Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Slettet

Endret av Sjallabais
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og stod opp kl 05 en periode. Tror det var i påskeferien (hadde to uker ferie) og så bedret det seg. Nå står jeg ikke opp før mellom 09 og 10:30 på fridager/senvakt, men har jeg tidligvakt våkner jeg 05:30 hver dag.. 

Anonymkode: 08ace...709

Skrevet (endret)

Ja, har for tiden ofte det samme problemet..

La meg i 3 tiden, våknet nettopp, og sover sikkert om 2-3 timer igjen.

Endret av mittnavn
Skrevet

Ingen som vet noe om hva det kan skyldes?

Skrevet
7 minutter siden, Sjallabais skrev:

Ingen som vet noe om hva det kan skyldes?

Fordi du begynner å "dra på åra". Er et kjent fenomen at man trenger mindre søvn når man blir eldre. :ironi::fnise:

Eller kanskje det har noe med årstiden å gjøre. Jeg trenger også mye mindre søvn på sommeren. 

Skrevet

Kanskje det har med soloppgang og fulger som synger å gjøre?
http://www.timeanddate.no/astronomi/sol/norge/oslo

Jeg merker det veldig på sommeren. Fuglene er egentlig ikke så bråkete at det skal vekke meg men jeg våkner når sola kommer opp så noe må det være. Kanskje noe primitivt instinkt dypt der inne som gjør det :fnise:

Når de er "ferdig" så kan jeg lett sovne igjen, og da sover jeg best..

AnonymBruker
Skrevet

Det er klart du ikke blir trøtt når du sover hele dagen og forventer å sove om natten. Om du står opp kl. 9.00 og er aktiv gjennom dagen uten å sove, vil søvnen mer stabilisere seg. Ev. når du våkner kl. 5.00, må du la være å legge deg igjen, for å komme inn i vanlig døgnrytme.

Jeg tror ikke dette har noe navn, men bare at man har kommet inn i en dårlig døgnrytme, som kun kan brytes av en selv.

God sommer og god natt :)

Anonymkode: 2f16f...1d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...