AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #1 Skrevet 12. juli 2016 Har vært på konsultasjon etter å ha lest mye om silikon på nettet. De fleste skriver at tynne personer bør ta under muskel for et naturlig resultat, men kirurgen min mente jeg kunne ha over. Jeg veger 48 kg, noe som vil si at jeg er ganske tynn. Følte dette var litt merkelig at han ville ta over muskel på meg i og med at jeg har så og si ingen pupper fra før. Kirurgen er spesialisert innenfor brystkirurgi og er ingen tvil om at han er flink, men lurer på om det er andre som syns dette hørtes merkelig ut? Skal ta 260g i hver. Anonymkode: 819ba...b1d
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #2 Skrevet 12. juli 2016 Tok nettopp mine ut og for en befrielse. Å vite at en har plastikk liggende inni i kroppen fikk jeg panikk av. Silikon svetter litt og dette kan komme over i blodbanen. Jeg kjente ekkel plastikklukt av svetten min og nå når de er ute så er lukten vekke. Å ligge på harde baller var heller ikke moro. Hadde kun 220 gr men følte meg som en idiot med dem. Spar pengene dine og elsk deg selv slik du er. You should go and love yourself, synger Justin Bieber og jeg er helt enig. Anonymkode: 4d748...33e 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #3 Skrevet 13. juli 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tok nettopp mine ut og for en befrielse. Å vite at en har plastikk liggende inni i kroppen fikk jeg panikk av. Silikon svetter litt og dette kan komme over i blodbanen. Jeg kjente ekkel plastikklukt av svetten min og nå når de er ute så er lukten vekke. Å ligge på harde baller var heller ikke moro. Hadde kun 220 gr men følte meg som en idiot med dem. Spar pengene dine og elsk deg selv slik du er. You should go and love yourself, synger Justin Bieber og jeg er helt enig. Anonymkode: 4d748...33e Hvor stor størrelse hadde du fra før? Jeg har absolutt ingenting, klarer verken bade foran folk eller syns bra om meg selv slik jeg ser ut nå. Skulle selvfølgelig unngått å ta det men å akseptere at jeg har så små pupper har jeg prøvd på i mange år og det går ikke for min del. Anonymkode: 819ba...b1d
Gjest vkt Skrevet 13. juli 2016 #4 Skrevet 13. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor stor størrelse hadde du fra før? Jeg har absolutt ingenting, klarer verken bade foran folk eller syns bra om meg selv slik jeg ser ut nå. Skulle selvfølgelig unngått å ta det men å akseptere at jeg har så små pupper har jeg prøvd på i mange år og det går ikke for min del. Anonymkode: 819ba...b1d Sliter med det samme samtidig som jeg lurer på om det er verdt med tanke på flere av de tingene den andre brukeren nevnte. Virker som om du har bestemt deg. Hvis jeg var deg ville jeg hatt konsultasjonstimer med flere andre kirurger. Ikke nevn hva din første kirurg sa, men se om de anbefaler over eller under og hvorfor. Hvis fem mot én mener du burde ta under ville jeg kanskje revurdert den første litt. Velg den kirurgen du er mest komfortabel med.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #5 Skrevet 13. juli 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor stor størrelse hadde du fra før? Jeg har absolutt ingenting, klarer verken bade foran folk eller syns bra om meg selv slik jeg ser ut nå. Skulle selvfølgelig unngått å ta det men å akseptere at jeg har så små pupper har jeg prøvd på i mange år og det går ikke for min del. Anonymkode: 819ba...b1d Kan jeg spørre hvor gammel du er Ts? Når jeg var feks 17-18 år hadde jeg en liste med ting jeg ville endre, men nå er jeg fornøyd med slik jeg er, (stort sett). Hørte også på radioen en gang at sånn typisk forretningsmenn ol likte best kvinner med små pupper ;-) Anonymkode: 10695...5ac
