AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #1 Skrevet 12. juli 2016 Jeg har to hull i tennene. De synes og den ene begynner å gjøre vondt. Jeg har to ganger bestilt tannlege time men begge gangene har jeg feiga ut. Jeg har ikke skikkelig tannlegeskrekk, men jeg hater tannlegen, synes det er utrolig vondt og ekkelt og jeg går heller med hull enn å dra på timen... Skal det mye til å få narkose og fikse det slik? Jeg er jo ikke helt hysterisk, men jeg gråter litt i stolen og blir kvalm av tanken.. Jo lengre jeg venter jo dyrere blir der.. Så jeg må jo gjøre noe snart.. Bor i Vestfold, noen som har gjort det hef? Anonymkode: 9d3b1...733
Titania Skrevet 12. juli 2016 #2 Skrevet 12. juli 2016 Jeg tenker at det enkleste du gjør er å ta kontakt med tannlegen din og både forklarer hvordan du føler det, og spør om de tilbyr narkose - evt kan anbefale noen. For min egen del er jeg blitt påvirket av samboeren som har total panikk for tannlegen, og jeg har derfor ikke vært der på 7 år, men MÅ nå pga en visdomstann som "ramler fra hverandre". Har ikke den største skrekken, men ved å faktisk si det til tannlegen, så er de litt mer forsiktige også
Sulosi Skrevet 13. juli 2016 #3 Skrevet 13. juli 2016 Det er en del tannleger som tilbyr lystgass nå og det er ganske effektivt fordi det gjør deg lettere til sinns. I tillegg kan tannkjøttet bedøves på utsiden før bedøvelsessprøyten settes og da kjenner du ikke stikket. Narkose er dyrt, som voksen er det veldig strenge kriterier for å få dekket narkose av det offentlige og der er nok ikke du. Enkelte private tannleger kan tilby narkose men du må nok beregne at det koster flere tusen. Jeg betalte for narkose for å få ut visdomstennene (de måtte opereres ut) og det kostet 7000,- i 1999....Nå må man nok ut med noen tusen mer.
linsejesus Skrevet 14. juli 2016 #4 Skrevet 14. juli 2016 Be om valium, enten fra tannlegen eller fastlegen din. Noen tannleger er gniene på beroligende, noen deler dem villig ut. Sjekk Tannlegelisten og finn en som har fått gode tilbakemeldinger. Noen tannleger tilbyr også lystgass, og noen få har laserbor, som skal være helt smertefritt.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #5 Skrevet 14. juli 2016 Lystgass ble redningen for min del da jeg er plaget av dødens smerter når tannlegen borrer. Og dermed ingen spesiell skrekk lenger :-) Det koster 1000 lapp ekstra, men verdt det istedenfor å miste tennene. Anonymkode: 8c782...893
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå