Gå til innhold

Brudepar ønsker ingen gaver!

Anbefalte innlegg

Gjest NotNaomi
Skrevet

Er bedt i bryllup og det står at de ikke ønsker gaver ikke penger, ingenting. Bryuppet skal være på hotell, så det vil jo koste litt mtp leie,mat osv. Hadde de hatt det hemme, helt uhøytidelig som et hageparty fks så hadde det vært lettere å akseptert. For jeg syns det blir vanskelig å troppe opp uten noen oppmerksomhet! 

Jeg spurte om grunn sånn i en lett tone,og svaret var at de ville fått masse unødvendige ting. Jeg ville jo ikke akkurat kverulere,må jo respektere. Men hvorfor ikke ønske seg penger,ha en ønskeliste,for NOE vil de vel ha satt pris på? Syns det er litt ekkelt å ikke gi noe for å bare ta i mot. Har noen av dere her gjort lignende,eller vet om noen? Skjønner dere hvordan jeg føler det? Jeg vil jo dra selvfølgelig,det er ikke sånn at jeg ikke respekterer det.

AnonymBruker
Skrevet

Vi var i et slikt bryllup i juni, null stress det.

Skriv et hyggelig kort og etterkom brudeparets ønske, det er ikke helt uvanlig lenger å ønske å feire sitt giftermål med fest, men uten gaver.

Anonymkode: fb628...545

• Liker 5
Gjest NotNaomi
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi var i et slikt bryllup i juni, null stress det.

Skriv et hyggelig kort og etterkom brudeparets ønske, det er ikke helt uvanlig lenger å ønske å feire sitt giftermål med fest, men uten gaver.

Anonymkode: fb628...545

Ok :-) ja,jeg gjør det. Kan jo skrive et dikt eller noe annet personlig på et fint kort. Og så bør jeg tene litt på et ordtak jeg EGENTLIG vil leve etter : det er en like stor kunst å lære å ta imot som å gi :-) 

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo mulig de setter pris på penger, men at de ikke vil skrive at de ønsker seg det.

Noen synes jo det er frekt å ønske seg penger istedet for gaver.

Hva med et gavekort på en restaurant du vet de liker?

Da du spurte, var svaret at de ville fått mye unødvendige ting, hun sa vel ikke noe om penger da?

Anonymkode: 442da...837

• Liker 1
Gjest NotNaomi
Skrevet

Nei,hun sa ingenting om penger og jeg ville liksom ikke spørre mer. Jeg syns det er helt ok å ønske seg penger,og ville gjere gitt det.

Skrevet
1 time siden, NotNaomi skrev:

Er bedt i bryllup og det står at de ikke ønsker gaver ikke penger, ingenting. Bryuppet skal være på hotell, så det vil jo koste litt mtp leie,mat osv. Hadde de hatt det hemme, helt uhøytidelig som et hageparty fks så hadde det vært lettere å akseptert. For jeg syns det blir vanskelig å troppe opp uten noen oppmerksomhet! 

Jeg spurte om grunn sånn i en lett tone,og svaret var at de ville fått masse unødvendige ting. Jeg ville jo ikke akkurat kverulere,må jo respektere. Men hvorfor ikke ønske seg penger,ha en ønskeliste,for NOE vil de vel ha satt pris på? Syns det er litt ekkelt å ikke gi noe for å bare ta i mot. Har noen av dere her gjort lignende,eller vet om noen? Skjønner dere hvordan jeg føler det? Jeg vil jo dra selvfølgelig,det er ikke sånn at jeg ikke respekterer det.

Hva det er mulig å lage et problem av?!

De ønsker seg ikke gaver, det kan da vel ikke være noe vanskelig det vel???

• Liker 1
Skrevet

Hvis de sier de ikke vil ha gaver, så ikke gi gaver. Skriv heller et pent kort.

• Liker 1
Gjest NotNaomi
Skrevet
34 minutter siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Hva det er mulig å lage et problem av?!

De ønsker seg ikke gaver, det kan da vel ikke være noe vanskelig det vel???

Slapp av. Jeg syns bare sånn spontant at det var rart. Og følte liksom på å ikke få gitt noe,men har jo tenkt litt i takt med respons her. 

Skrevet

Vi ønsket oss ikke gaver da vi giftet oss, men fikk litt allikevel. Fikk litt spill, konsertbilletter og mange kort med lykkeønskninger. Det var veldig hyggelig :) vår grunn til å ikke ønske oss gaver var at vi 1: ikke ønsket å sitte igjen med 100 vaser og lysestaker og 2: ikke ønsket at det skulle bli en økonomisk greie for gjestene våre. 

Skrevet

Er ikke den fineste gaven av alle gaver det faktum at alle menneskene de liker kommer for å feire dem?

Skrevet

Hva med å gi en donasjon til et godt formål (kanskje de har en spesiell interesse for et formål?) og skriv et fint kort hvor du sier dette. 

• Liker 1
Gjest NotNaomi
Skrevet
5 minutter siden, Mamma Gris skrev:

Hva med å gi en donasjon til et godt formål (kanskje de har en spesiell interesse for et formål?) og skriv et fint kort hvor du sier dette. 

Det er en god idé!

AnonymBruker
Skrevet

Hvis de ikke vil ha noe, så må de vel få slippe. Enten kritiseres folk for å ønske seg for mye, eller for ikke å ønske seg noe..

Kort holder. That´s it.

Anonymkode: 85959...5ec

Skrevet

Det er jo nok av klager her inne over at brudepar vil ha dyre gåver i tillegg til utgiftene gjestane får pga reiser/klede etc. Sats på eit kort;) Men for all del: ei gåve i form av opplevingar er alltid kjekt!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er 4 venninner som har spleiset på teaterbilletter til et brudepar som ikke ville ha gaver. Kostet oss veldig lite, men syns det var hyggelig å komme med noe, også er det noe hyggelig de kan gjøre sammen.

Anonymkode: bd7ff...0ed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi skrev at vi ønsket oss penger, bidrag til dyrebeskyttelsen/NOAH, men at det også var helt ok å komme uten gave. 

Anonymkode: 412a2...e81

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...