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #6 Skrevet 13. juli 2016 16 minutter siden, vkt skrev: Sliter med det samme samtidig som jeg lurer på om det er verdt med tanke på flere av de tingene den andre brukeren nevnte. Virker som om du har bestemt deg. Hvis jeg var deg ville jeg hatt konsultasjonstimer med flere andre kirurger. Ikke nevn hva din første kirurg sa, men se om de anbefaler over eller under og hvorfor. Hvis fem mot én mener du burde ta under ville jeg kanskje revurdert den første litt. Velg den kirurgen du er mest komfortabel med. Takk for svar! Ja er vanskelig valg så man må selvfølgelig lese seg opp og tenke godt over hvorfor man gjør det. Håper du finner ut av det! Ja vurderer og gå til flere men det koster jo 500 per konsultasjon så er sure penger å bruke i tillegg til en operasjon på 40 000 Anonymkode: 819ba...b1d
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #7 Skrevet 13. juli 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg spørre hvor gammel du er Ts? Når jeg var feks 17-18 år hadde jeg en liste med ting jeg ville endre, men nå er jeg fornøyd med slik jeg er, (stort sett). Hørte også på radioen en gang at sånn typisk forretningsmenn ol likte best kvinner med små pupper ;-) Anonymkode: 10695...5ac Jeg er 23 år og naturlig tynn, men er mest formen og at jeg ikke finner bh som er utfordrende. Til og med kirurgen sa at jeg hadde rar form på brystene da det er mye fett over brystet men ingenting under :-( Syns også små pupper er finest, men veldig stor forskjell på små pupper og ingenting hehe Anonymkode: 819ba...b1d 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #8 Skrevet 13. juli 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Ja er vanskelig valg så man må selvfølgelig lese seg opp og tenke godt over hvorfor man gjør det. Håper du finner ut av det! Ja vurderer og gå til flere men det koster jo 500 per konsultasjon så er sure penger å bruke i tillegg til en operasjon på 40 000 Anonymkode: 819ba...b1d Ja, det er sure penger å bruke, men jeg hadde det vært meg hadde dette vært ett av tilfellene i mitt liv hvor jeg ikke hadde spart på noe. En såpass stor og "permanent" operasjon der resultatet kan gi store konsekvenser ville jeg ikke tatt lett på, og derfor ville jeg ha invistert litt ekstra penger på å finne riktig kirurg. Når jeg først skal bruke såpass mye penger på en operasjon hadde jeg lagt ut de ekstra lappene for konsultasjonen med mindre jeg var helt sikker og enig med min første kirurgs valg og ekspertise innen området. I slike tilfeller vil ikke jeg være i tvil før jeg gjennomfører operasjon i hvert fall. Likevel, det er du som skal operere og du bestemmer hvordan du vil gjøre det og bruke dine egne penger. Anonymkode: b77b1...004
linsejesus Skrevet 13. juli 2016 #9 Skrevet 13. juli 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Til og med kirurgen sa at jeg hadde rar form på brystene da det er mye fett over brystet men ingenting under :-( Syns også små pupper er finest, men veldig stor forskjell på små pupper og ingenting hehe Anonymkode: 819ba...b1d Husk at kirurgen har økonomisk interesse av at du går for operasjon. Det er en myte at "alle" synes store pupper er finere enn små. Ser du rundt deg vil du også se at damer flest har ganske små pupper. Damer flest finner også noen som elsker dem som de er. Selv har jeg aldri sett noen og tenkt at de burde vurdere silikon. Jeg underkjenner ikke dermed ditt kompleks og ønske om å gjøre noe med det, men du er fortsatt veldig ung har mye tid til å vurdere dette og om problemet ditt egentlig sitter i brystene. 1
