Gå til innhold

Tiden etter matforgiftning

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ble matforgifta for 1,5 uke siden. Spiste en salat i sydenlandet og våknet dagen etter med intense kolikksmerter og kraftig diaré. Varer i tre dager. Etter dette har jeg vært små uggen, ikke hatt diaré - men løs avføring. Sitter det så lenge i? Er så lei nå :icon_frown: 

Videoannonse
Annonse
Gjest Tjoppa
Skrevet (endret)

Ta en god kur med slike kapsler med magebakterier for å gjenopprette bakteriefloraen i magen. Rød forpakning i Norge værtfall. Husker ikke hva de heter, men det og immodium burde være med på alle reiser.

Endret av Tjoppa
Skrevet

Hvis det sitter lenge i så burde du fått time til lege og sjekket for om det f.eks kan være salmonella. Evt parasitter. 

Har hatt det selv et par ganger, ufattelig drygt! Vedvarte lenge. 

AnonymBruker
Skrevet

Du bør oppsøke lege. Matforgiftning er som oftest over innen 24 timer. 

Anonymkode: 46289...c2b

Skrevet

Har tatt avføringsprøve hvor ingenting ble påvist. Legen sa at det kan være vanskelig å dyrke fram bakterier nå når avføringen ikke vann "vann". Så det henger så godt i altså?! 

Skrevet
6 minutter siden, Tjoppa skrev:

Ta en god kur med slike kapsler med magebakterier for å gjenopprette bakteriefloraen i magen. Rød forpakning i Norge værtfall. Husker ikke hva de heter, men det og immodium burde være med på alle reiser.

Tok det de fire første dagene - så ga jeg meg... Burde kanskje begynne på ny.

Gjest Tjoppa
Skrevet

Ja, og ta 3-4 for dag de første dagene, for å gjenopprette raskere. Og evt en immodium eller to om nødvendig. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var dårlig med "vann" i en uke på ferie før jeg fikk noe rosa greier som stoppa det. Heldigvis. Hadde gått ned ganske mye på den uka.  Men i 3-4 uker etter jeg kom hjem ble jeg dårlig (smerter og kvalme) hvis jeg fikk i meg så mye som en dråpe melk merket jeg. 

Anonymkode: ad717...2dd

Skrevet
3 minutter siden, Tjoppa skrev:

Ja, og ta 3-4 for dag de første dagene, for å gjenopprette raskere. Og evt en immodium eller to om nødvendig. 

OK... Håper det hjelper :-(

Skrevet

Ville vært forsiktig med imodium.. det stopper jo opp avføringen, og det er viktig at avføringen kommer ut selv om det er slitsomt med diare. Ville heller spart imodium til når det er noe du skal og det ikke passer seg å løpe på do hyppig. Kroppen må rense seg, så avføringen må ut. 

Dog, det er ikke alltid imodium hjelper hvis det er salmonella. Sist jeg hadde salmonella så tok jeg imodium før en 16 timer lang flytur, men likevel ble jeg å løpe på do. 

Melkesyrebakteriekapsler er bra å få i seg. Likedan å drikke biola. 

Det kan være at det er på tide med en ny avføringsprøve. 

Skrevet
1 minutt siden, skruf skrev:

Ville vært forsiktig med imodium.. det stopper jo opp avføringen, og det er viktig at avføringen kommer ut selv om det er slitsomt med diare. Ville heller spart imodium til når det er noe du skal og det ikke passer seg å løpe på do hyppig. Kroppen må rense seg, så avføringen må ut. 

Dog, det er ikke alltid imodium hjelper hvis det er salmonella. Sist jeg hadde salmonella så tok jeg imodium før en 16 timer lang flytur, men likevel ble jeg å løpe på do. 

Melkesyrebakteriekapsler er bra å få i seg. Likedan å drikke biola. 

Det kan være at det er på tide med en ny avføringsprøve. 

Har drukket Biola de to siste dagene. Har noen melkesyretabletter liggende som jeg kjøpte i Østerrike. Får vel ta en før jeg legger meg.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var dårlig med "vann" i en uke på ferie før jeg fikk noe rosa greier som stoppa det. Heldigvis. Hadde gått ned ganske mye på den uka.  Men i 3-4 uker etter jeg kom hjem ble jeg dårlig (smerter og kvalme) hvis jeg fikk i meg så mye som en dråpe melk merket jeg. 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når ble du bedre? Og hva gjorde deg evt bedre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...