AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #1 Skrevet 11. juli 2016 Noen som har noen tips til hva sønnen min på 20mnd og jeg kan finne på i ferien? Er alene i 14 dager, alle vi kjenner er bortreist og har ikke noe særlig penger til overs til dyre aktiviteter. Har hage med sklie, sandkasse, leketraktor osv, men det blir jo litt kjedelig å bare være der i lengden.. Stranden kommer vi til å dra på, og også åpen gård. Gjerne tips til ting vi kan gjøre inne også. Anonymkode: a2fea...2e2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #2 Skrevet 11. juli 2016 Fjelltur, skogstur, bytur. Utforsk nærområdet, nye lekeplasser. Dra i fjæra/på stranda og ta med stener og skjell hjem som dere kan male og lime til figurer for eksempel. Tegne, male, bake. Det trenger ikke være så svært eller tettpakket program hver dag, er fryktelig deilig å bare ta det litt med ro. Bygge med klosser, lese bøker ol. Anonymkode: 51920...b73
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #3 Skrevet 11. juli 2016 Eksperimenter/utforskning. Balje med vann på plenen - hva flyter og hva synker? Påfølgende gjørmebad i sandkassa? Vannballonger. Hobbyaktiviteter - fingermaling i bare bleia på plenen? Lage 'månesand' - like deler babyolje og mel tror jeg det var. Studere insekter og andre småkryp. Fange dem i glass og se på dem? Anonymkode: 72737...6f1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #4 Skrevet 11. juli 2016 Hoppe i sølepytter ute på regnværsdager. Hvem klarer å lage høyest sprut fra sølevannet av deg og barnet? Vinneren kan få en is. Hvis dere har et bibliotek i nærheten, ville jeg tatt turen dit for å låne bøker og filmer! Nå når barnet kun er 20 mnd gammelt, er det egentlig bare du selv som setter grenser/standard for hvordan dere skal ha det. Barnet kommer naturlig nok ikke til å ønske å ha skrytebilder for å legge ut på sosiale medier. Bilder kan tas kun for eget, privat formål. Behøver ikke å tenke at man skal imponere andre hele tiden. Må ikke fylle opp døgnet 24/7 med spennende aktiviteter, selv om det er fint å ha noen spennende opplevelser. Synes du det blir sårt med andres skrytebilder på sosiale medier av sommerferieminner, så vil jeg anbefale deg å ta en lengre periode med fri fra slikt. Anonymkode: 99c6a...475
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #5 Skrevet 11. juli 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hoppe i sølepytter ute på regnværsdager. Hvem klarer å lage høyest sprut fra sølevannet av deg og barnet? Vinneren kan få en is. Hvis dere har et bibliotek i nærheten, ville jeg tatt turen dit for å låne bøker og filmer! Nå når barnet kun er 20 mnd gammelt, er det egentlig bare du selv som setter grenser/standard for hvordan dere skal ha det. Barnet kommer naturlig nok ikke til å ønske å ha skrytebilder for å legge ut på sosiale medier. Bilder kan tas kun for eget, privat formål. Behøver ikke å tenke at man skal imponere andre hele tiden. Må ikke fylle opp døgnet 24/7 med spennende aktiviteter, selv om det er fint å ha noen spennende opplevelser. Synes du det blir sårt med andres skrytebilder på sosiale medier av sommerferieminner, så vil jeg anbefale deg å ta en lengre periode med fri fra slikt. Anonymkode: 99c6a...475 Takk for tips! Skrytebilder tenker jeg ikke på, da jeg ikke legger ut bilder av barnet på nettet og uansett skal vi ha "ordentlig" ferie med utenlandstur og parker når pappaen har fri, så det er ikke noe problem. Anonymkode: a2fea...2e2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #6 Skrevet 11. juli 2016 Min unge er bare 20 måneder, og er fornøyd med det meste av aktiviteter. Sandkasse med sklie, såpebobler, strandtur, balje med vann på plenen o.l er kjempefine. Inneaktiviteter hun liker er tegning, sang, trille ball, lese bøker, kaste ting i do, rive ut ting fra kjøkkenskapet og å kaste ting i søpla/ned trappa. Trolldeig er også greit, nå når hun har sluttet med å ete den. Anonymkode: cf6eb...a6c 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #7 Skrevet 11. juli 2016 (husk bare på å alltid ha oppmerksomheten rettet mot ungen dersom den får leke med balje med vann i hagen, det skal så lite til før de drukner, 20 cm vann er nok) Anonymkode: cf6eb...a6c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå