig urimelig ut! Du er bedt på festen. Hadde aldri giddet invitere en så nedlatende drittkjerring som deg i noe som helst. Skjerp deg! Eller ta med den jævla kaka di selv! Anonymkode: 76d86...2ab 1
Fru Uperfekt Skrevet 14. august 2016 #44 Skrevet 14. august 2016 Den 24. juli 2016 at 9.50, AnonymBruker skrev: Jeg har vært invitert i bryllup med covercharge! 250kr måtte man betale inn på en konto før bryllupet! Anonymkode: aa5e2...265 Det har jeg og, men da har det vært overraskelses bryllup, og gave var ikke påbudt.
Fru Uperfekt Skrevet 14. august 2016 #45 Skrevet 14. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns TS høres jævlig urimelig ut! Du er bedt på festen. Hadde aldri giddet invitere en så nedlatende drittkjerring som deg i noe som helst. Skjerp deg! Eller ta med den jævla kaka di selv! Anonymkode: 76d86...2ab Hatt en dårlig dag idag? 11
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #46 Skrevet 14. august 2016 Et øyeblikk siden, Fru Uperfekt skrev: Hatt en dårlig dag idag? Nei ble bare provosert over så utaknemlig og bortskjemt TS høres ut i innlegget sitt. Ikke noe er bra nok liksom. Høres bitter ut. Ikke dra da om det er så kjedelig å kose seg og feire at to har giftet seg. Provosert! Anonymkode: 76d86...2ab 1
Fru Uperfekt Skrevet 14. august 2016 #47 Skrevet 14. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei ble bare provosert over så utaknemlig og bortskjemt TS høres ut i innlegget sitt. Ikke noe er bra nok liksom. Høres bitter ut. Ikke dra da om det er så kjedelig å kose seg og feire at to har giftet seg. Provosert! Anonymkode: 76d86...2ab Da har vi oppfattet innlegget til TS forskjellig. Syns mer h*n virker forundret over at der ikke er bevertning utover nattmat, siden normen fremdeles er at der er kaker eller annen lett bevertning til kaffegjester 11
Athene Skrevet 14. august 2016 #48 Skrevet 14. august 2016 Det er greit dersom det står i invitasjonen. "Vi ønsker gjerne at du blir med på bryllupsfesten! Vi står for servering av enkel nattmat, men ber om du selv tar med drikke etter eget valg. For oss er det gave nok at du kommer." Og at man som brudepar har forståelse for at ikke alle ønsker å bruke tid og penger på lang reise kun for en fest. Men dersom bruden forventer dyre gaver, og at alle stiller, er det direkte frekt å ikke stå for skikkelig servering. 6
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #49 Skrevet 14. august 2016 1 minutt siden, Fru Uperfekt skrev: Da har vi oppfattet innlegget til TS forskjellig. Syns mer h*n virker forundret over at der ikke er bevertning utover nattmat, siden normen fremdeles er at der er kaker eller annen lett bevertning til Det er det da. Nattmat, kaffe? Og så får man ta med det man vil selv og kose seg på bryllupsfest. Er det ikke bra nok, bli hjemme. Anonymkode: 76d86...2ab
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #50 Skrevet 14. august 2016 Den 24. juli 2016 at 10.05, AnonymBruker skrev: Det er ikke alle som ønsker å feire bryllup på den tradisjonelle måten. Jeg har forståelse for at flere ønsker å gjennomføre sermonien slik man skal og bytte ut mye av det andre med å heller ha en fest, uten å forholde seg til alle reglene som gjelder for bryllup. Jeg tipper brudeparet har hatt lyst til å ha en fest, og gjort kompromiss med å invitere noen veldig få på en middag først. Jeg tipper heller ikke brudeparet har tenkt at de har vært frekke da de har skrevet listen over hvem de kunne ønske seg på denne festen. Spør deg selv: hva om du hadde blitt invitert til en 40-årsdag som var noe ala dette? Er det kun fordi det kalles bryllup du reagerer sånn og har forventninger ift hva DU skal få ut av det? Jeg hadde gledelig takket ja til en 40-års feiring med medbragt drikke kl 20. Pyntet meg hadde jeg også gjort. Og med glede tatt med gave, uten å veie og vurdere hva jeg skulle fått servert. Anonymkode: 53de7...337 Men da pleier det som regel og be folk om til akkurat hva det er: en fest etter seremonien. Jeg har også hørt om de som har dette, men de ha gjerne giftet seg på tinghuset/utlandet. Så har de spist middag med foreldre og forlovere og har da en fest med venner en uke eller så senere. Anonymkode: e9cb8...c19 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #51 Skrevet 14. august 2016 Altså. Jeg kunne fint funnet på å ikke ha kake i bryllupet. Er ikke noe glad i kaker selv, og synes det er et skikkelig kjedelig innslag på festen. Er derimot glad i alkohol. Enig i at det bryter mot kutyme å ikke servere gjester noenting, men da hadde jeg heller ikke forventet hverken at du kom, eller gave. Invitasjonen hadde vært mer å betrakte som et tilbud om å ta en fest med meg. Vil du ikke gå, så dropp det da? Anonymkode: ae44d...6a0