1996jente Skrevet 13. juli 2016 #10 Skrevet 13. juli 2016 Jeg hadde heller ikke pupper, men kirurgen min sa også at jeg kunne ta over pga jeg hadde visst nok brystvev. Jeg tok uansett under, for det vil minke sjansen for ripling og de vil ikke henge like mye etterhvert 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #11 Skrevet 13. juli 2016 Gå på flere konsultasjoner, det burde du uansett. Aldri gå for første og beste. Anonymkode: 44067...45c 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #12 Skrevet 13. juli 2016 Jeg har silikon under muskel pga fjernet bryst etter brystkreft for fire år siden. Det ser veldig naturlig ut og gjorde ikke vondt i det hele tatt. Jeg ble anbefalt under muskel fordi jeg ikke hadde noe fettvev igjen på den ene siden, og da ser det mest naturlig ut under. Når man legger under muskel, velger kirurgen større implantat siden de ikke synes like godt. Jeg har implantat under det andre brystet også, under muskel, og det er kjempefint! Jeg hadde også små bryst fra før og er slank, jeg har fortsatt ikke kjempstore bryst, men synes jeg er finere nå enn før. Nye typer silikonproteser lekker ikke, som en over her påstår. http://www.plastikkirurgi.no/behandlinger/brystforstorrelse ^ I lenkeartikkelem står det litt om over vs under muskel. Var jeg deg ville jeg heller betalt 500 kr for en second opinion enn å være usikker. Du kan jo også spørre kirurgen din om årsaken til at han eller hun vil legge over muskel selv om du har lite fettvev, og hvordan h*n tenker at under muskel vil bli til sammenligning. Anonymkode: 12f0b...fd5 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #13 Skrevet 13. juli 2016 Jeg har silikon, har 275 og 300 over muskel. Jeg var også ganske tynn da jeg opererte meg, men jeg fikk ta over muskel. Jeg vil anbefale deg å gå på flere konsultasjoner. Så ville jeg ventet minst 1 år før jeg gjorde noe mer. Tenk deg nøye om. Jeg angrer som bare det. Hadde en AA-cup før, ville ha bare "litt" så jeg fikk litt pupper. Men med silikonpuppene ble det vanskelig å fortsatt være i aktivitet, uansett hvilken sportsbh jeg brukte var det ubehagelig. Har fått nakkeproblemer, mye smerter i nakken. Kirurgen sa at det bare er å fjerne dem igjen, men det koster jo over 16 000 kr. Og da sitter jeg igjen med to, tomme hengepupper. Tenkte at med større pupper kunne jeg kle meg i hva jeg ville, men langt i fra. I litt løse topper ser jeg kjempestor ut, har jeg utringning ser jeg vulgær ut, overdeler er alltid for trange over brystene. Jeg er 30 år, har barn, men vil ha flere. Har ammet en stund, men det er ikke plass til nok melk. Vil ikke ta brystløft også, for da kan jeg ikke amme om jeg får flere barn. Jeg skjønner godt ønsket ditt om større pupper, men jeg ville ventet og tenkt meg nøye om. Google "celebrities small breast", så ser du at man trenger ikke ha store pupper for å være fin Ta en titt på diverse kjendiser som har fjernet silikonen og se hvor mye finere de er uten. Mange har dem har riktignok hatt store innlegg, men de er uansett finest uten. Skulle jeg ønske jeg så det for 8 år siden Anonymkode: 59f4a...f4c 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #14 Skrevet 13. juli 2016 Jeg som har tatt mine ut. Hadde 220 og hadde tomme ammepupper. Men jeg fikk ikke bedre selvtillitt. Heller tvert i mot. Savnet mine små vanlige. Det koster like mye å ta dem ut som å ta dem inn. Bortkasta penger. Puppene deres er ikke så små som dere tror. Finn en god bh med fyll så blir det bra. Menn driter i små pupper eller store pupper. De liker damer med selvtillitt som er naturlige. Nå har jeg slappe små og med arr, men heller det enn silikonplastikk nærmest min blodbane. Anonymkode: 4d748...33e 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #15 Skrevet 13. juli 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg som har tatt mine ut. Hadde 220 og hadde tomme ammepupper. Men jeg fikk ikke bedre selvtillitt. Heller tvert i mot. Savnet mine små vanlige. Det koster like mye å ta dem ut som å ta dem inn. Bortkasta penger. Puppene deres er ikke så små som dere tror. Finn en god bh med fyll så blir det bra. Menn driter i små pupper eller store pupper. De liker damer med selvtillitt som er naturlige. Nå har jeg slappe små og med arr, men heller det enn silikonplastikk nærmest min blodbane. Anonymkode: 4d748...33e Vet du hvordan det er å amme etter å ha fjernet implantatene? Anonymkode: 59f4a...f4c
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #16 Skrevet 13. juli 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Ja er vanskelig valg så man må selvfølgelig lese seg opp og tenke godt over hvorfor man gjør det. Håper du finner ut av det! Ja vurderer og gå til flere men det koster jo 500 per konsultasjon så er sure penger å bruke i tillegg til en operasjon på 40 000 Anonymkode: 819ba...b1d Må du betale 40 000 for å ta silikon? Det var heftig mye. Jeg betalte 25 000 og opererte meg i Oslo. Anonymkode: f4d24...a74
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #17 Skrevet 13. juli 2016 Takk for svar til alle sammen. Jeg forstår at dere som har tatt de ut mener at det er bortkastet penger, men for meg er dette noe jeg har vært fast bestemt på å gjøre i 8 år og det har ikke noe med at jeg vil se bra ut for andre, men bra ut for meg selv. Det jeg lurer på er jo om det er noen med veldig små bryster som har fått over muskelen da jeg har forstått det sånn igjennom mange år med lesing at det mest naturlige resultatet blir under? Ja jeg må betale 40 000 ca, prisene på stort sett alle brystforstørrelser ligger fra 35 000 og oppover :-) Anonymkode: 819ba...b1d
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #18 Skrevet 14. juli 2016 Husk at resultatet blir forskjellig på om man tar dråpe eller runde da. Jeg har dråpe over muskel og det ser svært naturlig ut. Jeg har til og med hatt kjærester som ikke har visst om de Anonymkode: ff568...2a3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #19 Skrevet 14. juli 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar til alle sammen. Jeg forstår at dere som har tatt de ut mener at det er bortkastet penger, men for meg er dette noe jeg har vært fast bestemt på å gjøre i 8 år og det har ikke noe med at jeg vil se bra ut for andre, men bra ut for meg selv. Det jeg lurer på er jo om det er noen med veldig små bryster som har fått over muskelen da jeg har forstått det sånn igjennom mange år med lesing at det mest naturlige resultatet blir under? Ja jeg må betale 40 000 ca, prisene på stort sett alle brystforstørrelser ligger fra 35 000 og oppover :-) Anonymkode: 819ba...b1d Da har prisene steget noe veldig siden jeg la inn silikon. Jeg hadde aldri betalt 40 000 for silikon. Jeg synes 25 000 var mye. Anonymkode: f4d24...a74
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #20 Skrevet 14. juli 2016 Jeg er ganske slank (50 kg) og tok også over muskel. Jeg stolte på at kirurgen visste best - både ifht størrelse og om det skulle være over eller under. Jeg er godt opp i 30 årene og ferdig med graviditet/amming. Var i utganspunktet ekstremt misfornøyd med mine pupper, og etter to svangerskap var det enda verre. Jeg tok de for min egen del og har aldri angret en eneste dag. Nå har jeg en fin form, føler meg mye mer kvinnelig og er superfornøyd med meg selv. Og være fornøyd med seg selv gir økt selvtillit. Folk kan si hva de vil - jeg driter egentlig i det.. Er godt gift - og sexlivet ble også mye bedre når jeg fikk selvtillit - måtte ikke lenger gjemme meg under dyna og alltid ha lyset av. Har ikke hatt noen komplikasjoner, og brystene er myke og fine i formen. Men som andre skriver; valget skal være gjennomtenkt. Mange trenger overhode ikke silikon, men det er definitivt også noen som får betraktelig økt livskvalitet av et slikt inngrep - det vet jeg alt om. Lykke til uansett valg! Anonymkode: 5691d...4b3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå