Gå til innhold

Gravid på pilla

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet jo såklart at det er en sjangse for å bli gravid selvom man går på pilla, men hvordan vet man dette da? Mister man blødning som vanlig selvom man går på pilla da? Eller er det en måte å "merke" det på? Dumt spørsmål kanskje, men er uvitende :dry:

Anonymkode: 5cbeb...81d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Innen 9 mnd så vet du svaret i hvertfall ;)

Antar kvalme, mangel på mensen, er du usikker, ta en graviditetstest.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mat lukter ekkelt bla.

Anonymkode: ec72b...d8a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spørr ikke etter symptomer på å være gravid, men spesifikt når man er på pilla :P får man forsatt blødninger eller ikke, på pilla?

Gjest Tamsi
Skrevet

Lurer på det samme. Hopper over blødningene så jeg vet liksom ikke hva jeg skal forvente.

Skrevet

Det er ikke noe ja/nei svar på det. Som med mye annet, er det helt individuelt. I mitt tilfelle mistet jeg blødningene. 

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Batteri skrev:

Det er ikke noe ja/nei svar på det. Som med mye annet, er det helt individuelt. I mitt tilfelle mistet jeg blødningene. 

Å da gikk du på pilla når du ble gravid?

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spørr ikke etter symptomer på å være gravid, men spesifikt når man er på pilla :P får man forsatt blødninger eller ikke, på pilla?

De fleste mister blødningene, men ikke alle. Og en del får de første blødningene.

AnonymBruker
Skrevet

Har dere ikke mensen under p-piller? Jeg ble gravid på Mercilon 28. Der hadde jeg en uke "mens" hver måned. Merket det etter 5 uker da jeg ikke fikk mens + ble pløsete + veldig ømme bryster. Innså at jeg hadde hatt symptomer før dette også, men kun cravings på enkelte matvarer ect. P-piller er bare 99% sikre hvis du bruker de helt korrekt, som vil si at 1/100 blir gravid. Det er ganske mange årlig. Hvis du av og til er i tvil så ta en test.

Anonymkode: 2d144...e4f

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dere ikke mensen under p-piller? Jeg ble gravid på Mercilon 28. Der hadde jeg en uke "mens" hver måned. Merket det etter 5 uker da jeg ikke fikk mens + ble pløsete + veldig ømme bryster. Innså at jeg hadde hatt symptomer før dette også, men kun cravings på enkelte matvarer ect. P-piller er bare 99% sikre hvis du bruker de helt korrekt, som vil si at 1/100 blir gravid. Det er ganske mange årlig. Hvis du av og til er i tvil så ta en test.

Alle svarene i tråden snakker om blødninger med pillen, så skjeønner ikke hvr du fikk det fra. Det som snakkes om her er hvorvidt man beholder blødningen om man blir gravid

Anonymkode: 26943...d82

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke mensen under pillebruk, du har bortfallsbldøning. Sånn om du ikke visste det.

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, VinterSnø skrev:

Du har ikke mensen under pillebruk, du har bortfallsbldøning. Sånn om du ikke visste det.

Jo selvfølgelig, men er vanlig å kalle "mensen". Også derfor jeg brukte gåseøyne.

Er noen som ikke har blødninger med piller, og noen har det. Aldri hørt noen som har hatt fler enn en blødningsperiode når de har vært gravide, men er vel mulig det og.

AnonymBruker
Skrevet

Dette lurer jeg også på.vil d bortfallblødningene forsvinne? Hva med de som går på minipillen og aldri har mensen? Hvordan merker de liksom om pillen skulle svikte og en blir gravid. Slik som meg hopper over den pillefri uken og får kun blødning hver 3. Måned. 

Anonymkode: d7978...9b6

AnonymBruker
Skrevet

Du vil merke at du blir gravid uansett. Spørsmålet er jo hvor langt på vei du er. 

Skrevet
Den 13.7.2016 at 12.58, AnonymBruker skrev:

Vet jo såklart at det er en sjangse for å bli gravid selvom man går på pilla, men hvordan vet man dette da? Mister man blødning som vanlig selvom man går på pilla da? Eller er det en måte å "merke" det på? Dumt spørsmål kanskje, men er uvitende :dry:

Man vet jo aldri om du blir gravid på pilla, men tar man pilla til samme tid hver dag er det jo en mye mindre sannsynlighet, men kaster du opp eller fyker på do og er løs i magen innen 3 timer etter du har tatt pilla, ja da er du ikke like sikker. Da burde du bruke annen beskyttelse i en uke etterpå. Om du får mensen mens du går på pilla eller ikke varierer jo helt fra hvilken pille du tar. Tar du vanlig p-piller pleier man jo som regel og få menstrasjon som vanlig, går du derimot på minipiller som cerazette eller conludag, er det en sannsynlighet for du mister mensen. Men det er veldig varierende. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...