fiole Skrevet 14. august 2016 #52 Skrevet 14. august 2016 Jeg er mildt sakt sjokkert! Jeg hadde ikke møtt opp.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #53 Skrevet 14. august 2016 Vi alle vet at det ENESTE grunn at 140 blir invitert ETTERPÅ er for å få mange gaver lol. Halloo - om de virkelig ønsket alle disse gjestene for å feire at de ble gift, ville de ha gjørt det også litt koselig for dem. Jeg selv ville ha hatt kake, small snacks, vin/ol og JA NATTMATT ffs. 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns TS høres jævlig urimelig ut! Du er bedt på festen. Hadde aldri giddet invitere en så nedlatende drittkjerring som deg i noe som helst. Skjerp deg! Eller ta med den jævla kaka di selv! Anonymkode: 76d86...2ab Så...du er litt sur fordi TS vil ikke komme til ditt bryllup som "ta med alt og gave" gjest? lol. Anonymkode: 63bd3...375 8
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #54 Skrevet 14. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi alle vet at det ENESTE grunn at 140 blir invitert ETTERPÅ er for å få mange gaver lol. Halloo - om de virkelig ønsket alle disse gjestene for å feire at de ble gift, ville de ha gjørt det også litt koselig for dem. Jeg selv ville ha hatt kake, small snacks, vin/ol og JA NATTMATT ffs. Så...du er litt sur fordi TS vil ikke komme til ditt bryllup som "ta med alt og gave" gjest? lol. Anonymkode: 63bd3...375 Ja men det høres det da virkelig ut som at de har planer om også? Anonymkode: 76d86...2ab
Gjest NotNaomi Skrevet 14. august 2016 #55 Skrevet 14. august 2016 Gjestfrihet er en fin ting gitt. En serverer jo gjester om en får noen til vanllig,ihvertfall hvis en har noe å servere da Når en i tillegg ber gjester så er det jo bare veldig veldig flaut å ikke ha noen servering,annet enn enkel nattmat etter flere timer. Helt ok at en skal feire brudeparet,men gjestene er viktige for å få en god og hyggelig stemning,og å vise at en også setter pris på at folk også vil komme og feire dem. Det er frekt ja,men mest av alt pinlig syns nå jeg. Hadde tatt med kake til gave jeg. Seriøst.
Gjest O.G. Skrevet 14. august 2016 #56 Skrevet 14. august 2016 TS. Du får ha med en matkurv, og brennevin og gi blanke i å kjøpe gave.
Fru Uperfekt Skrevet 14. august 2016 #57 Skrevet 14. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er det da. Nattmat, kaffe? Og så får man ta med det man vil selv og kose seg på bryllupsfest. Er det ikke bra nok, bli hjemme. Anonymkode: 76d86...2ab Da legger nok vi forskjellige ting inn i betydningen lett bevertning. 4
Fru Uperfekt Skrevet 14. august 2016 #58 Skrevet 14. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Altså. Jeg kunne fint funnet på å ikke ha kake i bryllupet. Er ikke noe glad i kaker selv, og synes det er et skikkelig kjedelig innslag på festen. Er derimot glad i alkohol. Enig i at det bryter mot kutyme å ikke servere gjester noenting, men da hadde jeg heller ikke forventet hverken at du kom, eller gave. Invitasjonen hadde vært mer å betrakte som et tilbud om å ta en fest med meg. Vil du ikke gå, så dropp det da? Anonymkode: ae44d...6a0 Jeg spiser ikke kake, liker det ikke. Men det forhindrer ikke at normen er kake. Vi hadde kaker og snitter nettopp pga at jeg ikke er ett kakemenneske, dette kom i tillegg til nattmaten når vi feiret at vi hadde giftet oss. Vi ba ikke engang om gaver, siden dette var en etterpå feiring. (Vi hadde ett stille og rolig bryllup med bare oss og forloverne) 1
tingeling Skrevet 14. august 2016 #59 Skrevet 14. august 2016 Så hvis de hadde servert kake så hadde det vært greit, men når det ikke er kake så er de kjipe og gjerrige og det er ikke vits i å dra? Var ikke klar over at kake hadde en så sentral plass i folks hjerter. Jeg ville ikke lagt ut ønskeliste til en slik fest, men ellers synes jeg det høres helt supert ut. Kakebord er sterkt overvurdert spør du meg 1
Gjest O.G. Skrevet 14. august 2016 #60 Skrevet 14. august 2016 Et øyeblikk siden, tingeling skrev: Så hvis de hadde servert kake så hadde det vært greit, men når det ikke er kake så er de kjipe og gjerrige og det er ikke vits i å dra? Var ikke klar over at kake hadde en så sentral plass i folks hjerter. Jeg ville ikke lagt ut ønskeliste til en slik fest, men ellers synes jeg det høres helt supert ut. Kakebord er sterkt overvurdert spør du meg Hva mener du kaffegjestene bør få servert da?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå