Gå til innhold

Problemstillinger sykehus

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to ting jeg lurer på om dersom man feks havner i en ulykke og må på sykehus. 

Dersom personen er bevisstløs og ikke har noen pårørende, kan sykehuset ringe til arbeidsplassen og si ifra om at personen er syk (dersom det er kjent for sykehuset, selvsagt).

Og dersom klærne blir klippet opp og man ikke har noen som kan komme med nye, hva har man på seg når man reiser hjem? 

Anonymkode: 90863...0eb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sykehuset kontakter ikke arbeidsplassen nei, det vil være brudd på taushetsplikten.

Har du fått klippet klærene uten å ha noen som kan komme med nye (skjer i praksis aldri, det finnes alltid en venninne, kollega, ett eller annet) reiser du hjem i klær fra sykehuset.

Anonymkode: 52fc5...22f

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke de kontakter arbeidsplassen nei. Kommer vel ann på hvor mye klærne er klipt opp. Jeg havna på sykehuset når jeg fikk kneet ut av ledd for noen år tilbake, de klippet opp hele buksebenet mitt fra ankel til lår, men jeg reiste hjem i den buksa. Fordi den hang fortsatt nedover så var jo ikke naken. Men regner med at sykehuset ser ann hvordan situasjonen er og hjelper deg så godt som mulig. 

Anonymkode: de309...d7a

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sykehuset kontakter ikke arbeidsplassen nei, det vil være brudd på taushetsplikten.

Har du fått klippet klærene uten å ha noen som kan komme med nye (skjer i praksis aldri, det finnes alltid en venninne, kollega, ett eller annet) reiser du hjem i klær fra sykehuset.

Anonymkode: 52fc5...22f

Men kan man bli oppsagt av jobben da, siden man ikke har sagt ifra at man er borte, eller har ikke arbeidsgiver lov til det? 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men kan man bli oppsagt av jobben da, siden man ikke har sagt ifra at man er borte, eller har ikke arbeidsgiver lov til det? 

Er dette en reel situasjon eller en tvangsnevrose?

Ligger du bevisstløs på sykehus så kan ikke arbeidsgiver si deg opp. Hvem skal han levere oppsigelsen personlig til? Sendes den rekomandert så blir den jo ikke hentet. Arbeidsgivere pleier og å ha sunn fornuft. Kommer du ikke på jobb, de finner deg ikke hjemme, vet at du ikke har noen nær familie, blir redde for at du ligger skadet inne i boligen din eller tror at det kan ha tilstøtt deg noe utendørs, så komtaker en hver fornuftig arbeidsgiver politiet. Politiet vil raskt finne ut at du er innlagt på sykehus. Vanskeligere er det ikke.  

Anonymkode: 7d08f...969

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette en reel situasjon eller en tvangsnevrose?

Ligger du bevisstløs på sykehus så kan ikke arbeidsgiver si deg opp. Hvem skal han levere oppsigelsen personlig til? Sendes den rekomandert så blir den jo ikke hentet. Arbeidsgivere pleier og å ha sunn fornuft. Kommer du ikke på jobb, de finner deg ikke hjemme, vet at du ikke har noen nær familie, blir redde for at du ligger skadet inne i boligen din eller tror at det kan ha tilstøtt deg noe utendørs, så komtaker en hver fornuftig arbeidsgiver politiet. Politiet vil raskt finne ut at du er innlagt på sykehus. Vanskeligere er det ikke.  

Anonymkode: 7d08f...969

Det er ingen av delene. Det var bare en hypotetisk problemstilling. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...