Gjest Anonymous Skrevet 7. november 2004 #1 Skrevet 7. november 2004 Jeg har begynte med nuvaring for 3 uker siden og tok den ut i sta. Det som var, var at oppå selve ringen lå det masse slim-rester, sæd??, og alt mulig gørr og dritt!! Nei fy æsjameg...ble helt kvalm av dette og det fikk meg til å brekke meg gang på gang. Er ikke dette veldig uhygienisk? Vil da ikke at sånt skal lagres inni meg i flere uker
Gjest gjest1 Skrevet 7. november 2004 #2 Skrevet 7. november 2004 Den kan da tas ut og vaskes innimellom!
Gjest Anonymous Skrevet 7. november 2004 #3 Skrevet 7. november 2004 Den kan da tas ut og vaskes innimellom! eh... du tuller nå?
Chihiro Skrevet 7. november 2004 #4 Skrevet 7. november 2004 Nuvaringen kan skylles i kaldt til lunkent vann. Se her
Gjest gjest1 Skrevet 7. november 2004 #5 Skrevet 7. november 2004 eh... du tuller nå? Bruksanvisning er ein fin ting...
Gjest Anonymous Skrevet 7. november 2004 #6 Skrevet 7. november 2004 hehe ok. takk for informasjonen!! rengjøring vil forekomme
Gjest Ninakanin Skrevet 8. november 2004 #7 Skrevet 8. november 2004 Haha, bruksanvisning er en fin ting... Bra sagt Men det kommer vel frem i tråden her det jeg hadde tenkt å si: Det er vel ikke selve ringen som er uhygienisk, heller "eieren", kanskje....?
Gjest gjest1 Skrevet 8. november 2004 #8 Skrevet 8. november 2004 Det er vel ikke selve ringen som er uhygienisk, heller "eieren", kanskje....? For en unødvendig kommentar. Hvem er det som vasker seg I selve skjeden...
Gjest Ninakanin Skrevet 8. november 2004 #9 Skrevet 8. november 2004 Ingen! For det er ikke bra! Men om det samler seg klumper med sæd og guff inni der så er jo ikke det helt heldig det heller. Kan jo få TTS eller hva det heter.. Men ja jeg skal stå for at det var en unødvendig komentar! Tar den tilbake Unnskyld!
Gjest Ninakanin Skrevet 8. november 2004 #10 Skrevet 8. november 2004 Men på den annen side.. Trådstarter sa jo selv at hun syntes at det var ekkelt, og så kom det frem at hun ikke hadde lest i bruksanvisningen at det gikk an å vaske ringen. Når det da kommer informasjon om at man med fordel kan ta ringen ut og vaske den, da synes jeg egentlig at det ikke var riv ruskende galt å si at det ikke var ringen i seg selv som var uhygienisk! Kanskje dårlig formulert det første innlegget mitt, men jeg mener jo forsåvdit poenget med den.
Gjest gjest1 Skrevet 8. november 2004 #11 Skrevet 8. november 2004 Hadde det stått i bruksanvisingen at man BØR vaske ringen så hadde saken stilt seg litt annerledes, men det gjør det ikke. Forskjellen på kan og bør er vesentlig. Og TSS, nei. P-ringen har mange (altfor mange spør du meg) bivirkninger, men TSS er ikke en av dem.
Gjest Ninakanin Skrevet 8. november 2004 #12 Skrevet 8. november 2004 Nei det er vel bare tamponger det? Hm.. Men mye bivirkninger med p-ring? Hva slags da? Ble nysgjerring!
Gjest gjest1 Skrevet 8. november 2004 #13 Skrevet 8. november 2004 Hm.. Men mye bivirkninger med p-ring? Hva slags da? Ble nysgjerring! Uttrykte meg kanskje litt uklart. Altfor mange bivirkninger for meg. P-ringen ga meg mye mer bivirkninger enn p-piller, men så tålte ikke jeg monofase-piller heller. Nå har jeg hormonfri-prevensjon, yey!
Gjest Étoile Skrevet 8. november 2004 #14 Skrevet 8. november 2004 Altså; skjeden er selvrensende, man skal ikke vaske seg der! Det finnes naturlig slim og gugg inni der, men det legger man jo normalt ikke merke til. Ringen sitter høyt oppe og det er en helt normal bivirkning at den øker mengden utflod. Tviler på at det var sæd rester og diverse som var på ringen, bare helt normal utflod. TSS kan man få av tampongbruk, men en tampong fungerer jo på en helt annen måte enn p-ringen. Ringen absorberer jo ikke noe av fuktigheten i skjeden i motsetning til en tampong. Å ta ut ringen og skylle den vil jo ikke redusere mengden slim som finnes i skjeden, men det er jo ingenting i veien for å skylle den en gang iblant, så lenge man ikke bruker varmt vann på den.
Gjest Ninakanin Skrevet 8. november 2004 #15 Skrevet 8. november 2004 Okay, hørtes ut som om du var en lege eller noe som ikke likte p-ring pga bivirkninger Hormonfri prevensjon ja? Jeg måtte gå over til spiral, fordi jeg er i fare for å få blodpropp hvis jeg går på p-piller. Men det er mye greiere med spiral uansett synes jeg, ikke gugg som hekter seg fast i noen ring, og ikke piller som må huskes men alltid glemmes
Gjest Anonymous Skrevet 9. november 2004 #16 Skrevet 9. november 2004 Nå har jeg hormonfri-prevensjon, yey! Hormon-fri prevensjon? Hva er det? Kondomer?
Carmen_ Skrevet 9. november 2004 #17 Skrevet 9. november 2004 Hormon-fri prevensjon? Hva er det? Kondomer? lurer jeg å på... *vil ha vil ha*
Gjest gjest1 Skrevet 9. november 2004 #18 Skrevet 9. november 2004 Hormon-fri prevensjon? Hva er det? Kondomer? Kobberspiral. Fungerer helt utmerket for meg, men det er visst noen som får økte blødninger av det. Selv fikk jeg mindre.. (ps, man trenger ikke å ha født for å få spiral)
Gjest Virvar Skrevet 9. november 2004 #19 Skrevet 9. november 2004 Det går da helt fint an å ta den ut og tørke av den eller spyle den. Og etter sex er det fort og greit å bruke fingeren og dusjen nedentil, og så forsvinner sædrestene. Jeg synes det er ekkelt med gamle slimrester inni der, så jeg spyler den av og til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå