Gå til innhold

Hvor mye mottar dere i bidrag.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Far betaler hele barnet over tid med andre ord, siden dere kan spare. Jeg synes det er helt på trynet galt, glad jeg ikke er en mann. Hadde sterilisert meg før jeg  begynte å ha sex isåfall. 

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hjelpes! Ja, for noen er det uten tvil penger i å få barn med rett person.

Anonymkode: 39ada...d10

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Et barn på 8 år som er hos far ca 10 netter pr mnd. Privat avtale på 5000

Anonymkode: 0212b...368

AnonymBruker
Skrevet

Wow så mye her. Får 0 jeg og har barna 70% Far er student og har ikke råd, sier han....

Anonymkode: ce52f...6fc

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow så mye her. Får 0 jeg og har barna 70% Far er student og har ikke råd, sier han....

Dere kvinner er idioter.  Hvorfor hører du på han?  Du har krav til bidrag og uansett at han er student er ikke dette barnets skyld.  Gå til NAV og ordner opp i dette! 

Anonymkode: fbf31...b5e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Evilposelos skrev:

Far betaler hele barnet over tid med andre ord, siden dere kan spare. Jeg synes det er helt på trynet galt, glad jeg ikke er en mann. Hadde sterilisert meg før jeg  begynte å ha sex isåfall. 

Begge parter skal betale sin del av kostnaden ved å ha barn. Og barn er spinndyrt!! Dersom noen kan spare, hvorfor tror du at det går av pengene FAR betaler for sin del av kostnaden? Går det ikke av sine egne tjente penger som man 'slapp' å måtte bruke på barnet fordi bidragspliktige betaler sin del??

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere kvinner er idioter.  Hvorfor hører du på han?  Du har krav til bidrag og uansett at han er student er ikke dette barnets skyld.  Gå til NAV og ordner opp i dette! 

Anonymkode: fbf31...b5e

Måtte bare ta med denne og. To innlegg som er ganske motsigende.

(Men er enig her, la Nav ta seg av bidragsbiten!)

Anonymkode: 90c08...ee3

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Er 1500 lite for to barn under 16 år? Det kunne han tilby nå. 900 av dem går i busskort pr mnd. Vil det bli mer via nav?

AnonymBruker
Skrevet
Den Monday, July 11, 2016 at 22.22, AnonymBruker skrev:

Ts her:

Takk for svar, som også er ganske så sammenfallende. Jeg er nok litt for snill, men ønsker ikke å skape dårlig stemning. 

Anonymkode: 7a20e...f05

Unnskyld, men mener ikke å være frekk nå. Men det er forskjell på å være snill og dum. 

La det gå gjennom NAV, så slipper du dårlig stemning. Det du får ekstra etter det kan du sette på sparekonto til barnet.

Anonymkode: 6e985...972

• Liker 2
Skrevet

Jeg har lest gjennom tråden. Jeg tenker også på hvordan barnet er blitt til. Ja foruten at forplantningen har gått sin gang må det være en bakgrunn for å få barn. Ville begge foreldrene dette? Var barnet planlagt?

Dette er spørsmål som er naturlig å stille seg. Idag er det heldigvis DNA test for å fastsette farskap. Ingen burde erkjenne dette  om de får krav om dette utenfor et samboerskap /ekteskap. 

Jeg tenker at barnebidrag når barnet ikke var planlagt av begge foreldrene burde ikke forekomme. Juridisk abort er ikke tillatt. Det vil si at det ikke er mulig å frasi seg dette. Noen ganger er dette hensiktsmessig. 

Det er nevnt av en manns samboer at han betaler bidrag for et barn han ikke ser omtrent. Da tenker jeg hva er årsaken til dette. Var barnet ikke planlagt fra hans side forstår jeg dette. Var det tilfeldig sex ovs.eller en sommerflørt.

Det er I Danmark diskutert juridisk abort på politisk nivå så det er ikke tatt ut av det blå fra min side. 

Tenk igjennom det damer. Ville du selv far selv om du hadde sex med en tilfeldig eller annen ONS.en sommerdag I utkanten av stranden? 

Svaret er  vel ganske opplagt fra deg dame NEI.

Lovverket I Norge er fra 60 tallet og er utgått på dato. Ja det hadde sin funksjon degangen kvinner ikke  var I jobb og var hjemmeværende husmødre. Men de tider et er over og kvinner tar dag høyere akademisk  utdanning enn menn. Skolene er lagt mer tilrettelagt for jenter enn gutter. Ja gutter blir diskriminert I skolen. Menn I samlivsbrudd og arbeidsmarkedet. Kvinner har lik lønn for likt arbeid. 

Så hvorfor skal de ha fordel ved å motta barnebidrag når mannen ikke ville bli far?

Hele bidragsordningen er gjenstand for politisk diskusjon og der kommer små justeringer noen ganger. Nå skal størrelsen på bidrag opp på nytt. Det er menn som sliter med bolig og ellers I samfunnet på grunn av høye bidrag. De har rett og slett ikke mulighet til bolig med soverom til egne barn. Dette gjør at samvær  uteblir når barna krever  dette. De vil ikke til samvær pga. fars boforhold. Dette føles også nedverdigende. Dette er noe som flere mødre burde legge merke til når de selv mottar  støtteordninger og skattefordel I tillegg til barnebidrag. 

Jeg vet om en mann I fullt arbeid som bor I campingvogn pga.personlig konkurs som han ikke rådde over. Under konkursen ville ikke kona mer når hus og hjem forsvant. Datteren bor hos mor og jevnlig til samvær hos far I campingvogna. Han regner med dette opphører når hun blir eldre pga. boforhold. Da blir bidraget høyere. Han har flere kreditorer  etter den personlige konkursen men mor til datter er en av de større gjennom barnebidraget. Han prøver jobbe mye ekstra  for å betaler kreditttorerer.  Men til mer han jobber til større blir bidraget  til moren. De andre kreditttorerer er greiere,  de skal ha det samme beløpet uansett hvor mye han jobber. 

Dette kunne vært ordnet ved at inntekt over 100% stilllng ikke blir tatt med I bidragsgrunnlaget. Det er en grense nedad på at alle må jobbe 80% om en er arbeidsfør. Rart det ikke er oppad? Fordel kun den ene parten selvfølgelig et årsaken. 

Det er på sin plass at skattefordel og støtteordninger som overgangsstønad blir fordelt etter samværs brøk. Når det gis bostøtte en hel mnd. for et barn når det er 10 døgn hos den andre forelder forteller bare litt om galskapen. Dette gis heller ikke til fradrag på bidraget. 

Så damer blir pult av en rik mann I en annen landsdel uten barn, og håp på at spermier banker hull på eggeskallet ditt. Dette er synonymt med høye barnebidrag pga. høy inntekt, og stor avstand som gir lite samvær.

Langt og kjedelig innlegg? Men mye fakta? Til de som har lest takk. 

AnonymBruker
Skrevet

2100 for barn på 4.år. Veldig lite samvær. Far er arbeidsledig. Går gjennom NAV.

Anonymkode: a6388...fe2

Skrevet

Ryddet for personangrep.

Raven Emerald, mod.

AnonymBruker
Skrevet

4000 for to barn under 10 år. Far bryr seg lite,har samvær når det passer ham. 

Anonymkode: b05c8...894

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...