Gå til innhold

Vonde underjordiske kviser i nakken(bilde)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter i perioder med slike store vonde kviser i nakken. De kommer kanskje 1-2 ganger i mnd, og varer noen dager. De er veldig vonde, og jeg kjenner liksom det er "byller" under huden. Tok et bilde nå, men er nok litt rødere nå enn vanlig for jeg klarer ikke å la være å klemme på de. Er det noen som vet hva jeg kan gjøre? Sliter ikke med kviser ellers på kroppen. Vet man kan få uren hud i nakken og ryggen når man skyller ut balsam, men jeg synes det er litt voldsomt og tenker kanskje det er noe hormonelt? Usikker om jeg skulle poste her eller i velvære, men prøver her så får det heller flyttes :) 

13621877_10206769343491450_465807366_o.jpg

Anonymkode: 3d590...a58

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tatt opp dette med legen. Får du også kviser på andre steder på kroppen?

Anonymkode: 45825...d65

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes kremer på resept som man får resept på hos hudlege, som hjelper mot kviser. Det hadde vært verdt å prøve.

AnonymBruker
Skrevet

Har vurdert det ja, men siden de bare er der noen dager så er det litt vanskelig å time liksom. Får ikke slike kviser nei. Kan få 1-2 kviser i ansiktet av og til, men ellers har jeg ikke mye kviser. Har hendt jeg har fått en sånn "byll" mellom puppene også, men føler ikke det er helt det samme. 

Gjest MadameDeRosa
Skrevet

1. Skift putevar ofte

2. Skift shampo/balsam til noe mildt

3. Få kur med tetracykliner og krem hos lege og sjekk ut om det er sopp.

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vurdert det ja, men siden de bare er der noen dager så er det litt vanskelig å time liksom. Får ikke slike kviser nei. Kan få 1-2 kviser i ansiktet av og til, men ellers har jeg ikke mye kviser. Har hendt jeg har fått en sånn "byll" mellom puppene også, men føler ikke det er helt det samme. 

Vis legen dette bildet som du postet her.

AnonymBruker
Skrevet

Takk :) 

Tror jeg prøver de enkle tipsene før jeg eventuelt tar kontakt med lege. Skite putevar, vaske nakken etter jeg har skylt ut shampoo og balsam osv. Jeg har en veldig god hudpleierutine i ansiktet, så tenker jeg må rense nakken av og til også for å forebygge disse utbruddene. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo bestille legetime allerede nå. Det er jo som regel en del ventetid. Hvis bare det i seg selv fungerer, noe jeg tviler litt på at det gjør, er det jo bare å avbestille timen igjen. 

Anonymkode: 316ed...de2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skinoren krem (på resept) kan du evt tenke på om ikke de andre rådene hjelper. Mulig fastlegen også kan skrive ut resept på dette uten at du har vært hos hudlege.

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler en god skrubb som fjerner overflødig olje på rygg/nakke. Hadde mye kviser der i ungdomsåra og det hjalp med skrubb. Ikke bruk kremer osv og ha hestehale/unngå at håret ligger over områdene og fører til fett/tett hud.

Anonymkode: e6a2b...e88

Skrevet

Jeg får fucidin på resept av legen for slike kuler. Jeg smører med en gang jeg kjenner det begynner å krible i huden. 

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter i perioder med slike store vonde kviser i nakken. De kommer kanskje 1-2 ganger i mnd, og varer noen dager. De er veldig vonde, og jeg kjenner liksom det er "byller" under huden. Tok et bilde nå, men er nok litt rødere nå enn vanlig for jeg klarer ikke å la være å klemme på de. Er det noen som vet hva jeg kan gjøre? Sliter ikke med kviser ellers på kroppen. Vet man kan få uren hud i nakken og ryggen når man skyller ut balsam, men jeg synes det er litt voldsomt og tenker kanskje det er noe hormonelt? Usikker om jeg skulle poste her eller i velvære, men prøver her så får det heller flyttes :) 

13621877_10206769343491450_465807366_o.jpg

Gå til lege. I mellomtiden kan du kjøpe brulledine eller annen krem med antibakteriell effekt. Er du i utlandet kan du spørre etter Ficidin, der er den reseptfri. Sprenger de veldig og du ikke har klemt hull kan du bedøve dem med xylocaine krem. Men da skal huden være hel under. (Spar på bilder og vis legen.)

Hvor ellers på kroppen får du disse byllene? 

Anonymkode: f6e45...9b1

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, MadameDeRosa skrev:

1. Skift putevar ofte

2. Skift shampo/balsam til noe mildt

3. Få kur med tetracykliner og krem hos lege og sjekk ut om det er sopp.

Særlig at dette er eller kan være  "sopp"!

Gjest MadameDeRosa
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Særlig at dette er eller kan være  "sopp"!

Fargeforskjellen rundt den cystiske acne-n kan tilsi at det er sopp i hudområdet.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, MadameDeRosa skrev:

Fargeforskjellen rundt den cystiske acne-n kan tilsi at det er sopp i hudområdet.

Tull! 

AnonymBruker
Skrevet

Kutt meieriprodukter, spis masse grønnsaker med a vitamin som gulrøtter etc :)

Anonymkode: 0c735...110

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...